Gå til innhold

Erfaringer med Inspiron 6400


AMDXP

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som har trøbbel med Intel PRO trådløs programvaren på denne lap'en. Henger jo både titt og ofte med det resultat at jeg må gjøre omstart for å komme på nett igjen.

 

For min del er dette VELDIG irriterende. Har tatt ned og installert de siste driverne fra Intel sine sider. Nesten slik at jeg ønsker å bytte hele lap'en. :(

6229517[/snapback]

 

Jeg fikk min pc i går og det trådløse kortet fungerer utmerket fra første stund opp mot min 3com trådløse. så jeg synes dette var rart. Jeg var faktisk veldig positivt overrasket hvor bra det fungerte, da jeg har vært borti andre bærbare med wlan som har vært noe ork å få på nett. spyware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brazir: Hvilken trådløs router er det du har? Det integrerte WiFi-kortet i Inspiron 6400 er kjent for å være av de desidert bedre.

 

Her hjemme hadde jeg en stund problemer med at nettet plutselig gikk ut og jeg måtte restarte router, modem eller begge deler. Dette løste jeg ved å deaktivere DHCP og sette fast IP på både den stasjonære og min fars bærbare som stort sett kun brukes i dette huset. Det blir interessant å se hvordan jeg får til å bruke min bærbare som er på vei i posten nå. Håper jeg slipper å legge inn IP-adressene hver eneste gang.

 

edit: glemte poenget med posten. Jeg har en Belkin router.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Hei!

Skal gå til innkjøp av en bærbar pc (min første) og synes Dell 6400 ser ut som mye pc for pengene.

MEN , jeg skal bruke maskinen mye til bildeframvising og bilderedigering og hører at noen stiller spørsmåltegn ved skjermkvaliteten på 6400 , bl.a. her:

http://www.notebookreview.com/default.asp?...+Inspiron+E1505

Hva mener dere som har prøvd ut maskinen en stund?

Og hvilken av skjermene vil dere eventuellt anbefale?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar

Har 1680x1050 med TrueLife, og er svært fornøyd med den. Eneste er ørlite lyslekasje i nedre del av skjermen, men langt fra nok til at du legger merke til det når du ser en film eller spiller. Høyere oppløsning enn 1680x1050 vil jeg ikke anbefale til en 15.4".

Lenke til kommentar
Brazir: Hvilken trådløs router er det du har? Det integrerte WiFi-kortet i Inspiron 6400 er kjent for å være av de desidert bedre.

 

Her hjemme hadde jeg en stund problemer med at nettet plutselig gikk ut og jeg måtte restarte router, modem eller begge deler. Dette løste jeg ved å deaktivere DHCP og sette fast IP på både den stasjonære og min fars bærbare som stort sett kun brukes i dette huset. Det blir interessant å se hvordan jeg får til å bruke min bærbare som er på vei i posten nå. Håper jeg slipper å legge inn IP-adressene hver eneste gang.

 

edit: glemte poenget med posten. Jeg har en Belkin router.

6230244[/snapback]

 

 

Jeg har en DLink 4300 med siste firmware (1.6). Har ikke hatt problemer med den tidligere. Det er liksom ikke det at jeg ikke kommer på nett, for det går greit. men i tide og utide så slår WiFi'n seg av, software'n fryser og det står jeg må enable trådløst. (men den ER enabled).

 

Har også satt 6400 til å motta fast lokal ip fra routeren.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Har nå fått min I6400 og hatt den et par dager. (1,83 GHz, 2GB ram, x1400)

Jeg avinstallerte McAfee med en gang, og puttet på AVG, zonealarm og windows defender.

Det er en del idiotprogrammer som må avinstalleres, en del trialware og annet tull, men det gikk relativt fort å kvitte seg med, og jeg har ikke følt noe behov for å reinstallere windows, noe jeg vurderte før jeg fikk den.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd, kan lett anbefale den til hvem som helst. Skjermen er flott. Det er mye klaging rundt reflekterende skjermer merker jeg, men jeg synes ikke det er et problem i det hele tatt.

Den er stort sett stille, viftene kjører fort opp når jeg spiller, og litt oftere enn jeg liker ellers også, men det varer som oftest ganske kort.

Trådløst funker flott med Airport Express.

