Gå til innhold

Forskjell på Q6600 og X3220?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å lete på forumet her etter svar på det jeg lurer på uten å kunne finne en tråd for det.

Jeg lurer på om hovedkort som støtter Quad-core også støtter Xeon 32x0 serien eller om det trengs noen spesielle hk som støtter disse prosessorene?

Vil andre komponenter slik som minne, osv. reagere på at det er xeon eller en vanlig quad-core som sitter på hovedkortet.

Jeg vurderer nemlig å gå for en xeon 4-kjerne istedenfor en q6600 siden prisen er lik og at jeg har hørt at xeon prosessorene er av bedre kvalitet.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xeon 3220 skal være lik Q6600 ja. Har hørt de fleste si at så lenge hk støtter quad core skal det gå greit med x3210 og x3220.

Har også hørt at X3220 skal være bra. Menne Q6600 B3 av nyere dato (de du får kjøpt i dag) er ikke ille de. Tror ikke det er noen forskjell på de pr i dag.

Menne holder en knapp på at xeon har strengere krav å passere. Ingen garanti.

Lenke til kommentar

Har lest at de nye Q6600 kommer med G0 stepping, noe som skal være bra med tanke på varmeutvikling og effekt (W). Spørsmålet mitt er da om X3220 kommer med samme stepping eller om den fortsatt er lik den gamle Q6600 sin B3?

Prisforskjellen er ikke mye å si på heller, men som magnusavr nevner, så tror jeg også at for at en cpu skal bli godkjent som xeon og ikke som en vanlig q6600 så skal den passere litt strengere krav (ren spekulasjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...