banany12 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Dette er da kommentar-tråden til prosjektet mitt "SkjermKabinett". Si hva dere synes om det, og hva som kunne gjøres bedre ; ) TUSEN TAKK TIL: frodo (på forumet) for all støtte og hjelp! Sauda vgs for skjermene. Torgeir som har bidratt med transport. Kjetil som har skissert prosjektet Naboen min, Knut Otto, for materialler og lån av utstyr. Michael aka MiKA7 for og gitt meg tips, og hjelpt meg med diverse andre ting og lysten til og sponse meg. Sindre som har vore veldig hjelpsom over msn, med tips og ide'er. Ermina "The Geek" fra sverige for søtten. (http://erminica.blogg.se/) Og ikke minst, Snigor aka Geir! Endret 4. desember 2008 av banany12 Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 det der så ut til å bli et knalltøft kabinett/skjerm!! skal du har skjermen også i selve "kabinettet"? stå på, dette skal følges med på! Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) det der så ut til å bli et knalltøft kabinett/skjerm!! skal du har skjermen også i selve "kabinettet"? stå på, dette skal følges med på! Og ha en skjerm i skjermen og sleve pcn i kabinette blir veldig krevendes, så tror ikke det. Men takk for en positiv kommentar, dette hjelper veldig! = ) Endret 11. mai 2008 av banany12 Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Og ha en skjerm i skjermen og sleve pcn i kabinette blir veldig krevendes, så tror ikke det. Men takk for en positiv kommentar, dette hjelper veldig! = ) er en her inne som har bygd en pc inni en gammel mac da, og brukt innmaten fra en lcd-skjerm til den. hadde funket, men jeg kan tenke meg det er litt vanskelig å få tak i en 21 tommers 4:3 lcd-skjerm muligens.. jaja, blir stilig uansett! fikk med meg updatene du la ut i går, ser lovende ut! Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Skal ha ideen i bakhode, med å ha en skjerm i selve kabinette ; ) .... håper jeg ikke blir saksøkt av mac da xP Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hehe=) Hadde du ikke tenkt til å ha en skjerm der?:O Jeg har en 17" LCD som jeg ikke bruker til noe, og tenkte på å gjøre det samme. Ville jo blitt et duganes server-kabinett hvis man får til skikkelig kjøling:) Uansett et ganske kult prosjekt, og hvis du får inn skjerm blir det kjempekult=) Hvis du ikke har skjerm i kabinettet, derimot, blir det vel et grådig stort kabinett? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hadde blitt kjemperått med skjerm i også da. Men er fortsatt vanvittig artig med bare PCen i! Kjempeartig prosjekt du har pågang! Gleder meg til å se dette ferdig. Har du planer om å lakke kassen, eller skaldu ha den hvit slik som den er? Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Hehehe, vet det hadde vore tøfft, tenker den tanken enda ; p ... men skal lakkes ja, 2lag med svartog så et siste lag med klarlakk ; ) Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 hei! bra at du skal lakkere det. det gjør det også enklere å rette opp i ting hvis man gjør feil (kapper ut et hull man ikke skal ha osv.). vifteplasseringene ser også tøft ut, bortsett fra at jeg tror jeg ville droppet de to viftene på siden i fronten.. Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Ja, skal nok droppe de, ble litt dumt. Og vil ikke ha virkning. Ikke bare det, vil bare stjele plass til andre ting jeg kan montere der, som kanskje en skjerm ; p Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) hehe, hadde vært tøft med skjerm i fronten.. eneste forslaget jeg har på problemet ditt er å måtte lage harddisk-fester på nytt, i en smalere utgave.. slik jeg ville lagd det, var å rett og slett bare lage den plexirammen din på nytt (med innsiden like bred som en harddisk), og montere harddisken direkte i denne, med noen gummiringer rundt skruene for å få støydemping! Endret 29. mai 2008 av »frodo Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Ser ut som jeg må det = ) *Ny update i helga* ; ) Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Som jeg sa så går det mest i eksamen osv. Men når jeg får jobbet, så er det mest pussing. Kommer sikkert en liten update denne helga og, men det blir ikke så mye bilder fordi jeg ikke ser vitsen i å vise bilder av hvor mye som er blitt pusset hver time. Mangler enda noen deler, lyst å sponse? Ta kontakt = ) Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Dette kan bli bra! Men, se om du faar tak i en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318935, saa tar du ut innholdet, lager fester til selve LCDen, og lager en bracket til alt av kabler og stroem rett bak... Det hadde vaert litt raatt om du hadde faatt tak i noen usb-brackets, og lydbrackets, og et usbnettverkskort. Da kunne du hatt hovedkortet uten I/O-panelet, saa hadde du koblet skjermen inne i kabinettet. Men , hadde jo gaatt an og sett om du fant en PCI-E riser som legger skjermkortet sidelengs, paa en eller annen maate, eller laget en kontakt saa du kunne hatt skjermkortet en annen plass Eller evnt tatt av selve DVIen, laget en mye smalere kontakt og satt paa rett paa pinnene, eller evnt boyd de oppover sA du kunne koblet den internt.. Ble mye forslag og bullshiet her da Lykke til uansett Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Prosjektet er ikke på is enda, men tar en pause nå på grunn av hardware jeg mangler. Vil nok tro det kommer noen updates de neste ukene, så føll med! Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 hvorfor har du bilder fra en grillfest? hva har det med skjermkabinett og gjøre. Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 hvorfor har du bilder fra en grillfest? hva har det med skjermkabinett og gjøre. Er snakk om 3 bilder, å var bursdagsfest... har ikke noe med prosjektet å gjøre, men er det farlig kanskje? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hvorfor har du bilder fra en grillfest? hva har det med skjermkabinett og gjøre. Det er hans egen arbeidslogg, så han bestemmer da hva han vil ha bilde av?? Lenke til kommentar
banany12 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Om de bildene vil skape bråk, noe som det ser ut, så kan jeg fjærne de altså ; ) Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Pffff! Stå for dine bilder, mann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå