SturlaTheZombie Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Hei pcen min har vært helt fin inntil i går. Den kræsja et par ganger så jeg måtte skru av og på manuelt, men var bare det. Skrudde den av når jeg la meg (inne på Pcen), og når jeg skrudde den på i dag, kommer den ikke på, men bare sånn oppstartsgreie som tydeligvis har gått i 3 timer nå og starter opp igjen når den er ferdig. Det går ikke Ann å unngå det, og pcen nekter å starte opp. Håper på raskt svar. Endret 13. mai 2012 av SturlaTheZombie Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Hva mener du med "sånn oppstartsgreie"? Hva mener du med "starter opp igjen når den er ferdig"? Har du laptop eller stasjonær? OS? Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Hva mener du med "sånn oppstartsgreie"? Hva mener du med "starter opp igjen når den er ferdig"? Har du laptop eller stasjonær? OS? Altså system recovery. Den starter opp og går ikke å komme unna og sier det er et problem under oppstart. Når den er ferdig og pc restarter, begynner den på nytt og slikt har det vært i hele dag. Det er en 32 bit stasjonær win vista fra ACER. Edit: Og reperasjon/ny pc er ikke aktuelt siden jeg verken får lov til det av foreldrene mine og de nekter å gjøre noe. De blir bare sure på meg når jeg i det hele tatt nevner noe om pcen eller at den ikke starter opp.. Endret 13. mai 2012 av SturlaTheZombie Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Prøv å trykke/spamme F8 hele tiden fra du starter pcen. Da skal det komme opp en meny hvor du kan velge mellom litt diverse, da velger du sikkerhetsmodus. Prøv det. Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Prøv å trykke/spamme F8 hele tiden fra du starter pcen. Da skal det komme opp en meny hvor du kan velge mellom litt diverse, da velger du sikkerhetsmodus. Prøv det. Ok skal prøve det (er f12 hos meg) men det får bli senere. Siden jeg glemte én trening, fikk jeg pcforbud i en uke så. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Nei, det er ikke F12 hos deg. Det er BIOS. Det er F8 du skal trykke. Det er standard på alle maskiner. Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Hei prøvde å starte opp med sikkkermodus nå, men det funker ikke. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
NoShoes Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 boot opp en win cd, og prøv recovery derfra. Evt. boot opp en linux live, ta en backupp at det du trenger og ta en reinstall av win. 1 Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 boot opp en win cd, og prøv recovery derfra. Evt. boot opp en linux live, ta en backupp at det du trenger og ta en reinstall av win. Har tenkt å gjenopprette hele pcen. Systemgjeboppretting til et tidligere tidspunkt funker heller ikke. Dessuten er det masse drit på pcen så det er et alternativ jeg vurderer sterkt Lenke til kommentar
settings Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 hva heter pc'en din? har du en green harddisk som boot harddisk? Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Når det skjedde med min fars pc, så tok jeg og bootet pc'en med en Ubuntu-cd og tok bacup alt han trengte og reinnstallerte den Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Vet ikke hva pcen heter og skjønner ikke helt hva dere snakker om men hadde så mye dritt på pcen uansett så like greit å gjenopprette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå