Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) (hvis jeg har noen på meg) Endret 29. juli 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Populært innlegg Abigor Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg pleier å gi dem fingeren. Det er ikke noen løsning å få barn når man ikke har andre måter å skaffe penger på enn å tigge. Jeg synes oppførselen deres er skammelig. Det bærer preg av en holdning der det eneste som betyr noe er nuet, noen fremtidsplaner har de tydeligvis ikke. Å støtte mennesker som ikke evner annet enn å formere seg og snylte på andre vil forverre våres og deres situasjon. 194 Lenke til kommentar
Populært innlegg Locrin Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Nei jeg gir ikke penger. Nei jeg har ingen annen grunn enn at jeg heller vil ha pengene selv. 59 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hva gjør du, og kan du gi en etisk god nok begrunnelse, om du tilfeldigvis har som prinsipp å la være? Hva er en etisk god nok begrunnelse til å ikke gi penger til tiggere? 9 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Runar. Det måtte vel være at man enten er tigger selv, eller heller donerer selektivt til veldedige organisasjoner. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg donerer selektivt til en vedledig oranisasjon. Etter jeg leste om tiggeren fra Romania som tigget i Norge og bygget enebolig i Romania har jeg sluttet tvert med all stønad i den retningen. Artikkelen skulle vise at ikke alle hadde onde bakmenn, noe den forøvrig gjorde. Samtidig viste den også at nordmenn gjør at arbeid som bygger et samfunn ikke lønner seg i Romania. Foreldre vil lære barna sine at utdannelse ikke lønner seg, og hele generasjoner vranglæres til å tro at tigging er veien ut av helvettet. http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/fant-tiggerpenger-fra-bergen-i-rumensk-bolighus-3284685.html 7 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvis du gir penger til tiggere, støtter du folkene som tvinger de til å sitte ute i timesvis Hvis du ikke gir de noe får de bank av "sjefene" sine siden de kommer tomhendt tilbake. Så, hva skal man gjøre? Det er jo selvfølgelig ikke alle tiggere som blir tvunget til det, men i storbyer er det mange av dem. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Strappado Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 (hvis jeg har noen på meg) Hva gjør du, og kan du gi en etisk god nok begrunnelse, om du tilfeldigvis har som prinsipp å la være? Aldri! Den etiske begrunnelsen er at jeg ikke ønsker å oppmuntre til den slags tiggeradferd. De kan ryke og reise. 32 Lenke til kommentar
Populært innlegg sebnor95 Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. 46 Lenke til kommentar
Populært innlegg greenman Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg sebnor95 Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? Ikke norske, men alle andre - ja. 31 Lenke til kommentar
Populært innlegg greenman Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? Ikke norske, men alle andre - ja. Ok, så du er en rasist. Du kunne bare sagt det... 49 Lenke til kommentar
Populært innlegg salamishit Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? Ikke norske, men alle andre - ja. Dummeste jeg har lest idag. Edit: men nei, jeg gir ikke penger til de. Endret 23. februar 2012 av Ownbeef 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg sebnor95 Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? Ikke norske, men alle andre - ja. Ok, så du er en rasist. Du kunne bare sagt det... Nei, jeg er ikke rasist. Jeg er rasebevisst. Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? Ikke norske, men alle andre - ja. Dummeste jeg har lest idag. Ok. 15 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hva om det er en tiggende tysker? Lenke til kommentar
sebnor95 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hva om det er en tiggende tysker? Aldri opplevd. Jeg vil ta stilling til om jeg skal gi den gang jeg opplever det. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg greenman Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? Ikke norske, men alle andre - ja. Ok, så du er en rasist. Du kunne bare sagt det... Nei, jeg er ikke rasist. Jeg er rasebevisst. Kan du forklare forskjellen? Jeg vet hva forskjellen er, men jeg tror ikke at du vet det. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg sebnor95 Skrevet 23. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre kneet mitt hardt opp trynet på en av disse tiggerne. Faen så ekle dem er, lukter piss og kloakk. Sykt saklig.. Du sier at alle tiggere fortjener et kne i ansiktet? Ikke norske, men alle andre - ja. Ok, så du er en rasist. Du kunne bare sagt det... Nei, jeg er ikke rasist. Jeg er rasebevisst. Kan du forklare forskjellen? Jeg vet hva forskjellen er, men jeg tror ikke at du vet det. Hvis du er rasist, skjærer du alle over en kam og hater den enkelte rasen. Hvis du er rasebevisst, er du klar over at mange er helt ok folk, men har i bakhodet at mange ikke et det. 13 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Hvis du er rasist, skjærer du alle over en kam og hater den enkelte rasen. Hvis du er rasebevisst, er du klar over at mange er helt ok folk, men har i bakhodet at mange ikke et det. Også kalt sundt fornuft, men greit nok. Men du mener at alle tiggere som ikke er fra Norge ikke er helt ok folk? Endret 23. februar 2012 av Bibow 3 Lenke til kommentar
sebnor95 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvis du er rasist, skjærer du alle over en kam og hater den enkelte rasen. Hvis du er rasebevisst, er du klar over at mange er helt ok folk, men har i bakhodet at mange ikke et det. Også kalt sundt for fornuft, men greit nok. Men du mener at alle tiggere som ikke er fra Norge ikke er helt ok folk? Du stilte meg et spørsmål, og fikk svar. Jeg mener ikke at alle som ikke er fra Norge ikke er helt ok folk, men jeg viser til overskriften i denne tråden - "Romfolket". Og når det gjelder Romfolket så har jeg ikke 1 øre til overs. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg