Gandax Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Heisann Jeg har nettopp bygget en PC fra scratch (tok meg mange timer fordi jeg var nøye og noob ) når siste svettedråpe hadde lagt seg og jeg skrudde på PC-en for første gang skjedde det et problem: Viftene på PCen begynner å gå når jeg skrur den på i ca et sekund, så stopper de for deretter og begynne og PCen starter for fullt, men jeg får ikke kontakt med skjermen. Alle LED-lys på hovedkortet lyser grønt. (EDIT) Etter å ha prøvd mem. Ok så blinker det rødt ved RAM-brikkene. Bilde av PC ligger vedlagt Dette er komponentene mine: Kabinett: Fractal Design Define R3 Prosessor: Intel Core i5 2500K Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB (GTX 560 tilbyr 30% bedre ytelse i spill for 30% høyere pris) Hovedkort: Asus P8P67 Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB SSD: OCZ Vertex 2 60GB Kjøler: Corsair A70 Optisk drev: Samsung SH-S223C Strømforsyning: OCZ ModXStream Pro 600W Dette har jeg prøvd uten hell: - Byttet ut skjermkort med et eldre skjermkort - Prøvd både HDMI og DVI kontakten på skjermkortet - Prøvd å skifte litt rundt på RAM-brikkene (så at det hjalp for en annen forumbruker) All hjelp taes i mot med stor takknemmelighet. Mvh Fortvilet PC-bygger Endret 30. januar 2011 av Gandax Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Kan du ta et bilde oppi kasse og laste opp? Få med alle kontakter ol / få med hele hovedkortet. Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Kan du ta et bilde oppi kasse og laste opp? Få med alle kontakter ol / få med hele hovedkortet. Har faktisk ikke et duganes kamera , så får ikke lastet opp noe i natt. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du har i 8 pin + 24 pin fra psu på hovedkortet? Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Både 8 pin og 24 pin er i hovedkortet ja.. Dette skjønner jeg rett og slett ingenting av. Ingen beep fra hovedkortet heller. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du husket avstandsskruene bak? og ikke en formye ol? Prøv med kun en rambrikke i, en hhd osv, kun det nødvendige. Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Du husket avstandsskruene bak? og ikke en formye ol? Prøv med kun en rambrikke i, en hhd osv, kun det nødvendige. no luck :/ Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Skjermkortet står i øverste spor den passer i? Kan du sette kortet i en annens pc? eller har noen et annet kort du kan prøve? Har skjermen flere innganger, og du har byttet mellom disse med en knapp for å sjekke det? Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Skjermkortet står i øverste spor den passer i? Kan du sette kortet i en annens pc? eller har noen et annet kort du kan prøve? Har skjermen flere innganger, og du har byttet mellom disse med en knapp for å sjekke det? Jeg har prøvd å sette skjermkortet i det forskjellige pci portene og prøvd å bytte source på skjermen, takk for tips though, keep em coming!! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Avstandsskruer til hovedkortet er på plass? Lenke til kommentar
troari Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Hadde tilsvarende problem med annet Asus kort. Det løste seg ved å holde inne Memory OK en tid også slippe. Da ble minnet verifisert og skjermbilde kom opp :-) Endret 29. januar 2011 av troari Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Har akkurat samme problem som trådstarter, og med ganske like specs (HD 6950 og i5-2400, og ikke SSD). Første gang jeg bootet fikk jeg et mørkt bilde med en del støy/artifacts. Så testet jeg med DVI fremfor HDMI, og jeg fikk skjermbilde. Byttet tilbake til HDMI, og det funket. Så installerer jeg chipsetdrivere fra den medfølgende cd'n fra Asus, og skjermen går helt i svart. Restarter helt greit, og den fungerer helt fint, helt til jeg forsøker chipsetdriverne på nytt. Har til nå ikke lyktes med å få kontakt med skjerm. Forsøkte MemOK som foreslått over her, men funket ikke for min del. What to do? Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Shameless bump Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Slenger meg på videre i tråden, da jeg tilsynelatende sliter med det samme. Har testet å flytte på rammen, starte opp uten hdd, resatt bios og bedt til gud - alt uten hell. Vil nødig returnere noe til butikken før jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt. Slenger ved bilde og specs i spoiler for å ikke kapre tråden helt: HK: Asus P8P67 CPU: i5-2400 GPU: Sapphire HD 6950 Ram: Corsair XMS3, 1600mhz CL9, 2x2GB PSU: OCZ Modxstream pro 600 watt HDD: Samsung Spinpoint F3 Optisk: Random Samsung R/RW Kabinett: Fractal Design Define R3 Med andre ord, ganske likt trådstarter på mange punkter. 1 Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Virker som dette er et problem med vårt hovedkort? Sjekker ut forumene på asus. Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Mulig rammen min er gåen, får ikke testet med rammen fra den gamle maskinen min fordi den passer ikke inn i hovedkortet. skjønner ikke hvordan 2 RAM-brikker kan være ødelagte though, men slikt skjer vel. Bygge PC selv kan være en tur helvette hvis man er utålmodig som meg Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Prøvd Memory OK-knappen (står som MemOK mener jeg)? Om noe er galt skal en liten rød led lyse. Alt virket i allefall fint hos meg. Lenke til kommentar
Ekern Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Har kjøpt lik utstyr som trådstarter og blir litt nervøs nå... Har ikke satt sammen herlighet ennå, så det blir spennende. Uansett, googlet litt rundt og fant Asus p8p67 issues. The clear rtc & remove battery procedure discussed on this forum and the Asus forum resolves this issue for most people. If you haven't tried it then you should give it a go as it worked for me and I have the sam RAM and board as you. Kanskje dette kan funke for deg? Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Bare skriver det jeg tenker her nå.. Starter viftene på skjermkorta deres? Jeg ser dere har like strømforskyninger.. Kan det være noe iveien med ledningen(e) til PCI express fra strømforskyninga? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå