Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at greven er nevnt i denne tråden , det han gjorde var ikke bare å brenne ned en vanlig kirke. Han brente ned en 850 år gammel stavkirke, et kulturminne på linje med buddastatuene i afganistan som taliban sprengte for noen år siden. Andre kirker synes jeg ikke det er så farlig med...

Lenke til kommentar
Ser at greven er nevnt i denne tråden , det han gjorde var ikke bare å brenne ned en vanlig kirke. Han brente ned en 850 år gammel stavkirke, et kulturminne på linje med buddastatuene i afganistan som taliban sprengte for noen år siden. Andre kirker synes jeg ikke det er så farlig med...

9367281[/snapback]

Fantoft kirke representerer det personer som Varg hater mest. Forintelsen av norrøn kultur og kirkens tidligste maktgrep over Norge. I tillegg til det, var den kirken du sikter til bygd oppå en hedensk hellig plass som ble ødelagt av de kristne som bygde kirken der. Vi hadde hatt mange mange fler norske kulturminner dersom kirker aldri ble bygd her til lands.

 

Ikke ok. Det får oss ateister til å se dårlige ut.

9367226[/snapback]

Folk som brenner kirker representerer sjeldent ateister.

 

Det er jo synd at trær brukt til å lage den bygningen blir ødelagt, men at kirken blir brent ned gjør ikke meg stort.

 

Jeg forstår alle sidene, men det gjør ikke meg noe at kirker blir brent.

9367246[/snapback]

Trær som blir brukt til å bygge kirker er ødelagt lenge før kirken blir brent. Jeg synes det er en vanære av norsk skog å bygge kirke av den.

Lenke til kommentar
Ikke ok. Det får oss ateister til å se dårlige ut.

"Oss ateister"?

Snakk for deg sjæl.

Det eneste ateister har felles er at de ikke tror på noen guddom.

Ikke sett meg i samme bås som deg.

Brenn kirker og spreng Domen til fillebiter for alt jeg bryr meg.

Kirkebrannperioden var en fin og spennende tid i min oppvekst.

Deilig at noen hadde baller til å spytte "kristen norge" rakt i fleisen.

Hver gang dagsrevyen melde om kirkebrann var det YYYEEEAAAHHH!! stemning i stua.

Synd at det meste var vill fantasi fra medias side for jeg så virkelig for meg at det bare var begynnelsen på noe fint.

Men med nyreligiøsiteten og islams inntog så vil vi sikkert se en ny generasjon modig og handlekraftig ungdom som er villig til å sette alt på spill i kampen mot hykleri og dumskap.

Selv er jeg ikke interessert i å ofre en dritt fordi jeg har hele folket i vrangstrupen men klappe og heie kommer jeg til å gjøre om så kun for underholdningsverdien.

 

 

:devil: Kampen mot Gud og Kvitekrist er i gang! :devil:

Lenke til kommentar

Så det er greit å fyre på kirker som f.eks Det Sixtinske kapell, Notre Dame og Sagrada Família? For ikke å snakke om Nidarosdomen.

 

Jeg er enig med de som påstår at religion er en uting (er ateist), og er enig i at det ikke bør bygges flere kirker (med statlige midler, hva folk gjør privat får være deres sak). Men å rive ned gamle arkitektoniske mesterverk fordi man er uenig i feiltrinn som ble begått for tusen år siden, syns jeg er en ganske barbarisk handling.

Kirken har gjort mye dumt, men det trekkes her frem norrøn kultur. Gjorde aldri vikingene noe teit da? Plyndret landsbyer, slaktet ned tusenvis av uskyldige. Hva gjør norrøn kultur bedre enn kristen kultur i denne sammenhengen?

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar
Ikke ok. Det får oss ateister til å se dårlige ut.

9367226[/snapback]

Hvilke ateister har brent ned kirker?

 

Fantoft kirke representerer det personer som Varg hater mest. Forintelsen av norrøn kultur og kirkens tidligste maktgrep over Norge.

Det gjør det ikke til et mindre viktig kulturminne. Positivt eller negativt, det er vår historie.

 

I tillegg til det, var den kirken du sikter til bygd oppå en hedensk hellig plass som ble ødelagt av de kristne som bygde kirken der. Vi hadde hatt mange mange fler norske kulturminner dersom kirker aldri ble bygd her til lands.

Så fordi kirker har ødelagt kulturminner, så må vi også utslette disse kulturminnene? Merkelig logikk.

Lenke til kommentar
Så fordi kirker har ødelagt kulturminner, så må vi også utslette disse kulturminnene?

Blir litt følelser over fornuft syns jeg.

