Gå til innhold

Hvorfor kan vi ikke fikse dobbeltinnlegg selv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men hva hvis dere lagde en funskjon der man kunne slå sammen innleggene selv, så slapp dere å måtte ordne opp hele tida! Regner med at det ikke ikke akkurat er favoritt gjøremålet deres... Men jeg mener dere hadde en slik funksjon der de automatisk ble slått sammen? men det varte bare en liten stund i såfall, det funket jo kjempe fint! Vet ikke hvorfor det ikke fungerer lenger.. :ermm:

 

Skagen: mente innlegg :) synes sammensmelting av innleggene var ganske greit :) dumt at det ikke funker etter det har gått en tid... kan vel kanskje spørre om dobbeltposting av tråder i samme slengen ja :yes: hvorfor kan vi ikke fikse de selv også?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

En funksjon hvor brukerne selv kan slå sammen innlegg kan fort bli rotete og kaotisk, og i verste fall misbrukt av noen til å lage trøbbel. Jeg tror det er best slik det er nå: En automatisk sammenslåing av innlegg og rapportering av dobbelposter slik at moderatorene kan ta seg av dette - om det skulle vise seg å være hensiktsmessig.

 

Når det gjelder den tidsgrensa så bare tipper jeg. For alt jeg vet er funksjonen som slår sammen dobbelposter fjernet. Vi må nesten høre med Ueland for å få et konkret svar :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Om brukerne fikk slå sammen innlegg i hytt og gevær hadde det blitt mye kaos, rett og slett. Mange som hadde misbrukt det. Så tror ikke det, egentlig.

 

men går det an å fikse slik at man bare kan klistre den sammen med posten rett ovenfor om det er "du" som har postet den da? er det jeg egentlig mener.. slik som denne sammensmeltingen.

 

ja, angående denne "tiden" så hadde det vært interessant å vite om den funksjonen fortsatt er i bruk (virker ikke slik) og hvorfor det finnes en tidgrense på det i det hele tatt, eller hvorfor den har blitt fjernet..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig. Det finnes ganger da man ikke vil at innleggene skal smeltes sammen på dette viset. Særlig i de mer generelle trådene. Om man f. eks. skriver to lange og velformulerte innlegg om to ulike emner, eller som svar til to ulike personer i en tråd, vil det bli svært uoversiktelig om disse smeltes sammen til et "griselangt" innlegg.

Lenke til kommentar

Tenk også på moderatorene. Vi har mange standardiserte beskjeder som vi bare poster, og etter den så skriver vi kanskje mer informasjon i en ny post. Dette fordi hvis vilkårene i den automatiske posten er oppfyllt (eks. dårlig emnefelt) så sletter vi den posten.

 

HVis alle innlegg hadde smeltet sammen i det uendlige så hadde dette skapt kaos for moderatorene, samt også brukerene.

 

Slik systemet er i dag er det helt ok. Hvis brukerne hadde mulighet til å slette innlegg ville også ting som brøt mes retningslinjene kunne forsvinne ganske fort, og da ville vi ikke hatt mulighet til å gi vedkommende advarsel osv.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig. Det finnes ganger da man ikke vil at innleggene skal smeltes sammen på dette viset. Særlig i de mer generelle trådene. Om man f. eks. skriver to lange og velformulerte innlegg om to ulike emner, eller som svar til to ulike personer i en tråd, vil det bli svært uoversiktelig om disse smeltes sammen til et "griselangt" innlegg.

 

 

men det blir vel to like lange innlegg fra samme bruker rett etter hverandre for det..? lengden blir like lang uavhengig om de smeltes sammmen eller ikke.. og da får man bare redigere igjen hvis det ser uoversiktlig ut, ved å utheve evt.navn eller hva det måtte være for å skille disse to ulike emnene.. eller quote.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hvis alle innlegg hadde smeltet sammen i det uendlige så hadde dette skapt kaos for moderatorene, samt også brukerene.

 

jeg mener kun de innleggene som havner rett ovenfor hverandre, en vedvarende funksjon som 10 minutters sammensmeltingen. Jeg ser ikke grunnen til denne tidsgrensa.

 

edit: ja nå ble det dobbeltinnlegg, (ikke meninga) og nå hadde det vært helt greit hvis disse to smeltet sammen av seg selv, så slipper dere å fikse sånne småting. Er det mange dobbeltinnlegg dere må fikse i løpet av en dag forresten, sånn cirka?

 

Edit2: er en av dere som slo sammen dette innlegget, hadde det ikke vært bedre om dere slapp å gjøre dette hele tiden?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
men det blir vel to like lange innlegg fra samme bruker rett etter hverandre for det..? lengden blir like lang uavhengig om de smeltes sammmen eller ikke.. og da får man bare redigere igjen hvis det ser uoversiktlig ut, ved å utheve evt.navn eller hva det måtte være for å skille disse to ulike emnene.. eller quote.

Problemet er jo ikke lengden i seg selv, men at postene omhandler to vidt forskjellige ting. Og da er det greit med et markant skille.

Dessuten har det noe med hvordan man leser forumet. Leser man første avsnittet i et langt innlegg, og det er uinteresant hopper man over hele innlegget. Da går man også glipp av den neste "delen".

Lenke til kommentar

Nå er det uantsett aktivert på ny ;)https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9949940

 

Vriker som det var noen misforståelser her. Det Melisma foreslo var en funksjon som gjorde at brukere kunne slå sammen poster om de sto etter hverandre i samme tråd. Ikke at en kunne slå sammen innlegg C i tråd A fra 2003 med innlegg G i Tråd B i 2007 ;) Uantsett har IPB allerede en bedre løsning på dette som nå er aktivert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Å implementere en slik funksjon er nok ikke det som står høyest på dagsorden. Rapporter innlegg om man ønsker at to skal smeltes sammen, så vil en moderator komme løpende til for å hjelpe :)

 

 

Så dere vil heller bruke tiden på å få rapporteringer om dobbeltposter, for så og måtte slå de sammen? Istedet for at det bare skjer automatisk så dere slipper å gjøre det? :blink: jeg skjønner det bare ikke.. Hvorfor ikke liksom?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...