Gå til innhold

Acase Twin Engine sort med DX10 i SLI


Anbefalte innlegg

Skal en gang ut på nyåret kjøpe meg ny pc. Benytter meg av 3 skjermer, og kjøper derfor 2 skjermkort. Ettersom det blir en spill-PC, kjøper jeg to DX10-kort og setter dem i SLI. Veit at det yttelsesmessig holder mer en nok med et kort, men forsvarer kjøpet med at jeg skal bruke den kommende pc'en lenge.

 

Med dette som utgangspunkt har jeg tenkt lenge på hva som kan være passende kabinett. Tror jeg har funnet et meget bra kabinett med lite støy (noe som er ønskelig) og god luftgjennomstrømning (med tanke på to store skjermkort som står tett inntil hverandre): https://prisguiden.no/product.php?productId=50110 .

 

Har noen vært borti dette kabinettet før? Er det plass til to DX10 kort i det (f.eks. 8800GTX)? Hvis ikke, hva bør jeg velge? Legger stor vekt på støy og luftgjennomstrømning!

 

Tusen takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det ser ut til å være et typisk billig kabinett, og de er stort sett like inni alle sammen. dvs ikke så veldig god plass, ofte dårlig kjøling og skjelden stille.

 

har akkurat anbefalt kabinett i en annen tråd, og gjør samme anbefaling her. ta en kikk på CM stacker 830. den er litt stor, og veier 10kg, men den har veldig god plass (er faktisk 8800gtx sli aproved av nvidia) og har meget gode kjølemuligheter. med to hd moduler så får du montert 8 stk 12cm vifter, 8stk disker og har 3 stk 5.25 brønner ledige til viftestyring og dvd brenner.

 

designen er også bra, kassa er solig også. tak, gulv og dør er 2-3mm tykke og laget av alu. side og frontdør er perforert for luft til vifter.

 

1800 for kassa og eventuelt 150 extra for en hdd modul extra med vifte er det verdt for denne kassa.

Lenke til kommentar

Takk for tipset Spirre! Skal se på det andre kabinettet. Du har sikkert rett at det ikke er så god plass i det (er jo et billig kabinett hvis man betrakter prisen), men har vanskeligheter med å tro at 250mm vifter skal lage så utrolig mye støy. På en annen side kan jo isoleringa være så som så.

 

Ingen som har hatt erfaring med det kabinettet?

 

Når det gjelder SLI og tre skjermer, vil bare den ene skjermen benyttes når SLI modus er på (Når PC'en benyttes til spill). Fint også å kjøre de to kortene selvstendig når jeg for eksempel spiller flight sim.

Lenke til kommentar

Jeg har dette kabinettet.

 

Er litt usikker på om jeg egentlig vil anbefale noen å kjøpe.

 

Det første kabinettet jeg fikk, var defekt ved ankomst. Dette skyldes at embalasjen på produktet er dårlig gjennom tenkt. Ytterkantene til vifta foran er av plast, og ligger kliss inntil pappen rundt. Dvs. skal ikke så mye til før kabinettet får en skade. På det første jeg fikk var viftestyrings enheten til vifta i front brekt av, og det så ut som dette har skjedd under montering av kabinettet. Eller muligens ved forsendelse.

 

Det andre kabinettet jeg fikk var heller ikke noe særlig å skryte av. Der var vifta på sidedøra plassert så langt mot bakparten av kabinettet. At det nesten ikke var mulig å få av og på selve døra.

 

Men for meg ble ikke dette et problem, da jeg uansett måtte plassere vifte-enheten på utsiden av kabinettet.

 

Det er viktig å være klar over at vifta i kabinett døra, bygger noen centimeter inn i kabinettet. Dette hvis man benytter en stor luftkjøler som f.eks Noctua NH12.

 

Har også hatt store problemer med vifta i front. Fikk ikke rundt vifta i det hele tatt når kabinettet var nytt- Dette pga. viftebladene når gitteret i front. Holdt på vel å lenge for å få dette til. Fikk fikset men for noen dager siden nå kom det et skikkelig smell, da et av viftebladene kom borti gitteret igjen, å brakk av en del av selve vifte bladet. Hvis jeg har for høy hastighet på vifta, er viftebladene såpass myk at de bøyer seg mot gitteret, og til slutt smeller det. Pr i dag benytter jeg ikke vifta i front. Men skal sette inn en 12cm rett bak i stedet (er ordnet plass til dette.)

 

Side vifta er også en histiorie for seg selv. Denne har også begynt å bråke en del, da filteret har bynt å løsne å drar seg inn i vifta. Benytter heller ikke denne lenger...

 

Ellers er det helt greit å jobbe med. Får du ordnet viftene skikkelig er det ganske lydløst. Noen ganger har de faktisk vært nesten umulig å høre på det laveste turtallet. Men så plutselig skjer det noe med de igjen....

 

 

Selve finishen på kabinettet er heller ikke noe å skryte av. Ganske dårlig lakk, som nesten faller av bare du knipser på kabinettet.

 

Skal du kjøpe bør du kanskje vurdere xclio versjonen. Denne får du også i helsort. bl.a. fra psdata Xclio Super Tower A380BK

F129325.jpg

 

Forøvrig billigst akkurat nå fra amentio: Prisguiden

 

 

Det ser ganske stilig ut i dunkel belysning. Men skal du ha det på soverommet og i tillegg sove, er det bare å glemme det. Min pc står i utgangspunktet på 24t. Omtrent hele fronten over vifta i front er lys som indikerer disk aktivitet. I mørket blinker hele rommet som et diskotek.

 

Jeg måtte koble fra disk aktivitet kabelen, og slå av viftene både foran og bak for å få sove i samme rom som maskina. Skjønner ikke hva jeg egentlig tenkte på .... :-)

 

Har også ekstern viftestyring i mitt kabinett. Tenkte jeg også skulle få overstyrt 250mm viftene med denne, men det er ikke mulig. Viftestyringene på 250mm er passiv. Altså går kabelen til voltreguleringen etter at vifta har fått strømmen. Så vifta får ikke strøm fra selve voltstyringen. Dermed vil ikke vifta fungere i det hele tatt når den får strøm fra passiv vifte styring. Mulig det fungerer hvis man benytter en overgang fra liten plugg til molex, som viftene benytter får mating av strøm.

 

Prøver fortsatt å finne en måte å få slukket lyset i viftene uten å stoppe selve viftene. Uten å kutte kabelen til led pærene. Noe som er vanskelig da de forsynes med strøm fra inntaket vil viftemotoren.

 

Hadde jeg skulle kjøpt et annet kabinett i dag, hadde jeg nok gitt blanke i pimp planene, og gått for ett lian li eller noe lignende. Har enda ikke hørt noen klaget på byggekvalitet i ett lian li kabinett.

Lenke til kommentar

veldig bra innlegg det der. nå har jo du muligens hatt litt mer enn normalt uflaks med kassa, men det bare bekrefter mine tanker om at kassa er typisk billig, kun spesiel design for å trekke folk som liker slikt.

 

og det er uansett bedre å modde med lys og slikt i en vanlig kasse, da får du det som du vil også.

 

jeg kjører mist vifter med røde leds (er litt lei av blå) i min stacker, og en gatewatch viftestyring som har et stort display med bl.a rød bakgrunnsbelysning.

 

cpu kjøleren har også en mist vifte med røde leds.

 

eneste er at jeg kobla fra power on og hdd led ledningen da de har ultrabright blå leds som ødelegger helhetsintrykket i kassa. dog veldig bra lys om du vil ha blått lys der da. (lyser kraftig, spes om du har raptor som sørger for at hdd leden aldri får fred :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...