Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei, får vel prøve å skrive så kort som mulig. er en gutt på 20 år som har vært i et forhold med samme jenta i nesten 5 år, har bodd sammen i 3 år. Vi har hatt våre opp og nedturer som alle har. Jeg har alltid elsket denne jenta av hele mitt hjerte, men for noen uker siden fikk jeg den største smellen i trynet. Hun har vært utro med 2, 2!!! andre gutter, ikke nå nylig, men for ca 1 år siden. Jeg fikk som sagt vite det for kun noen uker siden. Jeg følte meg helt knust, aldri opplevd en værre form for smerte. Utroskap for min del er det værste man kan gjøre mot partneren sin. Jeg fikk ikke vite det av min nåværende eks, men av noen jeg traff random på byen. Ble selvfølgelig sint da jeg hørte dette og bestemte meg for å konfrontere henne med dette og hun tilstod så og si med en gang. Jeg har spurt og gravd og gjort alt mulig for å finne en grunn til hvorfor hun kunne gjøre noe slikt mot meg, jeg har alltid vært der for henne og gjort mitt beste for at hun skal ha det bra til enhver tid. Jeg har vært sur og sint og kjefta huden full på hu, man blir jo veldig opprørt av slikt... Hun sier hun angrer, begynner å gråte hvis jeg tar det opp og hun er veldig (altfor) snill og hjelpsom nå i etterkant. Hun sier også at hun vil tilbake til meg... at jeg er den beste for henne, men da tenker jeg som så at hun burde holde seg KUN til meg og ikke drive på med andre. Dette har jeg også sagt til henne. Jeg er VELDIG forvirret. Jeg er veldig klar over hva jeg burde gjøre, altså gjøre det slutt, men jeg er fortsatt veldig glad i denne jenta, følelser som har vært der i 5 år forsvinner ikke over natta. Jeg håper at noen som har vært i min situasjon kan fortelle sin historie og hva de gjorde, jeg trenger rett og slett litt råd fra andre, selv om det er min egen avgjørelse til slutt. Tråden ble visst ikke så kort som jeg ville, håper dere forstår hva jeg har skrevet Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hvis det er et år siden og du faktisk tror henne på at hun ikke har vært utro etterpå ser jeg ingen grunn til at dere ikke kan forsøke videre. Men dere må jo da selvfølgelig jobbe hardt med dette i forhold til tillit og så videre... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hvis det er et år siden og du faktisk tror henne på at hun ikke har vært utro etterpå ser jeg ingen grunn til at dere ikke kan forsøke videre. Men dere må jo da selvfølgelig jobbe hardt med dette i forhold til tillit og så videre... ca et 1 år.. noen mnd til eller fra. Mitt problem er også at det gikk ikke lang tid mellom hver gang hun gjorde det. kun noen uker. Det jeg tenker på da er alle gangene hun og jeg har vært sammen, hva vi har gjort osv. Det gjør meg rett og slett kvalm... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Det at det var kun noen få uker mellom synes jeg faktisk er positivt, at det var noe som skjedde med mer mellomrom ville mer bekymret meg, i hvert fall ut fra et anger-perspektiv. Men at du blir kvalm er værre å gjøre noe med i forhold til å fortsette forholdet. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schwarzkopf Skrevet 24. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Hadde aldri verden tatt henne tilbake, og det håper jeg faen du ikke gjør heller.Herregud mann, hvor mye bra dere har hatt sammen spiller ingen rolle når hun pisser deg i trynet slik som det her. Hun har pult to stykker bak din rygg. Hvor hore kan man egentlig bli? Endret 24. mars 2011 av NoMoreMrniceguy 21 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Det at det var kun noen få uker mellom synes jeg faktisk er positivt, at det var noe som skjedde med mer mellomrom ville mer bekymret meg, i hvert fall ut fra et anger-perspektiv. Men