 

Ang. spill, så kjører den både Oblivion og Heroes of Might & Magic 5 med moderate innstillinger. På høye innstillinger lagger det for mye til at det er spillbart i det hele tatt, men den kan helt klart brukes til spill, ihvertfall for mine relativt beskjedne behov.

 

Eneste problemet jeg har med den er at Space-tasten nærmest er "seig", den er treigere å trykke ned enn de andre tastene. Jeg mistenker at den tar borti et sted. Er det noen andre som har opplevd liknende?

Haha, pluss at dell ikke har greid å ta seg betalt for den. Det er faktisk ganske frustrerende, siden pengene bare må stå på brukskontoen og vente på å bli trukket. Bestilte den 10. mai og ga dem VISA kortnr, og de har ikke tatt noen penger enda. Jeg begynner å lure på om jeg faktisk må ringe og mase for at de skal få det de har krav på.... :D

Endret av Magnusjorg
Lenke til kommentar
Har nå fått min I6400 og hatt den et par dager. (1,83 GHz, 2GB ram, x1400)

Jeg avinstallerte McAfee med en gang, og puttet på AVG, zonealarm og windows defender.

Det er en del idiotprogrammer som må avinstalleres, en del trialware og annet tull, men det gikk relativt fort å kvitte seg med, og jeg har ikke følt noe behov for å reinstallere windows, noe jeg vurderte før jeg fikk den.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd, kan lett anbefale den til hvem som helst. Skjermen er flott. Det er mye klaging rundt reflekterende skjermer merker jeg, men jeg synes ikke det er et problem i det hele tatt.

Den er stort sett stille, viftene kjører fort opp når jeg spiller, og litt oftere enn jeg liker ellers også, men det varer som oftest ganske kort.

Trådløst funker flott med Airport Express.

 

Ang. spill, så kjører den både Oblivion og Heroes of Might & Magic 5 med moderate innstillinger. På høye innstillinger lagger det for mye til at det er spillbart i det hele tatt, men den kan helt klart brukes til spill, ihvertfall for mine relativt beskjedne behov.

 

Eneste problemet jeg har med den er at Space-tasten nærmest er "seig", den er treigere å trykke ned enn de andre tastene. Jeg mistenker at den tar borti et sted. Er det noen andre som har opplevd liknende?

Haha, pluss at dell ikke har greid å ta seg betalt for den. Det er faktisk ganske frustrerende, siden pengene bare må stå på brukskontoen og vente på å bli trukket. Bestilte den 10. mai og ga dem VISA kortnr, og de har ikke tatt noen penger enda. Jeg begynner å lure på om jeg faktisk må ringe og mase for at de skal få det de har krav på.... :D

6230850[/snapback]

 

 

Jeg følte også at space-knappen på maskinen min virket litt annerledes, men ikke noe plagsomt.

Lenke til kommentar
Har nå fått min I6400 og hatt den et par dager. (1,83 GHz, 2GB ram, x1400)

Jeg avinstallerte McAfee med en gang, og puttet på AVG, zonealarm og windows defender.

Det er en del idiotprogrammer som må avinstalleres, en del trialware og annet tull, men det gikk relativt fort å kvitte seg med, og jeg har ikke følt noe behov for å reinstallere windows, noe jeg vurderte før jeg fikk den.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd, kan lett anbefale den til hvem som helst. Skjermen er flott. Det er mye klaging rundt reflekterende skjermer merker jeg, men jeg synes ikke det er et problem i det hele tatt.

Den er stort sett stille, viftene kjører fort opp når jeg spiller, og litt oftere enn jeg liker ellers også, men det varer som oftest ganske kort.

Trådløst funker flott med Airport Express.

 

Ang. spill, så kjører den både Oblivion og Heroes of Might & Magic 5 med moderate innstillinger. På høye innstillinger lagger det for mye til at det er spillbart i det hele tatt, men den kan helt klart brukes til spill, ihvertfall for mine relativt beskjedne behov.

 

Eneste problemet jeg har med den er at Space-tasten nærmest er "seig", den er treigere å trykke ned enn de andre tastene. Jeg mistenker at den tar borti et sted. Er det noen andre som har opplevd liknende?

