Gå til innhold

Automatiser din Android telefon: Tasker Profiler


Cærmen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp lasted ned Tasker og ser at mulighetene til å finne på nye profiler er uendelig. For en knall bra app!!! :D

 

Så jeg tenkte at det hadde vært kjekt å samle inn erfaringer og eksempler (helst med forklaringer), så alle som er interessert i det får prøve seg litt.

 

Her kommer et par eksempler jeg har funnet på nettet:

 

3 profiler fra Lifehacker.com

 

5 profiler fra Dinside.no

Endret av cyclo
Tittel forbedret
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut jeg like greit skulle laste opp den sove-saken min. Beskrivelse:

 

  • Består av to filer som må importeres. Sleep_undisturbed og Sleep_exception
  • Dersom man plugger inn ladekabelen mellom klokka 22 og 08 vil telefonen automatisk gå i lydløs
  • Dersom man trekker ut kabelen vil lydløs slås av igjen
  • Dersom man ønsker å endre klokkeslettene kan dette gjøres direkte i Sleep_undisturbed-fila før import, eller direkte i Tasker i etterkant
  • Dersom telefonen er i lydløs modus, og årsaken til at den er i lydløs modus er "Sleep_undisturbed", vil telefonen likevell ringe når en av personene/telefonnumrene man definerer i Sleep_Exception ringer.
  • Man kan legge til personer/telefonnumre i Sleep_exceptions-fila før import, eller direkte i Tasker i etterkant.
  • Merk at disse unntakene, som sagt, bare gjelder dersom lydløs tilstand skyldes Sleep_undisturbed. De vil ikke gjelde dersom man setter telefonen i lydløs manuelt, eller på annet vis.
  • Dersom man heller ønsker at unntakene skal gjelde universelt (altså at telefonen skal ringe i lydløsmodus for visse personer/telefonnumre) bruker man filen Sleep_exceptions_universal i stedet. (Også her må man legge inn telefonnumre/navn i fila før import - eller direkte i tasker i etterkant).
  • Man kan bruke både Sleep_exceptions_universal og Sleep_exceptions dersom man ønsker. (Unngå å lagre samme navn/telefonnummer i begge filene da dette kan skape kluss i systemet. Bestem hvem som alltid skal få lov å forbigå lydløs modus og legg disse i Sleep_exceptions_universal og hvem som bare skal ha lov å forbigå lydløs modus nå telefonen er i "sove modus" og legg disse i Sleep_exceptions.

 

Enjoy! :)

 

Filene man trenger ligger her: http://wiki.vanntett.net/cellphones:android:tasker

Endret av cyclo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...