Gå til innhold

R600 lanseres 14. mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8800U kommer ikke til å koste 999$... :)

 

 

 

Angående R600-serien...

 

Siste ryktene sier at R600XT annonseres (specs + review) den 2. mai. Kortene skal ifølge ATi være i salg fra 14. mai.

 

Den 14. mai annonseres 2600 og 2400-seriene , med tilgjenglighet i juni.

 

Ikke noe 2900XTX-model med det første.

 

Det er en kort oppdatering fra The Inq, VR-Zone og Fudzilla

Lenke til kommentar

Den prisen på $999 for nVidia 8800 Ultra må vel være feil. Tipper at den vil bli $699 eller muligens $599 og havne på rundt 6-7000 kroner her hjemme. Maks!

 

Men denne modellen er jo ikke annet enn en "overklokket" versjon av 8800 GTX, siden det bare er kjernefrekvensen og minnet som er litt høyere. Kan man ikke få tilnærmet samme resultat ved å overklokke en 8800 GTX selv? XTX har en versjon som ikke er langt unna: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329757. Den har 630 MHz kjernefrekvens og 2000 HMz minnefrekvens. Ultra har henholdsvis 650 og 2160.

 

Ellers synes jeg kjøleløsningene begynner å bli latterlige. På det nye ATI-kortet tar den standard opp to slotter i PCen. Nå må vel snart grafikkortprodusentene komme seg ned på 65 nm - eller helst 45 nm - snart? Hvis de ikke har teknologien selv, kan sikkert Intel eller IBM hjelpe til.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
8800Ultra får ikke så høye klokkehastigheter heller. 612 Mhz core og 2.16 Ghz mem i følge siste nytt. Kan likegodt kjøpe XFX sin 8800GTX XXX Edition da...

8484921[/snapback]

 

 

ja helt enig, eller evga sitt kort...... at det blir og koste 1K dollar er jo bare sså utrolig usansynelig :)

 

ellers ryktes det jo at 2800XT skalkoste 400 dollar, som kan ganges med litt over 8 så vi ender da på 2500,- noe som må sies og være greit

Lenke til kommentar

Virker mest som taktikkeri for å prøve og påvirke AMD med prissettingen hvis ikke det er direkte feil da. Hvem med sine fulle fem vil kjøpe det kortet til US$999 hvis det ikke er et dual-chip kort?

Endret av tole
Lenke til kommentar

Tror jammen meg jeg skal kjøpe et når de lanseres såfremt de kommer i heatpipe løsninger. Ser jo at nVidia har fått til noen greie heatpipe løsninger, da bør AMD få det. Noen som kan bekrefte at disse kan brukes til folding@home forresten?

 

(Ja jeg er klar over en liten bump, men dette var aktuelt for meg å kjøpe så jeg kommenterer en uke for seint)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...