Merko Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hei. Kjøpte for en liten stund siden Corsair Obsidian 800D, som forøvrig er et knall kabinett I den døren helt fremme, hvor man kan koble til harddisker osv.. Er det ikke meningen at man kan bruke OS hdd'en (SSD i mitt tilfelle) der også? Når jeg har SSD'en der(Øvereste hylle), så får jeg bare "Boot disk failure, insert boot disk and press enter" Meldingen under oppstart, akkurat som den ikke finner ssd'en. Men om jeg kobler kabel direkte fra harddisken til samme sata port, så fungerer det.. Noen som har peiling på hvorfor det skjer? Har en annen harddisk koblet til i samme hylle nå uten problemer. Finner den fint i windows. Ikke noe stort problem altså, bare lurte på hvorfor det skjedde siden jeg brukte samme sata port på hovedkortet. Akkurat nå er SSD'en gjemt under hele hylla hvor de andre harddiskene har sinn plass :!: Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det første som slår meg er at du har skrudd fast SSD'n feil. Det er to skruehull på undersiden av diskskuffen du skal bruke. Så SSD'n skal posisjoneres helt til ene siden av den skuffen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Det første som slår meg er at du har skrudd fast SSD'n feil. Det er to skruehull på undersiden av diskskuffen du skal bruke. Så SSD'n skal posisjoneres helt til ene siden av den skuffen. Jepp, er kunn skruer på undersiden (ikke over), så ganske sikker på at den står riktig. Om den hadde stått feil, hadde jeg vel uansett ikke fått skuffen helt inn siden den hadde stanget imot noe..? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Om den står montert sånn som dette så skal den jo fungere. Hvis ikke aner jeg ikke hva som kan forårsake det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Bumper denne litt. Nettopp kjøpt meg ny SSD. Ikke den heller blir funnet av maskinen når jeg setter den i skuffen forran på kabinettet. Flere som har innspill på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg har iallefall 3 SSD (inkl boot) og 1 HDD i fronten på mitt 800D, virker helt fint. Du har selvfølgelig koblet alle frontbrønnene til hovedkort og strøm? Har du prøvd å manuelt velge hvilken disk den skal starte fra, på mitt hovedkort kan jeg trykke F12 for å velge boot options. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Sett om den finner den korrekt i BIOS? Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hei Dette er et kjent problem på 800D kabinettene, spesielt ved bruk av sata3. Står mye om problemet på diverse forum. Folk må flytte disken(e) inn i kabinettet isteden. - kjbu Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632467 hadde en slik hjulpet noe ? Lenke til kommentar
adiiddi Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hadde samme problemet med min SSD, men jeg fant ut at jeg bare ikke traff sata-porten. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Hadde samme problemet med min SSD, men jeg fant ut at jeg bare ikke traff sata-porten. Hvordan traff du den til slutt da? Ganske sikker på at min traff korrekt. http://www.komplett....aspx?sku=632467 hadde en slik hjulpet noe ? Takk. Ser ut som jeg må kjøpe en slik ja.. Du vet ikke tilfeldigivs om de selger ledninger også som passer fint til det kortet? Mitt nåværende kort ser slik ut: Ser ut som den bare bruker én strømplugg, mens på tidligere reviews av kabinettet så er det en strømledning som går ned til alle portene. Så mulig de har gjort en endring på det. (Ja, jeg satt i sata ledning på alle portene før dere spør ) Takk Endret 20. mars 2012 av Merko. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Hadde samme problemet med min SSD, men jeg fant ut at jeg bare ikke traff sata-porten. Hvordan traff du den til slutt da? Ganske sikker på at min traff korrekt. http://www.komplett....aspx?sku=632467 hadde en slik hjulpet noe ? Takk. Ser ut som jeg må kjøpe en slik ja.. Du vet ikke tilfeldigivs om de selger ledninger også som passer fint til det kortet? Mitt nåværende kort ser slik ut: Ser ut som den bare bruker én strømplugg, mens på tidligere reviews av kabinettet så er det en strømledning som går ned til alle portene. Så mulig de har gjort en endring på det. (Ja, jeg satt i sata ledning på alle portene før dere spør ) Takk Ta å let litt på corsair sine sider evnt komplett eller dustin EDIT: Skreveleif Endret 21. mars 2012 av Phyltre Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Ta å let litt på corsair sine sider evnt komplett eller dustin EDIT: Skreveleif Ser ut som Corsair kunn produserer de kortene som krever én strømkabel for alle 4 portene. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 hadde noe liknende i et lian li kabinett for noen år siden. Endte opp med at jeg måtte plukke ut greiene. I dette kabinettet var det 2 kort med 3 kontakter på hver. hdslottene funka like greitt uten. Men var jo ikke lenger "hotswappable" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå