Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter på nytt ved oppstart av spill..


Anbefalte innlegg

og noen ganger så kommer jeg så langt at jeg får hoppet på en server, men I det jeg gjør det så starter den på nytt. Har prøvd å kjøre chkdsk, virus scan og Diskdefragmentering så jeg vet ikke hva jeg skal gjør. :hmm:

Jeg kan heller ikke reinstallere maskinen før jeg får tak i en 100Gb harddisk siden jeg har skole oppgaver (Media fag) og jeg holder også på med C# så det blir en del ting og plass der.

 

Jeg har også prøvd å bytte RAM fra TwinMOS 512MB til TwinMOS 1GB PC3200(CL2.5)) uten lykke. :no:

 

Hovedkort: Asus A7N8X-E Deluxe

 

Takk Christian / PhaxeNor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket temp på CPU ved stressing av maskinen?

Motherboard Monitor, hmonitor, SpeedFAN er bl.a noen jeg kan nevne som kan lese av temperaturen på CPU.

 

Kanskje det er en bad sector på harddisken din, så du kan jo kjøre en test på harddisken din for å se om den er OK. Program finner du på harddiskprodusentens hjemmeside. Har villet tatt backup før jeg hadde kjørt harddisktesten, for hvis den finner en feil, så gjør du lurt i og ikke bruke harddisken mer. Brenn viktige filer over på f.eks en DVD eller CD, hvis du ikke har en ekstern hdd eller lignende.

 

Dette er en liten begynnelse på å finne ut hva problemet er :)

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem siste ti dager. Har også hørt flere klage over problemer som har kommet siste tiden, det ga også utslag på spill først.

 

Kan virke som det er "Windows-update" som ikke har fungert like godt for alle komponenter fra ulike produsenter.

 

Hadde samme problemer, før det gikk over til krasj og "black-screen" selv uten å starte spill.

 

Kjørte virus-scan, og fant ingenting. Lastet ned et annet virusprogram, og det fant masse. Blant annet var Norton disablet av viruset. Jeg skulle trykke "fjern," men da måtte jeg kjøpe antivirusprogrammet. Lastet ned "SpyBot," og det fjernet det. Men, fikk samme problemer like etter.

 

Mitt tips: LØP og kjøp en ekstra harddisk, få back-up ASAP. Formater og re-installer.

 

Jeg har nå formatert for andre gang, men fikk problemer. Ser ut til at problemet ligger i BIOS.

 

Dette var et stygt og destruktivt virus, som gikk på å ødelegge "Windows-setup" etter å logget mye info. I sterk motsetning til dagens vanlige varianter av virus, som går på ren informasjonhenting og kartlegging. Fant blant annet en feil når jeg skulle reparere Windows som "Windows Install-CD" ikke kunne kopiere fra gamle "Windows-katalogen," den lå i en video-fil, som altså ikke ville bli fjernet hverken av AntiVirus-programvare, eller ved formatering.

 

Har gjort mine tanker om at dette kan ha blitt gjort av spillere som ikke har likt kritikk eller fryktet for cheatbusting i spill. Siden det er så langt fra dagens trender i datavirus-markedet (salg av informasjon).

 

Min tråd som kan omhandle samme problem

Endret av x-ith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...