Jente96 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Hei, jeg sliter med en oppgave. Jeg har prøvd alle matematiske måter som jeg har lært til å løse en slik oppgaven, men jeg får ikke riktig svar. Oppgaven lyder sånn: I ABC er A=90 , B =49.8 og AC=7.2 cm Finn lengden av BC og AB Endret 19. januar 2013 av Jente96 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Sidan A er 90-grader har du ein rettvinkla trekant. Når du samtidig veit vinkel B og side AC kan du finne den eine sida med cos til B, eller den andre med sin B. Så kan du bruke pytagoras for å finne den siste. Eventuelt kun bruke cos B og sin B. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Pytagoras da det er en rettvinklet trekant... Du har alle vinkler og da skal det være rett frem å regne ut. Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Det var feil i fasiten. Men vet dere når man bruker cos, tangens og sinus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Ja. Det er 30 sekunder med googling, så har du svaret på når du skal bruke cosinus eller sinus, men jeg tror du ikke er så interessert i å lære det, da det er 19 timer siden du startet denne tråden. Du er vel heller ute etter svaret så du kan gjøre ferdig med innleveringen din... Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Ja. Det er 30 sekunder med googling, så har du svaret på når du skal bruke cosinus eller sinus, men jeg tror du ikke er så interessert i å lære det, da det er 19 timer siden du startet denne tråden. Du er vel heller ute etter svaret så du kan gjøre ferdig med innleveringen din... Heyhey, jeg er interessert i lære det! Jeg gikk gjennom det med faren min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå