Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Kjenner noen av dere til det norske bandet Cane som skal ha gitt ut et kanondebutalbum i 1997 ("Unable") og forsvunnet like fort som de kom?

 

Med unntak av denne siden ser alle spor etter dette bandet ut til å være totalt blåst. Google finner ingenting, ingen av platebutikkene jeg har vært innom - verken på nett eller over disk - har hørt om bandet og langt mindre har det i backkatalogen. Den ellers så ypperlige bandindex.no kan heller ikke hjelpe meg, og Allmusic har selvfølgelig svært få oppføringer av halvukjente norske band-blaff fra ti år tilbake.

 

Kan noen hjelpe med ytterligere informasjon utover linken ovenfor? Veldig gjerne hvor det lar seg gjøre å skaffe dette albumet. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjenner noen av dere til det norske bandet Cane som skal ha gitt ut et kanondebutalbum i 1997 ("Unable") og forsvunnet like fort som de kom?

 

Med unntak av denne siden ser alle spor etter dette bandet ut til å være totalt blåst. Google finner ingenting, ingen av platebutikkene jeg har vært innom - verken på nett eller over disk - har hørt om bandet og langt mindre har det i backkatalogen. Den ellers så ypperlige bandindex.no kan heller ikke hjelpe meg, og Allmusic har selvfølgelig svært få oppføringer av halvukjente norske band-blaff fra ti år tilbake.

 

Kan noen hjelpe med ytterligere informasjon utover linken ovenfor? Veldig gjerne hvor det lar seg gjøre å skaffe dette albumet. :)

5697788[/snapback]

 

Hvis vokalisten heter Hella til etternavn ser det ut til at hun har medvirket på litt av vært med et google-søk. Blant annet http://www.ba.no/forbruker_guider/plategui...icle1461271.ece Ligger visst nok en låt på urørt som hun synger på. Det ser også ut til at et par av de andre bandmedlemmene kan ha dreved med produksjon i ettertid.(Tinnitus Lyd).

 

EDIT: kom over en sak: http://www.auksjonsboden.no/index.php?a=It...splay&item=8239

Endret av Søppelsveitt
Lenke til kommentar

Noen som har tips til gode musikkforum?

 

Jeg kikker litt på Progarchives sitt forum, men opplever ofte at det er mange som ikke har filla peiling på hva de snakker om der. Henger også mye på musikksmaken, men jeg poster vel nesten halvparten av innleggene for tiden, og det blir jo kjedelig i lengden. :cool:

 

Vet også om noen metalforum, men tenker mest på pop/rock/prog/folk/alternative som stikker litt dypere enn Topp 20 lista :)

Lenke til kommentar
Noen som har tips til gode musikkforum?

 

Jeg kikker litt på Progarchives sitt forum, men opplever ofte at det er mange som ikke har filla peiling på hva de snakker om der. Henger også mye på musikksmaken, men jeg poster vel nesten halvparten av innleggene for tiden, og det blir jo kjedelig i lengden. :cool:

 

Vet også om noen metalforum, men tenker mest på pop/rock/prog/folk/alternative som stikker litt dypere enn Topp 20 lista :)

5699994[/snapback]

Sitter med det samme intrykket av Progarchives, pluss at mange idioter der som mener at hva som er bra musikk er noe som er objektivt og at de så høykulturelle bestemmer det...

 

Metalstorm har faktisk en knippe folk som har veldig god peiling på musikk generelt, også utenom metalll. (De har egne non-metal kategorier), men desverre så drukner de i tr00fiser.

 

btw. Skal love å forbedre meg ang. musikksmaken, jeg er alt for lite aktiv der. *skammeseg*

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...