DawnDusk Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei! Noen som har forslag til den beste skjermen for bilderedigering? Prisklassen er rundt 5000kr, og må være 24" eller 26". HDMI eller annen digital inngang må være en selvfølge. Takk for tips! Lenke til kommentar
Sharkeyking Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Ville uten tvil gått for DELL ULTRASHARP 2408WFP, er en knallbra skjerm på 24" som har fått mye god kritikk, blant annet fra CNET.com. Du får kjøp den fra Dell sin hjemmeside for litt i overkant av 5000kr.Et GODT KJØP!! Link: http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=147263 Endret 24. juni 2008 av Sharkeyking Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Har googla masse på den Dell skjermen og det virker som om nesten alle har problemer med den. God på papiret, men visstnok masse input lag, rosa skjær i kanten, og lysere venstreside enn høyreside. Dell skal visstnok komme med en ny revisjon i midten av juli. (A01) Hva med Eizo FlexScan S2431W Den lurer jeg litt på selv.. koster 5700,- da. Endret 24. juni 2008 av enmannen Lenke til kommentar
Sharkeyking Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Har aldri hatt noen problemer med denne Dell skjermen, men vil du ha en annen kan jo du alltid velge den Eizo skjermen du nevnte. Har aldri prøvd den, men Eizo pleier å levere kvalitet, så kan ikke tenke meg at dette er noe unntak. Du kan jo ta en skikk på en test av 24" skjermer som er utført av IDG.no(PCWorld.no):http://www.idg.no/tester/tester_maskinvare/article97447.ece PS! Dell og Eizo er noen av deltagerene og de som kommer best ut Endret 24. juni 2008 av Sharkeyking Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) For 5000,- vil du naturligvis få en bedre 24" enn en 26". Endret 26. juni 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Nja, jeg tør påstå at min nye LG W2600HP er bedre enn de fleste 24" jeg har vært borti (inkludert 2408WFP'en som jeg nå bruker på jobben). Det er nok det beste kjøpet av skjerm jeg har gjort siden NEC 20WGX² for ca. 2 år siden. Lenke til kommentar
SkyFly Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hei Cosmo (Kramer?)! Endelig noen som har prøvd LG W2600HP. Jeg har sett på denne tidligere, men ikke funnet noen tester på Internett. Med S-IPS panel og en relativt fin pris, virker den meget bra. Vil du si at hvis jeg holder på med bilderedigering, så vil denne skjermen gi meg gode farger og kontrast? Er det noe spesielt du savner med skjermen? Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jeg har hørt at enkelte synes minimums brightness er nokså høy, men jeg har ikke vært innom OSD'en for å kalibrere skjermen enda, så kan ikke svare på det. Fordelene jeg har funnet: - Niks merkbar ghosting når jeg beveger musen over svart bakgrunn i XP, eller spiller Eternal Silence/AoC/TF2. - Backlight er jevn (hvis den kan sies å være merkbar/tilstede da... er vel avhengig av øyet som ser). - Flatron Engine. Når man skal velge hvilken skjerminnstilling man vil ha, deles skjermen i to for å vise nåværende innstilling og ny innstilling (for eksempel om man velger mellom egendefinert og Movie innstilling). - Det er definitivt et S-IPS panel(!) - Like kjapp som de fleste 24" (som er t.o.m. TN paneler) - God skjermfot. Gode justerings muligheter... heve/senke mekanismen var veldig bra, synes jeg. Ulempene: - Ikke HDMI eller component inngang (men skjermen er HDCP over DVI, så har ikke noe å si... vel, det gjør ikke meg noe). - Ikke X-in-1 kortleser. Har en i maskinen min allerede, så trengs ikke. Kan fåes for noen lapper uansett hvis man har behov for slikt. Andre ting: - Eneste knappen som er belyst er Standby/Power knappen (kan gjerne være en fordel eller ulempe... har ikke vært innom OSD'en for å se om man kan dimme/skru av Power knappen). - Alle "knapper" er egentlig bygd inn i panelet, dvs. touch-sensitive, så man trenger ikke tenke på knapper som kan skades eller dette av skjermen ved uhell. - Hver knapp lager en egen lyd når de brukes. Power/Standby knappen har (for eksempel) to egne lyder til når man skrur på og av skjermen. Har ikke funnet en måte å skru de av på i OSD'en, men man bruker vel ikke knappene så mye, og jeg tror de fleste liker å få litt feedback når de justerer på skjerminnstillingene sine. Jeg bruker skjermen primært til spillbruk, og sålangt er jeg meget fornøyd med den. Jeg har på følelsen at jeg kunne like godt ha brukt den for lyd-til-bilde redigeringen min eller sequencing i studio. Endret 30. juni 2008 av CosmoK Lenke til kommentar
SkyFly Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei igjen CosmoK! Tusen takk for ett av de beste og flotteste svarene jeg har fått sålangt! Har lenge ansett skjermen som en av de mest aktuelle, men nå er jeg vel egentlig ikke i tvil etter en så flott omtale av både negative og positive sider. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Denne skjermen så bra ut. Har den mulighet for 1:1 pixelmapping over DVI (skru av ut-strekking av et 16:9 bilde, feks 1080p fra en PS3)? Ser den skal ha dette for 4:3 formater, men jeg trenger dette også for 16:9 format. Er det denne skjermen det er snakk om? Ser den har -BF i navnet (Black Frame?), og står listet med HDMI-tilkobling? Hadde jo vært artig å sett noen uavhengige tester for å se hvor god den er, noen som har sett noen? Lenke til kommentar
skol Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei, noen erfaringer med LG-skjermen kan en lese på hardforum: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1281813 Legg merke til at det er 2 forskjellige versjoner av skjermen: W2600H-PF er TN-panel W2600HP-BF er S-IPS-panel Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ser jo bare bedre og bedre ut den skjermen, men er det noen som vet om evt konkurrenter til denne med lik oppløsning /dvs 24" el. 26") og S-IPS-panel? Er vel en sånn skjerm TS også spør etter (da S-IPS-panel gjerne gir en skjerm som er bra på bilderedigering). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå