Dimanche Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hei Xp får blåskjerm ved oppstarten, og feilmeldingen er altså bad_pool_caller. Noen som har peiling? mvh Dimanche. Endret 29. april 2007 av Dimanche Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Får du startet i sikker modus? (tapp F8 under oppstart) Derfra kan du prøve en systemgjenoppretting til en dato der ting og tang virket ok. Ellers kan det være verdt å sjekke om det behøver noen driveroppdateringer (skjermkort, lydkort etc.) Lenke til kommentar
holvik Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Har hatt denne feilmeldingen selv en gang, mener å huske att det var en minnebrikke som var defekt. Prøv å kjøre en minnetest. (Memtest86) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Problemer med samme feilmelding en gang, da viste det seg at det var limewire som var problemet, hjalp hvertfall å reinstallere programmet. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Sikkerhetsmodus funker ikke det heller... Skal skjekke minnet. Kommer altså ikke inn på pceen, med unntak av ubuntu. (PClinuxOS og Sabayon funker heller ikke, og når jeg starter opp med xp-cdeen får jeg blåskjerm.) Kan vi utelukke at dette er et hardwareproblem? Tusen takk for all hjelp! Endret 29. april 2007 av Dimanche Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Den der er 99prosent sikkert relatert til minne ditt. hvis du overklokker, prøv da å klokke ned litt og se om det hjelper.Det gjorde det her. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Jeg overklokker ikke... men takk allikevel. Om deler av rammet har gått dukken så gjør det ikke så mye - maskinen kunne hatt godt av mer ram uansett. Takk Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Prøv og boot opp med WinXP og gå ut i gjenopprettingskonsollen. Kjør en chkdsk (gjerne chkdsk /p /f ) Endret 29. april 2007 av norbat Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Prøvde å boote med xp-cdeen, men fikk også da blåskjerm... Ram-programmet som var linket til over har kjørt i 3.5 timer og funnet over 5000 feil... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Ja, det skulle vel forklare blåskjemene Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Takker igjen for all hjelp - det ordnet seg. Tok ut den ene rambrikken, og vips kjører maskinen igjen. Skal nå ha nytt ram, og har laget en egen tråd for det. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ahhh dette problemet har jeg nå, supert å finne denne tråden via google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå