Tafsen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Finnest det ein måte der eg kan få en tv-guide (søkbar) lett tilgjengelig? Gjerne på skrivebordet... Endret 18. november 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
ways Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 sjekk gdesklets. sikkert noen der. hvis ikke er de ikke så vanskelig å lage selv om man får tvguide via rss eller noe gdesklets er primært for gnome. hvis du bruker kde eller annet finnes det helt sikkert et alternativ der. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 sjekk gdesklets. sikkert noen der. hvis ikke er de ikke så vanskelig å lage selv om man får tvguide via rss eller noe gdesklets er primært for gnome. hvis du bruker kde eller annet finnes det helt sikkert et alternativ der. 5168570[/snapback] Eg har leita igjennom der. Fant ingen ting Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Du har OnTV, som ligger i pakkesystemet til Debian. Prosjektsiden er her: http://johan.svedberg.com/projects/coding/ontv/ Det er litt pain å sette opp, du må bruke det i kombinasjon med xmltv. Legg inn xmltv og ontv (jeg regner med ontv avhenger av xmltv) så kjører du kommandoen: tv_grab_no --configure Så kjører du: tv_grab_no --output=/path/to/listings-unsorted.xml Til slutt er det en fordel å kjøre: tv_sort --output=/path/to/listings-sorted.xml /path/to/listings-unsorted.xml Nå kan du legge til OnTV-appletten til GNOME-panelet, og peke på listings-sorted.xml Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Den der var jo genial, har ikke sett den før !! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) GDesklet her: http://gdesklets.gnomedesktop.org/categori...p&gd_app_id=158 EDIT: Haha, den viste jo faktisk feil. Endret 17. november 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
laroys Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Du har OnTV, som ligger i pakkesystemet til Debian. Dette var jo bare helt utrolig kult! Hvor ofte er det nødvendig å oppdatere xml-filen? En gang til dagen eller sjeldnere? Å legge den jobben til en cron-job er nok smart som det står i readme'en. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Det står jo i manualen at den henter ned så mange dager den klarer som standard hvis du ikke oppgir noe annet, så "cron daily" burde holde helt fint. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Så vidt jeg vet holder XML-filen i tre dager. Men jeg har litt problemer med å få den til å kjøre i cron. Hvis noen ser noe latterlig galt med dette, så skrik ut: 5 00 * * * tv_grab_no --output=/home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 15 00 * * * tv_sort --output=/home/einar/.listings-sorted.xml /home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 Cron har aldri vært min sterke side Lenke til kommentar
whoi Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kan bare nevne i tilfelle noen leter etter noe lignende for KDE, så har man Maxemum TV-Guide (litt jalla navn, men det fungerer ganske bra). Den oppdaterer seg selv også, så da slipper man å bruke cron. Har testa den de siste par ukene, og liker den ganske godt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Så vidt jeg vet holder XML-filen i tre dager. Men jeg har litt problemer med å få den til å kjøre i cron. Hvis noen ser noe latterlig galt med dette, så skrik ut: 5 00 * * * tv_grab_no --output=/home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 15 00 * * * tv_sort --output=/home/einar/.listings-sorted.xml /home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 Cron har aldri vært min sterke side 5170808[/snapback] ta hele banen til tv_grab_no: /usr/bin/tv_grab. EDIT: Og én null etter 5 og 15. Endret 18. november 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
ways Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Den der var jo genial, har ikke sett den før !! 5169529[/snapback] genialt er ordet! den går rett inn i mitt gnome panel hvertfall Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Korleis legg eg OnTv til i GNOME-panel? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Høyreklikk på panelet ?? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Krevde merkelignok en restart Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Du ville ha klart deg med å starte gnome-panel på nytt. Men din metode fungerte jo også Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 crontab -eno crontab for tafsen - using an empty one crontab: installing new crontab "/tmp/crontab.NtFdGH/crontab":1: bad minute errors in crontab file, can't install. Do you want to retry the same edit? yes crontab: installing new crontab "/tmp/crontab.NtFdGH/crontab":1: bad minute errors in crontab file, can't install. Do you want to retry the same edit? no crontab: edits left in /tmp/crontab.NtFdGH/crontab Kva gjer eg feil? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 crontab -eno crontab for tafsen - using an empty one crontab: installing new crontab "/tmp/crontab.NtFdGH/crontab":1: bad minute errors in crontab file, can't install. Do you want to retry the same edit? yes crontab: installing new crontab "/tmp/crontab.NtFdGH/crontab":1: bad minute errors in crontab file, can't install. Do you want to retry the same edit? no crontab: edits left in /tmp/crontab.NtFdGH/crontab Kva gjer eg feil? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kva gjer eg feil? 5445614[/snapback] Det er det ikke godt å svare på uten å vite hva du skriver i crontab-filen din. Hvis du bruker nano er det gode sjanser for at linewrappingen har gjort at du får to linjer istedet for én. For å slå av linewrap midlertidig trykker du alt+L, eventuelt kan du redigere configen (.nanorc eller /etc/nanorc) HVIS det var det som var problemet da, ikke godt å si som sagt. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 5 00 * * * tv_grab_no --output=/home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 15 00 * * * tv_sort --output=/home/einar/.listings-sorted.xml /home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 skal eg skrive alt dette uten å bruke mellomrom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå