Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg gidde den orginalt terningkast 3.

men følte at 1 - 10 var bedre.

 

Kan være at jeg hadde så høye forventninger til filmen at jeg ikke hadde hjerte til å

gi den mindre. :p

 

Filmen er bra laget, det er ikke noe dårlig film.

skal redigere på det å skrive litt mer om det positivet som jeg unlott å skrive.

Lenke til kommentar

A Clockwork Orange

 

Hørt mye om denne filmen, og den har blitt rost opp i skyene. Forventningene var derfor rimelig store når jeg satte meg ned med noen kompiser og så denne filmen senest i natt. Jeg må si at jeg ikke ble skuffet, ble riktignok litt irritert av kameratene som satt med kommentarer som: "Hvorfor gjør han sånn?" "Hvorfor ser de slik ut, dette var lol" så skal nok se filmen om igjen for å virkelig suge opp inntrykkene. Dette var en film som vekket ganske sterke følelser i meg, der den tok meg med på en reise overøst av gladvold, sex, nydelig musikk og generell absurd surrealitet. Har overhodet ikke lyst til å fortelle noe om filmens handlinger siden man er pent nødt til å se denne selv. Synes den skildrer undommens råskap, som jeg av og til selv kjenner selv, veldig godt. En av de absolutt bedre filmer jeg har sett.

 

clockwork_orange-poster1.jpg

 

Feal real horrorshow - 10/10

Lenke til kommentar

Switch

 

Medieparken arrangerte i går kveld premiere-visning + fest etterpå, så jeg og en kompis tenkte vi skulle sjekke det. Selv med et vors før filmen, og medbrakt på kinoen, var dette en gigantisk skuffelse.

 

Det er en direkte rip-opp av Karate Kid, det eneste som mangler er at Stormare heter Mr. Myagi, og at hovedpersonen skal 'wax on, wax off'. Filmen bruker den eldste historien i boka, uten å tilføre et snev av originalitet, hadde man tatt seg litt tid til å legge inn et ordentlig sub-plot, kunne dette vært en fornøyelse. Det er også et par hull i historien, selv om det ikke ikke trekker altfor mye ned.

 

Jeg synes synd på Peter Stormare, som får en forferdelig møkkarolle, som ikke funker i det hele tatt. Et totalt umorsom og malplassert bidrag fra Stormare, som jeg håper han fikk mye penger for å spille. Videre så leverer de fleste skuespillerne under pari, og ved siden av Stormare, er det duden fra Bare Bea som varter opp med skremmende lite troverdig skuespill.

 

Men; jeg innser at jeg, med mine 18 år, faktisk er for gammel for målgruppen. De kidsa som var på kinoen så ut til å storkose seg, og jeg har ingen tvil om at denne filmen blir en sikker vinner blant de 'yngre'.

 

Karakter:

 

En svak 4/10

 

Det som redder den fra total katastrofe er noen kule snowboard-scener, et godt soundtrack, og at Ida Elise Broch har et meget behagelig utseende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Lady in the Water

 

Jeg har enda til gode å se en film fra M. Night som jeg ikke liker og denne var intet unntak. Jeg hadde ingen forventninger til filmen og det gjorde opplevelsen desto bedre. Fin liten film som skiller seg litt ut i fra regissørens andre mesterverk. Lavmælt fantasy som funker.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Teenage Mutant Ninja Turtels 4

 

Jeg har bare fire ord: Holy shit mother f****r.

Jeg anbefaler denne på det sterkeste til alle nye/gammle Turtels Fans. Den er i 3d men det glemmer du veldig fort.

Jeg sitter enda igjen med den samme følelsen jeg hadde da jeg så TMNT 2(tror jeg) å VHS, og det er en deilig følelse som jeg trodde jeg aldri skulle føle igjen.

Den kan kansje være litt voldelig for barn så alle foreldre bør se den først og dømme etter alderen.

Mange av vitsene var selvfølgelig litt barnslige men det er noe sjarmerende med det.

Jeg savner og være et barn som springer rundt med Plastik/tre våpen og leker ninja, og denne filmen forsterket det veldig.

9/10 god film men manglet Schreder og Crang.

Lenke til kommentar

The Hurricane (1999)

 

Har lenge prøvd å fått sett denne filmen, men har aldri hatt tid, eller aldri fått tak i den. Den handler om bokse-legenden Rubin "Hurricane" Carter, som blei feilaktig dømt til livsvarig fengsel (pga rasisme).

Denzel Washington gjør en enorm rolle nok en gang og imponerer virkelig. En engasjerende og spennende film, samtidig som den har et godt "budskap". Norman Jewison har virkelig gjort en fabelaktig jobb her, både med cast og regi.

 

9/10

Lenke til kommentar
The Hurricane (1999)

 

Har lenge prøvd å fått sett denne filmen, men har aldri hatt tid, eller aldri fått tak i den. Den handler om bokse-legenden Rubin "Hurricane" Carter, som blei feilaktig dømt til livsvarig fengsel (pga rasisme).

Denzel Washington gjør en enorm rolle nok en gang og imponerer virkelig. En engasjerende og spennende film, samtidig som den har et godt "budskap". Norman Jewison har virkelig gjort en fabelaktig jobb her, både med cast og regi.