Strategiske kirkebranner gjør ihvertfall utgravninger som kan kaste nytt lys over historie som hovedsaklig har blitt dokumentert (diktert) av geistlige mulig.

Skal ikke se bort ifra at "the missing link" ligger begravd under Kaba i Mekka eller stuet bort i et kott i vatikanet.

Og alle dere som argumenterer med at vi ikke skal henge oss opp i at kristendummen var sånn og sånn for 1000 år siden må være utrolig kunnskapsløse.

For Norge sin del så STARTET dritten for tusen år siden.

Og dette feirer vi med all verdens Olavsfestdager og fandens oldemor.

Jeg blir kvalm!

Det er bare 300 år siden Norge brente hekser og vi har fremdeles en blasfemiparagraf (mulig den heter rasismeparagrafen nå men det er i såfall bare for å bruke minoriteter som skjold mot kritikk)

Ingen har blitt tiltalt for blasfemi siden Arnulf Øverland i 1933 (frifunnet) men det er fremdeles grupper og enkeltmennesker som lider under de "kristne grunnverdier".

Makan til hjernedød "vi har religionsfrihet så da må religion være bra" holdning.

Ikke alt som er lov er bra, og ikke alt som er forbudt er galt.

MAKT er stikkordet.

Kirkebrenning er å sparke oppover. :thumbup:

Lenke til kommentar
Så det er greit å fyre på kirker som f.eks Det Sixtinske kapell, Notre Dame og Sagrada Família? For ikke å snakke om Nidarosdomen.

 

Jeg er enig med de som påstår at religion er en uting (er ateist), og er enig i at det ikke bør bygges flere kirker (med statlige midler, hva folk gjør privat får være deres sak). Men å rive ned gamle arkitektoniske mesterverk fordi man er uenig i feiltrinn som ble begått for tusen år siden, syns jeg er en ganske barbarisk handling.

Kirken har gjort mye dumt, men det trekkes her frem norrøn kultur. Gjorde aldri vikingene noe teit da? Plyndret landsbyer, slaktet ned tusenvis av uskyldige. Hva gjør norrøn kultur bedre enn kristen kultur i denne sammenhengen?

9367500[/snapback]

 

mur brenner ikke (nidarosdomen), men jeg har hørt at trommisten i Immortal er sprengnings arbeider...

Lenke til kommentar
For ein tåpelig thread..

9367762[/snapback]

Ja. Kirkebranner er for meg likestilt med andre typer påsatte branner. Forskjellen ligger kanskje i motivet bak påsettelsen, men det er like grovt. Problemet er at kirken faktisk er huset til ganske mange personer. Da kan det ikke komme noen andre personer og fortelle at det er de som egentlig har rett og derfor må få lov til å brenne ned kirken. Greit nok at mindretallet har rett, men dette er for drøyt for min smak.

Lenke til kommentar

Å sette fyr på en kirke er på lik linje med å sette fyr på andre byggninger: strengt forbudt! og er nok, til tross for de mange tror, ikke ateister sitt verk, men heller satanister sitt verk. Uansett så burde ikke dette forekomme da mange av kirkene er flotte byggverk med mye "folkesjel" i seg og bør bevares på grunnlag av det, om ikke noe annet. Men klart, brenner det en kirke bryr det meg ikke mer enn at det brenner i andre bygninger, faktisk mindre, for det bor ingen i kirkene her i landet (ihvertfall ikke lovelig!)

 

Så jeg svarte "bryr meg ikke" på grunnlag av det.

Lenke til kommentar
Så det er greit å fyre på kirker som f.eks Det Sixtinske kapell, Notre Dame og Sagrada Família? For ikke å snakke om Nidarosdomen.

 

Jeg er enig med de som påstår at religion er en uting (er ateist), og er enig i at det ikke bør bygges flere kirker (med statlige midler, hva folk gjør privat får være deres sak). Men å rive ned gamle arkitektoniske mesterverk fordi man er uenig i feiltrinn som ble begått for tusen år siden, syns jeg er en ganske barbarisk handling.

Kirken har gjort mye dumt, men det trekkes her frem norrøn kultur. Gjorde aldri vikingene noe teit da? Plyndret landsbyer, slaktet ned tusenvis av uskyldige. Hva gjør norrøn kultur bedre enn kristen kultur i denne sammenhengen?

9367500[/snapback]

 

mur brenner ikke (nidarosdomen), men jeg har hørt at trommisten i Immortal er sprengnings arbeider...

9367914[/snapback]

'

 

Kanskje trommesettet hans brenner vel så godt som en gammel trekirke?

 

Forøvrig mener jeg det å tenne på ting enten det være det ene eller andre i stor utstrekning koker ned til å være en psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...