Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer denne sterkt. Er alle problemene her rydda opp i fra leverandør, eller er det samme modell (med de samme problemene) som selges nå som i juni? Ville dere gått for matt eller glossy skjerm? Er det verdt å kjøpe ekstra batteri med en gang? Holder 1g ram eller bør jeg gå for 2g med det samme?

Lenke til kommentar
Jeg har fått et problem etter BIOS flashen til z1.11. dvd spillern gjenkjennes ikke om det ikke er en plate i spillern. Jeg må putte inn en plate og starte dataen på nytt hver gang jeg skal lese en dvd eller cd. Da først kommer den fram. Noen som kjenner til dette?

6806834[/snapback]

Zepto er i gang med å undersøke saken.

Kilde: http://www.hol.dk/traad.asp?fID=24&tID=340248#45

Lenke til kommentar
Får jo norsk tastatur på netshop for 156kr

6859094[/snapback]

 

Har aldri hatt bærbar for så jeg vet ikke hvordan man gjør det. Finnes noen som kan finne/lage en liten guide?

6861908[/snapback]

 

Jeg har akkurat fått nytt tastatur etter at mitt forrige var feil på.

Det er 3 skruer på baksiden som du skrur opp

Vend maskinen og skyv tastaturet mot skjermen noen mm så de små utspringene (4 av dem som du ser lett) kommer ut fra kanten og som spretter opp eller trenger litt hjelp fra et flatt skrujern. Så tar du det litt opp og vipper opp låsen som holder ledningen til hovedkortet. Med det nye så tar du samme fremgangsmåten bare motsatt :thumbup:

 

Meisen: Maskinen er helt super, matte skjermen som jeg har er veldig god, ingen minus med den ;)

Lenke til kommentar

Hvordan jeg spesifiserte min 6214w:

Zepto Znote 6214W nVidia 7600 m/512MB

Sony Slot-in DVD-RW DL

Intel Core Duo T2500 2,00GHz FSB667

Kingston 1 GBx2 667MHz (5300) DDR2 SODIMM

Seagate Momentus 100GB 7200RPM 8MB

 

Har hatt denne et par uker nå og må si meg meget fornøyd foreløpig. Den virker lynende kjapp hvor 2 GB ram og forholdsvis kjapp disk nok hjelper på inntrykket. Hadde en Zepto en kort periode for 4 år siden og den føltes dårlig konstruert, slik føles ikke 6214W, men den er litt ømfintelig for press rett bak på skjermen.

 

For de som skulle være interessert fungerer LAN, WLAN (intel wl3945, ubuntu har feks disse driverene i kernel), lyd (Realtek HD Audio) og skjermkortet (litt problematisk med Ubuntu, måtte kjøre VGA-modus under innstallasjon) utmerket under GNU/Linux. Har også prøvd å innstallere Mac OS X på den, men slet der med lydkort og nettverkskort. Dog går det kanskje an å hacke seg frem for å få det til å fungere.

 

Alt i alt er dette en allsidig, liten og kraftig maskin som dekker mine behov bra. Eneste jeg savner er innebygget webkamera, men man kan vel ikke få alt her i verden. Samtidig synes jeg cdrom-en bråker altfor mye når man putter inn og tar ut cd-er, men det kan jo bare være min cdrom som lager unormalt høye mekaniske lyder? Noen andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Samtidig synes jeg cdrom-en bråker altfor mye når man putter inn og tar ut cd-er, men det kan jo bare være min cdrom som lager unormalt høye mekaniske lyder? Noen andre som opplever det samme?

 

 

tror nok alle bråker ja. Min skjærer som bare det... men heldigvis bryr jeg ikke meg så mye. Bruker ikke den SÅ ofte.

Lenke til kommentar
Samtidig synes jeg cdrom-en bråker altfor mye når man putter inn og tar ut cd-er, men det kan jo bare være min cdrom som lager unormalt høye mekaniske lyder? Noen andre som opplever det samme?

 

 

tror nok alle bråker ja. Min skjærer som bare det... men heldigvis bryr jeg ikke meg så mye. Bruker ikke den SÅ ofte.

6863578[/snapback]

 

Hvis jeg velger annen CD-spiller (zepto.dk) vil den da komme i hvitt (6314W)?

Lenke til kommentar
Hvordan jeg spesifiserte min 6214w:

Zepto Znote 6214W nVidia 7600 m/512MB

Sony Slot-in DVD-RW DL

Intel Core Duo T2500 2,00GHz FSB667

Kingston 1 GBx2 667MHz (5300) DDR2 SODIMM

Seagate Momentus 100GB 7200RPM 8MB

 

Har hatt denne et par uker nå og må si meg meget fornøyd foreløpig. Den virker lynende kjapp hvor 2 GB ram og forholdsvis kjapp disk nok hjelper på inntrykket. Hadde en Zepto en kort periode for 4 år siden og den føltes dårlig konstruert, slik føles ikke 6214W, men den er litt ømfintelig for press rett bak på skjermen.

 

For de som skulle være interessert fungerer LAN, WLAN (intel wl3945, ubuntu har feks disse driverene i kernel), lyd (Realtek HD Audio) og skjermkortet (litt problematisk med Ubuntu, måtte kjøre VGA-modus under innstallasjon) utmerket under GNU/Linux. Har også prøvd å innstallere Mac OS X på den, men slet der med lydkort og nettverkskort. Dog går det kanskje an å hacke seg frem for å få det til å fungere.

 

Alt i alt er dette en allsidig, liten og kraftig maskin som dekker mine behov bra. Eneste jeg savner er innebygget webkamera, men man kan vel ikke få alt her i verden. Samtidig synes jeg cdrom-en bråker altfor mye når man putter inn og tar ut cd-er, men det kan jo bare være min cdrom som lager unormalt høye mekaniske lyder? Noen andre som opplever det samme?

6863259[/snapback]

 

For all del velg en T7200 istede for en T2500!!

Så får du EM64T på cpu dvs.. 64bit støtte. :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv om chassiset med den matte skjermen er utsolgt for tiden kan man konfigurere maskinen selv slik at man kun bestiller deler som er på lager. Da blir maskinen sendt med en gang, og sist jeg sjekket hadde de 20+ av Crystal Clear chassiset inne. Dermed er min 6214W som ble bestilt den 13.09 på vei i posten nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...