Haha, pluss at dell ikke har greid å ta seg betalt for den. Det er faktisk ganske frustrerende, siden pengene bare må stå på brukskontoen og vente på å bli trukket. Bestilte den 10. mai og ga dem VISA kortnr, og de har ikke tatt noen penger enda. Jeg begynner å lure på om jeg faktisk må ringe og mase for at de skal få det de har krav på.... :D

6230850[/snapback]

Airport Express

 

Er dette en vanlig nettverksrouter i tillegg til musikkoverføring? Har sett denne hos Apple, men har trodd den kun er ment for musikkoverføring. Vurderer en slik... Er du fornøyd?

Endret av el_oso
Lenke til kommentar

Hei..

Har lest litt om denne maskinen nå, men har et par spørsmål.. Hvor brukende er den til å kjøre spill som Civ IV, AOE III, Drømmefall?

 

Er det stor forskjell på skjermkortet til denne maskinen(256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 ) og ATI Mobility Radeon X1600 - 256 MB som er innstalert i Asus A6Ja?

Lenke til kommentar

PC'en vil ikke ha problemer med å kjøre spillene dine, men den vil nok få problemer med diverse FPS-spill i høye oppløsninger. Asus A6Ja er nok et bedre valg for deg hvis du spiller mye, men personlig synes jeg denne maskinen har en dårligere skjerm enn I6400.

Lenke til kommentar

Ja har vurdert Asusen lenge, men i det siste så har jeg lurt litt på om det kanskje lønner seg å spare 2 store bananer på å kjøpe denne.. Den har dårligere skjermkort, men mer RAM, kraftigere CPU, raskere HD og bedre skjerm(tilbudet som er på dell nå).. Spiller ikke så ekstremt mye, men den bør jo kunne kjøre de spillene jeg har nå..

Og de pengene jeg sparer kan jo legges i Xbox til spilling f.eks.. Men det er kun en tanke jeg har gjort meg i det siste... :hmm:

Lenke til kommentar

Vil bare gjøre oppmerksom på at nå i pinsen så sender Dell også med en 512 MB USB "Minnepinne" verdi 500,-(i følge dem selv). Bestilling må gjøres senest mandag. Jeg hadde tenkt å bestille snart uansett, men gjør det nok i løpet av helga for å få med dette ekstra tilbudet. :D

 

Er det noen som bestiller disse quicksnap coverne? Jeg har sett noe bilder på nettet og synes at den lærimitasjonen og den metallic blå ser kule ut. Det blir jo litt mer nøytralt med den sorte lærimitasjonen, men den blå ser også utrolig fet ut. :dribble:

Endret av tommo21
Lenke til kommentar
Vil bare gjøre oppmerksom på at nå i pinsen så sender Dell også med en 512 MB USB "Minnepinne" verdi 500,-(i følge dem selv). Bestilling må gjøres senest mandag. Jeg hadde tenkt å bestille snart uansett, men gjør det nok i løpet av helga for å få med dette ekstra tilbudet.  :D

 

Er det noen som bestiller disse quicksnap coverne? Jeg har sett noe bilder på nettet og synes at den lærimitasjonen og den metallic blå ser kule ut. Det blir jo litt mer nøytralt med den sorte lærimitasjonen, men den blå ser også utrolig fet ut.   :dribble:

6235702[/snapback]

 

Den "metallic blå" er mer sort/mørkeblå enn blå. Bildet bedrar ;) Så en Inspiron 6000 med Mediterranean Blue på her forleden og den minte ingenting om bildet. Jeg ville gått for Carbon, i frykt for at Cherry Red lider samme formøkningsskjebne

 

edit: Cherry Burlwood heter den visst.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at den Charcoal leather er penere enn Carbon Black. Her er bilder av alle coverne i litt forskjellige lyssettinger. Jeg synes at Charcoal leather er finest uansett lyssetting og den blåe er kul i skarpt lys, men litt mørk når den er litt dårligere belyst. Jeg får litt for mye bilinteriør feeling av Carbon Black.

 

Det er store bilder så jeg nøyde meg med linker til de!

 

Charcoal leather

Charcoal Leather 2

 

Carbon Black

Carbon Black 2

 

Cherry Burlwood

Cherry Burlwood 2

 

Med. Blue

Med. Blue 2

Endret av tommo21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...