 

9/10

 

Da jeg hørte at vi skulle se en film som het "The Hurricane" på ungdomsskola en eller annen gang for lenge siden, hadde jeg nesten lyst til å skulke. For å si det sånn, så er jeg glad for at jeg ikke gjorde det. Tross de horrible stolene klarte jeg ikke å få øynene vekk fra den elendige gamle TV'en ett sekund. Elsker denne filmen like mye i dag. En av mine absolutte favoritter. :love:

Lenke til kommentar

34448640qn6.jpg

 

Dette er en kongefilm for usarte sjeler. Jeg koste meg stort, lo i ett sett og hadde en fortreffelig opplevelse. Nå har ikke jeg sett House of a 1000 Corpses, men jeg

har hørt at den skal være det motsatte av bra, så med tanke på at dette er Zombies andre spillefilm, har han hoppet fra å være en relativt dårlig til å bli en ganske så god regissør, for TDR er godt håndverk. Filmen er direkte vemmelig til tider, men på grunn av Zombies lette, humorfylte og ironiske tone, er det en del ting som ikke vemmer like mye som det egentlig burde - og "godt" er det; for filmen er grotesk nok i seg selv. Dette kan kanskje høres litt merkelig ut, men stilen er suverent utført. Beundrelsesverdig er også hvordan vår betraktning av filmens karakterer snus på hodet mot filmens slutt. Jeg vil selv, til slutt, vedgi at jeg elsker vår kjære regissørs musikksmak. Free Bird-sekvensen er 115% über-fet. 8/10

Endret av Synthem
Lenke til kommentar

Switch_no__plakat_118858c.jpg

 

Fyrst av alt: Ettersom eg er frå Voss, og har vore ein del av snowboardmiljøet der dei siste 7-8 åra, blir denne anmeldelsen ganske så subjektiv.

 

Fyrst ein liten oppsummering av handlinga:

 

Mikkel må flytte frå Oslo til Voss, fordi mora hans har fått seg ny jobb. Allereie på turen over går alt til helvete, då han drit seg ut foran gjengen han skal å gå i klasse med. Mikkel merkar med ein gong at Voss Gymnas (kor eg faktisk gjekk på snowboardlinja 02-05) er eit helvete. Eitt lyspunkt er det derimot, han vert forelska i dama til skulens alpha-tyrann og snowboard-champ Gaute! Mikkel finn fort ut at skateskillsa hans ikkje er verdt ein dritt her i bygda, for her er det snowboard som gjeld! For å vinne prinsessa og halve kongeriket må Mikkel lære seg å køyre snowboard og vinne den ultimate konkurransen i Hemsedal !!

 

Men korleis fungerer dette som film?

 

Det fungerer ikkje i det heile tatt! Me har alle høyrt og sett historia før: askeladden alle rakkar ned på som gjennom hard trening må kjempe seg fram til ære, berømmelse og fitte.

Det er dessverre også store hol i plottet her:

  • Ingen snowboarders hatar skateboarders

  • Dama til Gaute verkar nokså oppegåande. Aldri om ho hadde gidda henge med han

  • Folk snakkar ikkje bokmål/austlandsk på Voss.

  • I konkurransen ser me ein deltakar som dreg ein fs 1080. Deretter kjem askeladden Mikkel og dreg ein backflip, og får betre score. Haha javel?

Men nok om det. Skodespelet er, i tillegg til den skremmande svake historia, det verste med denne filmen. Eg håpar for Peter Stormare sin del at han fekk godt betalt, då dette i verste fall kan bli ein carreer-ender. Heller ikkje debutantane overbeviser. Sebastian Stigar har riktignok Oslo-trynet på stell, men skullcandy-headsett og rufsete hår som stikk utanfor beanien er ikkje nok likevel. Ida Elise Broch sug også. Men når du er søstra til o'store Nicolai så var det vel ikkje berre audition som førte fram til rolla. Og så til slutt: filmens badass. Altså, når ein skal caste ein karakter som skal lyse hat, overlegenheit og arroganse, så nyttar det ikkje å hanke inn Noregs nye fitteprins Espen Kloumann Høiner.

 

Eg skjønar sjølvsagt at dette er ein film retta mot kidsa, og dei får både i pose og sekk her. Men det er ikkje ein kvalifisert unnskyldningsgrunn for å ha øydelagt karrieren til Peter Stormare, snowboardkulturen og rennommeet til Lollipop-is.

 

Eg meiner at denne filmen ikkje er verdt terningkast eingong, då den ikkje lever opp til krava eg set til ein terningkast 1-film. Så tenkte eg som så: hmmm, stand-in-køyringa frå fleire av landets beste snowboarders var jo veldig bra. Men om eg vil sjå dei så ser eg heller ein snowboard-film retta mot snowboarders direkte, og ikkje switch.

 

Eg vil ha tilbake 90 minutt av livet mitt og 85 kroner. I staden for å gi terningkast, som ikkje går i dette tilfellet, gir eg filmen:

(trommevirvel)

 

0/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men helt alvorlig, det å gi minus fordi snowboardere egentlig ikke hater skateboardere er som å gi Die Hard trekk fordi John burde vært dau forlengst.

 

Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...