at du blir kvalm er værre å gjøre noe med i forhold til å fortsette forholdet. Ser poenget ditt, men jeg skjønner ikke hvordan hun kunne gjøre noe så fælt flere ganger. Dette er jo et stort brudd på tilliten.. Jeg blir kvalm når jeg tenker på at de har sex, det er helt forferdelig. Hadde aldri verden tatt henne tilbake, og det håper jeg faen du ikke gjør heller.Herregud mann, hvor mye bra dere har hatt sammen spiller ingen rolle når hun pisser deg i trynet slik som det her. Hun har pult to stykker bak din rygg. Hvor hore kan man egentlig bli? Er veldig enig i det du sier, som sagt i første innlegg så er jeg veldig klar over hva jeg BURDE gjøre, men er ikke så lett når hode og hjerte krangler. Er klar over at hun har pult to andre og det er helt forferdelig og tenke på, det hadde på en måte vært "bedre", hadde det kun vært med en, selv om det også er ille.. Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Spør deg selv: Hvilken garanti har du for at hun ikke gjør det igjen? Kommer du til kunne stole på henne igjen? Hvis svaret er nei, så tror jeg du vet veldig godt hva du burde gjøre. Mann deg opp, og be henne pelle seg vekk. Det er ikke enkelt, det er det ingen som har sagt det skal være heller. Men du fortjener så jævlig mye bedre, og jeg kan garantere deg at det finnes jenter der ute som IKKE puler to stykker mens hun er i et forhold. Hun flørter, men har en klar grense for hva som er akseptabelt. Det hadde ikke eks-kjæresten din, og det håper jeg virkelig du aldri aksepterer. 1 Lenke til kommentar
Datalars Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Jeg vil anta at din tillit til henne er svekket? Jeg har selv vært i din situasjon. Fant ut av det selv. Min tillit til henne forsvant. Og har man ikke tillit i et forhold, er det ikke vits å være sammen. Før du engang tenker på å ta henne tilbake, så spør deg selv dette: - Har du nok tillit til at hun kan dra ut på byen alene med vennene sine? - Kan dere ha sex uten at du kommer til å tenke på andre som har knullet henne? - Kommer du til å bli overbeskyttende/sjalu ovenfor henne når det kommer til andre gutter? Er svarene "ja", "kanskje" eller "vet ikke" på en eller flere av spørsmålene, er saken grei. Gå videre! Du fortjener bedre. Når begge to er roet ned og situasjonen har fått dempet seg, spør henne gjerne hvorfor hun gjorde det hun gjorde. Det kan hende at du får litt inside information som du kan ta med deg videre Endret 24. mars 2011 av Datalars 3 Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg har så mye å si på dette emnet men skal prøve å kutte det ned litt. Hun har jo gjort noe veldig dumt, det er vi alle klar over. Men det som har skjedd har skjedd, og det er det ikke noe å gjøre med. Likevel betyr ikke dette at tilgitt er glemt, og du må spørre deg selv om du vil klare å stole fullt ut på henne etter det hun har gjort. Kjæresten min stoler ikke på meg, og jeg kan fortelle deg at det er et levende helvete jeg ikke unner noen. Hvis du ikke vil klare å stole på henne, vil forholdet bli dårlig både for deg og henne, og det kommer til å rakne før eller siden uansett. En annen ting det er viktig å tenke på, er om hun virkelig angrer, eller om hun er lei seg fordi du fant ut av det. Siden hun ikke sa noe om det, vil jeg annta at det er fordi du fant ut av det. Sett at dette stemmer, er det åpenbart at henne ikke har følelser for deg, og at hun bare vil ha noen å være sammen med, bare for å ha noen. Det bør du naturligvis unngå. Det er også viktig at du ser på dette fra et objektivt, kritisk ståsted. Her er det jo tross alt snakk om deg, og da bør du såklart se det fra din egen side. Jeg for min del ville dumpa dama om hun hadde vært utro, uansett om hun virkelig angret eller ikke, men det er nå meg. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Spør deg selv: Hvilken garanti har du for at hun ikke gjør det igjen? Kommer du til kunne stole på henne igjen? Hvis svaret er nei, så tror jeg du vet veldig godt hva du burde gjøre. Mann deg opp, og be henne pelle seg vekk. Det er ikke enkelt, det er det ingen som har sagt det skal være heller. Men du fortjener så jævlig mye bedre, og jeg kan garantere deg at det finnes jenter der ute som IKKE puler to stykker mens hun er i et forhold. Hun flørter, men har en klar grense for hva som er akseptabelt. Det hadde ikke eks-kjæresten din, og det håper jeg virkelig du aldri aksepterer. Takk for utfyllende svar. Jeg har aldri en garanti for at hun ikke gjør det igjen, jeg stoler ikke på henne per dags dato. Det er en veldig sårende situasjon og jeg håper at du har rett som du skriver at det finnes flere der ute som ikke gjør slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg vil anta at din tillit til henne er svekket? Jeg har selv vært i din situasjon. Fant ut av det selv. Min tillit til henne forsvant. Og har man ikke tillit i et forhold, er det ikke vits å være sammen. Før du engang tenker på å ta henne tilbake, så spør deg selv dette: - Har du nok tillit til at hun kan dra ut på byen alene med vennene sine? - Kan dere ha sex uten at du kommer til å tenke på andre som har knullet henne? - Kommer du til å bli overbeskyttende/sjalu ovenfor henne når det kommer til andre gutter? Er svarene "ja", "kanskje" eller "vet ikke" på en eller flere av spørsmålene, er saken grei. Gå videre! Du fortjener bedre. Når begge to er roet ned og situasjonen har fått dempet seg, spør henne gjerne hvorfor hun gjorde det hun gjorde. Det kan hende at du får litt inside information som du kan ta med deg videre Ja, tilliten er veldig svekket. For å svare på spørsmålene dine: nei, jeg har ikke nok tillit til å la henne reise ut på byen med venner, klarer fortsatt å ha sex med henne, men jeg kommer garantert til å bli overbeskyttende og sjalu hvis vi blir sammen igjen. Takk til deg også for et flott svar, tror det har åpnet øynene mine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg har så mye å si på dette emnet men skal prøve å kutte det ned litt. Hun har jo gjort noe veldig dumt, det er vi alle klar over. Men det som har skjedd har skjedd, og det er det ikke noe å gjøre med. Likevel betyr ikke dette at tilgitt er glemt, og du må spørre deg selv om du vil klare å stole fullt ut på henne etter det hun har gjort. Kjæresten min stoler ikke på meg, og jeg kan fortelle deg at det er et levende helvete jeg ikke unner noen. Hvis du ikke vil klare å stole på henne, vil forholdet bli dårlig både for deg og henne, og det kommer til å rakne før eller siden uansett. En annen ting det er viktig å tenke på, er om hun virkelig angrer, eller om hun er lei seg fordi du fant ut av det. Siden hun ikke sa noe om det, vil jeg annta at det er fordi du fant ut av det. Sett at dette stemmer, er det åpenbart at henne ikke har følelser for deg, og at hun bare vil ha noen å være sammen med, bare for å ha noen. Det bør du naturligvis unngå. Det er også viktig at du ser på dette fra et objektivt, kritisk ståsted. Her er det jo tross alt snakk om deg, og da bør du såklart se det fra din egen side. Jeg for min del ville dumpa dama om hun hadde vært utro, uansett om hun virkelig angret eller ikke, men det er nå meg. Lykke til! Det er sant det du sier, at jeg ikke kan gjøre noe med det som har skjedd og det har jeg også prøvd å si til meg selv, men tankene har ikke forsvunnet. Jeg også har tenkt tanken at hun bare trenger noen å falle tilbake på når verden ikke går hennes vei, jeg tror det er slik, hun mener selvfølgelig det motsatte og ja, hun er mest sannsynelig lei seg pga jeg fant ut av det. Jeg har prøvd å se de fra hennes side, men jeg klarer ikke finne et eneste argument på hvorfor hun skulle gjort noe som helst som dette. Jeg personlig hadde ALDRI klart å bedra en jeg elsker og har vært sammen med i nesten 5 år.. det er rett og slett patetisk og krenkende. Igjen, takk for svar, dere har hjulpet meg godt på vei. Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Helt klart en grusom opplevelse, og jenta har vært dum. Synest ikke det er noen vits å prøve å se det fra hennes side - det finnes ikke noe formildene argument, det var feil det hun gjorde, basta. Skal dere fortsette forholdet, krever det mye av dere begge. Ikke bare må du klare å legge det bak deg å ha tillit til henne igjen - det vil ikke funke særlig bra heller om hun skal gå rundt med en evig skyldfølelse av dette, som du kan bruke mot ho i dårlige tider.. må legge det bak dere begge to. Men likevel, det er ikke gjort på 1-2-3 å finne samme kjærligheten på nytt hos noen andre. Jeg var selv stolt en gang og gikk fra ei jente. 5 år seinere angra jeg fortsatt på det. Det var dog ikke et like grovt overtramp som det du har opplevd. Ellers mange gode svar ovenfor her, så det jeg vil si er vel dette: Ikke vær for stolt til å ta henne tilbake dersom du faktisk skulle klare å tilgi og stole på henne igjen. 2 Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det er sant det du sier, at jeg ikke kan gjøre noe med det som har skjedd og det har jeg også prøvd å si til meg selv, men tankene har ikke forsvunnet. Jeg også har tenkt tanken at hun bare trenger noen å falle tilbake på når verden ikke går hennes vei, jeg tror det er slik, hun mener selvfølgelig det motsatte og ja, hun er mest sannsynelig lei seg pga jeg fant ut av det. Jeg har prøvd å se de fra hennes side, men jeg klarer ikke finne et eneste argument på hvorfor hun skulle gjort noe som helst som dette. Jeg personlig hadde ALDRI klart å bedra en jeg elsker og har vært sammen med i nesten 5 år.. det er rett og slett patetisk og krenkende. Igjen, takk for svar, dere har hjulpet meg godt på vei. Da er saken klar slik jeg ser det. Ut fra det du skriver her virker det som om du ikke vil klare å stole fullt ut på henne, og det er ikke rart i det hele tatt. Du bør vel også tenke litt på fremtiden hvis du har tenkt til å gå fra henne. "Hva om jeg hadde tatt henne tilbake?" tanker kommer alltid, men det er langt bedre enn å være i et forhold med en du ikke stoler på. Og fortjener hun deg i det hele tatt? Hvis man er utro med en man har vært sammen med i 5 år, fortjener man da å få denne personen tilbake? Jeg for min del sier nei, men dette er jo subjektivt. La oss vite hvordan det går! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Helt klart en grusom opplevelse, og jenta har vært dum. Synest ikke det er noen vits å prøve å se det fra hennes side - det finnes ikke noe formildene argument, det var feil det hun gjorde, basta. Skal dere fortsette forholdet, krever det mye av dere begge. Ikke bare må du klare å legge det bak deg å ha tillit til henne igjen - det vil ikke funke særlig bra heller om hun skal gå rundt med en evig skyldfølelse av dette, som du kan bruke mot ho i dårlige tider.. må legge det bak dere begge to. Men likevel, det er ikke gjort på 1-2-3 å finne samme kjærligheten på nytt hos noen andre. Jeg var selv stolt en gang og gikk fra ei jente. 