Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Elkjøp har tilbud på trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Det står på forsida på www.elkjop.no

799,- for router og PCMCIA-kort (54Mbps) er jo meget billig. Det er ca halv pris i forhold til butikkprisen deres!

Men er det noen som kan si om den er bra? Jeg finner tynt lite info om den på nettet. Fant noen spesifikasjoner på www.philips.no. Jeg har en laptop som jeg gjerne vil ha trådløs så jeg kan bruke den hvor som helst i huset. Jeg har NGT adsl.

Noen som har testa den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om dere kunne diskutere produktet, framfor å begynne med en tåpelig "hvordan linke" diskusjon...

Og ja, jeg skriver dette for å få flere innlegg jeg også.. hehe

Men seriøst, noen som har testet dette produktet? Erfaringer med Philips kort mot andre routere... Rekkevidde, osv...

Er avhengig av at kortet virker fint mot 3com-routeren på jobb..

Lenke til kommentar

Jeg er også nyskjerrig på denne, er vel egentlig liten grunn til at den ikke skal være ok, mye standard komponenter inni vel..

Har søkt litt og funnet disse om noen er interessert.

Manual

Norsk produktside

Skryteside om wireless-networks

Men noen som har funnet noen tester el??

En liten digresjon bare; at de konsekvent kaller LAN inngangen og tilhørende lysdiode for "modem" er rimelig amatør da..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har hatt det i et par dager nå og er veldig fornøyd. Det er første gang jeg bruker WLAN så jeg har ikke noe å sammenligne med, men alt var PNP. Jeg har en billig Medion laptop som jeg også kjøpte på Elkjøp (kr 6790,-) og den har ingen problemer med overgangen til trådløst. Nettverket fungerer akkurat som før bortsett fra at det går litt tregere å kopiere store filer mellom maskinene selvfølgelig.

Nå vil jeg også ha trådløst på min stasjonære! Satser på å kjøpe nytt hovedkort neste år med innebygd wlan. Helst Asus :love:
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Jeg har nå prøvd ruteren og pckortet uten problemer.

Ruteren er mer eller mindre er renamet SMC boks som Philips samarbeider med.

Javel? Er du helt sikker på dette? Dukker navnet opp på firmware eller no? Fortell fortell:)

Routeren har en mac-adresse som tilhører accton (som er de som produserer mye av utstyret for både 3com og smc).

Den bruker en conexant (tidligere intersil) prism brikke for det trådløse, og webgrensesnittet er ganske likt smc sitt. Bare se i manualen til philips. Så det er nok den samme innmaten som 2804 til smc.

Lenke til kommentar

Da er:

PHILIPS CPWBS054

http://www.lefdal.com/intershoproot/eCS/St...cpwbs054_mx.jpg

og

SMC2804

http://www.mamoz.no/mamoz/data/bilder/prod...-175/117795.jpg

Den samme? Ligner ikke, men innmaten kan jo være lik. Er selv fornøyd med Philips ruteren.

Hvis så er tilfelle at de er like, er jo elkjøp/lefdal kjøp av philips ruteren mest gunstig.

surfer

Endret av surferxy
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe SMC nr, men syntes webgrensesnittet lignet så mye og søkte på nettet og fant ut det som bludern sa, at de har dannet et felles prduksjonsfirma el.

Pc-kortet må være et 3com produkt, eller så kjøper de fra samme firma, driverprogrammet er helt likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...