Gå til innhold

Tips og triks for Android


Anbefalte innlegg

Her kan man poste gode tips og triks, og spesielt gode programmer man ønsker å gjøre andre oppmerksomme på. Et minimumskrav er en beskrivelse av tipset eller hva programmet gjør. Følg helst oppsettet i førstepost. Dette er ikke en generell diskusjon- eller hjelpetråd, det finnes det andre tråder for :) Gi gjerne pluss til innlegg med gode tips.

 

Forbedret HTC-tastatur

For de som ikke har HTC, eller ønsker en liten oppgradering, anbefales dette tastaturet. Det har flere innstillinger som omhandler ordboken, man kan sette opp gestures (swipes), aktivere egen smiley-knapp og mye mer.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=663608

 

 

Google Maps med navigasjon

En modifisert utgave av Google Maps som gir navigasjon i Norge. Fungerer temmelig bra, og Google-søk er genialt i denne sammenheng. Oppdateres ofte.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

 

 

Få frem tastatur overalt

Hold inne menu i noen sekunder.

 

 

Automatiser telefonen din

Tasker lar deg opprette ulike profiler, som aktiveres ved gitte betingelser, og utfører de handlingene du ønsker. For eksempel kan volumet endres og Spotify starte å spille når du plugger i hodetelefoner, eller lydvolumet kan dempes når du er innen dekningsområdet til jobbens trådløse nett.

 

http://www.appbrain.com/app/tasker/net.dinglisch.android.taskerm

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steffen: jeg har startet et par andre Android-tråder, men denne er dedikert til spesielle tips og triks. Har ikke sett tilsvarende selv, men isåfall får du heller rapportere denne.

 

Testmeny på HTC Desire

Denne telefonen, og trolig andre HTC-er, har en "hemmelig" testmeny som inneholder nyttig informasjon om programmer, batteriforbruk og så videre.

 

Tast *#*#4636#*#* ("INFO") i ringeapplikasjonen.

Lenke til kommentar

Har ryddet i tråden etter ønske fra trådstarter. Hvis dette virkelig viser seg å være en duplikattråd så send meg en PM med link til aktuell tråd så skal jeg ordne det :)



Såvidt jeg har forstått er det greit å kommentere tipsene som kommer, men generell diskusjon og support tas i andre tråder. Hvis det er jeg som har missforstått får TS rette på meg ;)

Tilbakemeldinger tas som vanlig på PM og ikke i tråden. Endret av hernil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Får den ikke til å funke på LG P500.

 

Swype fungerer på min P500. Du lastet ned versjonen beregnet på HVGA-oppløsning? Har du aktivert Swype under Language & keyboard settings?

 

Eneste jeg finner irriterende så langt er at den automatisk endrer «i» til «I».

 

Fikk det til, tror jeg tok feil oppløsning.

enig litt irriterende det med "i"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+014398532

Vet ikke om dette går på alle telefoner, men på Desire HD funker det ihvertfall:

 

Taskmanager:

Hold inne home for å få opp de siste 8 programmene

 

Samtaler:

Legg telefonen din med skjermen ned på et bord for å aktivere høytalere mens du er i samtale

Trekk ned infolinjen i toppen av skjermen gir samme oversikt over siste applikasjoner startet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...