Gå til innhold

Klarer ikke velge mellom W810i, D600 og Nokia 6280


Anbefalte innlegg

Som det står i overskriften så vet jeg ikke ut hvilken telefon jeg skal kjøpe!

 

Egentlig ikke så mye spesielt jeg skal bruke den til! Men vil ha en bra telefon allikevel! Blir sikkert litt radio/mp3 bruk, ellers bare sms og ringing! Også greit å ha en kalender som fungerer! Bra batteritid er alltid fint å ha..

 

Så egentlig er jeg ute etter kvalitetsfølelsen, og at telefonen ikke er altfor stor.. Redd 6280 blir litt stor?!

 

Noen som har anbefalinger av noen av disse modellene, evt andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har D600 og er veldig fornøyd.:)

 

Det er dessverre ikke radio på den, men jeg klarer meg uten den, siden jeg har kjøpt meg minnekort. Så da slipper jeg å høre sanger to ganger når jeg er ute å går..

 

Leste en artikkel på amobil for 2 dager siden tror jeg, at noen av SE W810i sine kameraer sliter med å ta bilder som inneholder mer en 2/3 deler grønnfarge.. :roll:

 

Så hvis du kjøper den, så ville jeg nok prøvd kameraet med en gang..:p

 

N6280 er ikke akkurat en liten krabat il jeg si.. Men innholdsmessig er den veldig god.. Av de tre mobilene som er nevnt, så stikker nok D600 av med den beste kvalitetsfølelsen.. Den er bare helt super..;)

Lenke til kommentar

Hvis du er på utkikk etter en telefon som ikke er for stor og har bra kvalitetfølelse ville jeg heller hatt W810i enn 6280. Synes den er stor og klumpete.

Pluss at den ikke føles mye sammenskrudd ut. Men trenger du 3G så kjøper du 6280 seff. Det er bare EDGE på W810i.

Kalenderen på W810i er ikke altfor bra, fungerer greit nok til å legge inn avtaler her og der. Ikke den mest avanserte kalenderen for å si det sånn. Ellers er radio og MP3 funskjonen på W810i noe av det beste du får nå.

Gå på Expert eller Elkjøp etc og prøv begge og se hva hvem du liker best designmessig.

Lenke til kommentar

Stryk 6280 fra listen din med en gang... jeg vet at den har fått 6er mange steder, men det er mye feil på den! er jo et eget "skadet/defekt 6280" tråd her. jeg har hatt 2 6280 de siste to ukene. og begge tok dagen av det samme problemet. Fikk byttet til n70 da :D

Lenke til kommentar

Dette ble litt uoversiktlig, men håper det kommer noe godt ut av det, sent en søndags natt:

 

-D600 har mindre dimensjoner enn 6280

-mye bedre kvalitetsfølelse!

-mindre og dårligere skjerm

-mye dårligere kalender (eneste jeg er misfornøyd med min D600),

-kamera er litt bedre på D600

-koble den til tven/prosjektor og vis fram dokumenter, filmer osv

-mp3 spiller kan ikke kjøres i bakgrunnen

-sms er bedre på 6280

-D600 har ikke 3G, det har 6280

-filmkvaliteten på 6280 er mye bedre

-D600 har litt bråkete navigasjonsknapper (klikk, klikk)

+++

 

6280 mot W810i

-6280 har mye bedre kalender

-dårligere kamera på stillbilder

-bedre kamera på video

-større og bedre skjerm

-6280 er større

+++

 

 

D600 mot W810i

-D600 har større og bedre skjerm

-mye bedre kvalitetsfølelse på D600

-w810 har ingen bevegelige deler

-w810 har radio, D600 har ikke det

-w810 har bedre kamera på stillbilder, ukjent med video

-d600 kan kobles til tv/prosjektor/stereoanlegg og brukes via dem

+++

 

 

Trådstarter:

Sikkert mer på listen, men et lite tips er å teste alle telefonene hvis dette er mulig for deg. På den måten finner du den telefonen som passer best til deg og ditt bruk. Jeg har selv D600 og er godt fornøyd med den. Jeg har testet de to andre, men liker D600 best og 6280 minst. Kvaliteten/førsteintrykket var meget dårlig på sistnevnte, men dette skal vist variere blant de forskjellige

 

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt W810i og D600. Har lest mye om 6280, og nettopp derfor har jeg ikke den...

 

Design og finish: D600

 

Brukervennlighet: 6280/W810i

 

Brukervennlighet mp3: W810i

 

Lyd: D600/W810i (men 6280 har den beste mp3-spillerlyden).

Begge har radio, men W810i har RDS-radio. Der vises også stasjonene. Så slipper man å lure på det. 6280 har ikke automatisk søk etter stasjoner, mens D600 ikke har radio i det hele tatt. D600 har ikke equalizer, men tre-fire forhåndsinnstilte lys-oppsett. Dessuten har den en slags wide stereo-funksjon, som bare må høres. Lyden blir da rett og slett helt rævva!

 

Skjerm: Alle

 

Funksjoner: W810i/6280

 

Kontorfunksjoner: 6280

Samsung støtter ikke post-adresser.

 

Synk og filbehandling mot PC: 6280

W810i duger også bra, mens Samsung har ennå en del å lære!

 

Kamera: W810i

Kameraglasset på D600 og 6280 sitter utsatt til. På W810i er det noe nedsenket. på W810i genereres forløpende billedfilnavn, og det nulles ikke om man tømmer telefonen for foto. Bildene kan også fysisk merkes med dato! Videre kan bildene skaleres ned automatisk for å sendes med f.eks MMS, men originalbildet er intakt.

 

Feil/mangler: D600

Samsung har svært lite feil, og gir normalt et stort kvalitetsinntrykk. W810i har hatt noe feil, mens 6280 er i følge tilbakemeldinger på forumet håpløst befengt med softwarefeil og problemer med slark i slidermekanismen. Jeg har hatt lyst på 6280 lenge, men har rett og slett skygget unna!

 

Viser ellers til mer detaljerte svar i denne tråden.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke valgt w810i.

Den er helt ssamme som nesten alle de andre walkman telefonene!!

6247711[/snapback]

 

Hva mener du?

 

SonyEricsson har gjort det store gull-egget med sine Walkmanmobiler. Meget lettbetjent mht avspilling av radio og mp3, meget god lyd, og medfølgende hodetelefoner, som kan erstattes med hodetelefoner med 3,5mm jack. Radioen har RDS. Ikke noe fikling med å skrive inn stasjonsnavn manuelt, for det vises automatisk på displayet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg ville ikke valgt w810i.

Den er helt ssamme som nesten alle de andre walkman telefonene!!

6247711[/snapback]

 

Hva mener du?

 

SonyEricsson har gjort det store gull-egget med sine Walkmanmobiler. Meget lettbetjent mht avspilling av radio og mp3, meget god lyd, og medfølgende hodetelefoner, som kan erstattes med hodetelefoner med 3,5mm jack. Radioen har RDS. Ikke noe fikling med å skrive inn stasjonsnavn manuelt, for det vises automatisk på displayet.

6248825[/snapback]

 

Han mener høyst sannsynlig at det er kjedelig å ha en telefon som "alle" andre har. Jeg er (nesten) tilbøyelig til å være enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...