5 år seinere angra jeg fortsatt på det. Det var dog ikke et like grovt overtramp som det du har opplevd. Ellers mange gode svar ovenfor her, så det jeg vil si er vel dette: Ikke vær for stolt til å ta henne tilbake dersom du faktisk skulle klare å tilgi og stole på henne igjen. Du har rett, det er absolutt ikke et eneste argument for hva hun har gjort. Hvis det eventuelt blir et forhold mellom meg og henne vil jo ikke dette bli lett, da all tillit og respekt er borte. Jeg har på en måte klart å få vekk de værste tankene om at hun har vært utro, men de kommer veldig lett tilbake hvis jeg har en dårlig dag fra før av. Takk for svar og at du delte din historie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det er sant det du sier, at jeg ikke kan gjøre noe med det som har skjedd og det har jeg også prøvd å si til meg selv, men tankene har ikke forsvunnet. Jeg også har tenkt tanken at hun bare trenger noen å falle tilbake på når verden ikke går hennes vei, jeg tror det er slik, hun mener selvfølgelig det motsatte og ja, hun er mest sannsynelig lei seg pga jeg fant ut av det. Jeg har prøvd å se de fra hennes side, men jeg klarer ikke finne et eneste argument på hvorfor hun skulle gjort noe som helst som dette. Jeg personlig hadde ALDRI klart å bedra en jeg elsker og har vært sammen med i nesten 5 år.. det er rett og slett patetisk og krenkende. Igjen, takk for svar, dere har hjulpet meg godt på vei. Da er saken klar slik jeg ser det. Ut fra det du skriver her virker det som om du ikke vil klare å stole fullt ut på henne, og det er ikke rart i det hele tatt. Du bør vel også tenke litt på fremtiden hvis du har tenkt til å gå fra henne. "Hva om jeg hadde tatt henne tilbake?" tanker kommer alltid, men det er langt bedre enn å være i et forhold med en du ikke stoler på. Og fortjener hun deg i det hele tatt? Hvis man er utro med en man har vært sammen med i 5 år, fortjener man da å få denne personen tilbake? Jeg for min del sier nei, men dette er jo subjektivt. La oss vite hvordan det går! Nei, jeg klarer ikke stole på henne i det hele tatt, respekten er også borte. Synes ikke at hun fortjener meg, men nå krangler fortsatt hode og hjerte, jeg er jo fortsatt glad i jenta. Jeg tror ikke jeg vil finne ut av dette i den nærmeste tia, det beste er vel heller å ta tiden til hjelp, prøve å være litt i fra hverandre for å se om savnet blir for stort eller ikke. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Jeg har også vært gjennom utroskap. Eksen min som jeg gjorde det slutt med for rundt 1 år siden, var også utro 2 ganger. Men med 6 måneders mellomrom. Den første gangen ble jeg også helt knust og jeg ble ekstremt sint. Men så dum som jeg var tilgidde jeg henne og vi ble sammen igjen. For hun gråt heletiden om hvor lei seg hun var og hvor mye hun angret osv. Så etter ca. 6 månder fikk jeg melding fra henne tidlig på morran om at hun har vært utro igjen. Da ble jeg hverken sint eller lei meg. Jeg var gjorde det slutt der og da. For dette orket jeg bare ikke lengre. Vi hadde vært sammen i over 3 år da dette skjdede. Å det var det beste jeg noen gang har gjort. Etter et par måneder fikk jeg meg en ny kjæreste som også har vært gjennom utroskap, og vi har det helt ekstremt bra ilag, og jeg er mere lykkelig enn noen gang. Hold deg unna jenter som er utro. Som noen sa til meg her på forumet, En gang utro, alltid utro. Jeg vet at det kan være hardt, men etter et par uker/måneder så vil du finne ut at det var det beste valge. Endret 25. mars 2011 av blashyrkh 1 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 En gang utro, alltid utro. Flåsete utsagn. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Har ludderet oppgitt noen forklaring på hvorfor hun gjorde som hun gjorde? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Av erfaring tilstår personer som holder på sånn kun akkurat det du konfronterer dem med, resten holdes godt skjult til neste boble sprekker.. En gang utro, alltid utro. (Kjemiker Jon: Dette vet vi som har erfart det flere ganger..) lykke til 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå