Gå til innhold

BenQ har kommet med en ny 20" widescreen


stinger82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser meget tiltalende ut! Bra pris også.

 

Et mulig minus: Så vidt jeg kan skjønne har den native resolution på 1680x1050 - blir ikke dette problematisk i forhold til spill? Kan ikke huske å ha sett for mange spill som kjører med en slik oppløsning, men det er mulig jeg tar feil... (interpolering fra 1600x1200 til 1680x1050 høres ikke spesielt lovende ut)

 

Vet du eller andre forresten hva som er dead pixel policy på denne skjermen?

Endret av TeaBone
Lenke til kommentar

Du må da skjønne at skjermen ikke kan ha nativt vanlig 4:3/5:4 oppløsning når den er widescreen. ;)

 

Det blir litt merkverdig at du syns det er et minus at skjermen har standard bredde for widescreen PC-monitorer 16:10, med standard oppløsning for 20" størrelsen.

 

Det stemmer at eldre spill har lite støtte for widescreen, da widescreen-fenomenet for PC er relativt nytt.

 

Men jeg skal love deg at hvis du først har begynt å spille i widescreen-format med spill som støtter det, så går du ikke tilbake til 4:3/5:4 igjen..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Sjekk prisen hos mamoz.no! Kroner 4450 er overraskende lavt.

5065453[/snapback]

 

Men ikke så lavt som 3.990,- :) (stinger sin link, og gitt at denne prisen er inkl. mva)

 

Det er uansett ingen av de som har på lager ennå...

5066693[/snapback]

 

Prisen på itbshop er inkl mva.. Ettersom jeg kan se har de den på lager nå..

Lenke til kommentar
Du må da skjønne at skjermen ikke kan ha nativt vanlig 4:3/5:4 oppløsning når den er widescreen.  ;)

 

Det blir litt merkverdig at du syns det er et minus at skjermen har standard bredde for widescreen PC-monitorer 16:10, med standard oppløsning for 20" størrelsen.

 

Det stemmer at eldre spill har lite støtte for widescreen, da widescreen-fenomenet for PC er relativt nytt.

5063137[/snapback]

Ja, jeg skjønner jo det, men formulerte meg kanskje litt dårlig :)

 

Det jeg egentlig lurte på var dette med spill og støtte for 16:10 oppløsninger. Gjorde litt mer søking i går og kom fram til det du sier om at nyere spill gjerne har støtte for slikt (dog ikke BF2 f.eks.), men at eldre gjerne må gjøres med 4:3 aspect ratio slik at en blir sittende med et par svarte stolper på sidene. Takk for oppklaring uansett.

 

Vel vel, jeg spiller uansett ikke noe særlig (bortsett fra poker :)) så det blir nok en WS på meg når økonomien tillater det. Fikk sinnsykt lyst på Dell sin 24 tommer etter å ha lest den tråden... :)

Lenke til kommentar
Sjekk prisen hos mamoz.no! Kroner 4450 er overraskende lavt.

5065453[/snapback]

 

Men ikke så lavt som 3.990,- :) (stinger sin link, og gitt at denne prisen er inkl. mva)

 

Det er uansett ingen av de som har på lager ennå...

5066693[/snapback]

 

Beklager, trodde prisen var eks. mva siden den var så lav. Hvis itbshop.no leverer til 3.990 er det en utrolig god pris. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne skjermen har utrolig gode spesifikasjoner til den prisen. Har bestilt en fra itbshop.no så får vi se om skjermen holder mål. Selv om det står 25.11 går det sikkert et par uker ekstra før de får den på lager.

 

Vist det er flere som får skjermen del gjerne erfaringene deres :yes:

 

Julen kom tidlig i år :thumbup:

Endret av RansoM
Lenke til kommentar

Kjøpte en dell 2005 widescreen for 2 uker siden. Og en ting er sikkert!!

Går aldri tilbake til en "vanlig" skjerm igjen! ALDRI!!

Hadde en crt 17" før denne. hvis du også skal se på film evnt tv så gå for en

widescreen skjerm!

Spiller noen gamle spill også med den, bildet blir strekt men funker bra. og tror at de aller fleste nyere spill støtter widescreen. Spiller akkurat nå Call Of Duty Expansion Pack, den har også widescreenoppløsning selv om spillet ikke er helt nytt (tror ihvertfall et det ikke er hlet nytt) :)

 

Etter 2 uker med widescreen så er saken klar : aldri mer 4:3/5:4 skjerm igjen!

:D

Lenke til kommentar

Fallt for fristelsen og bestillte BenQ skjermen på Fredag.

Fikk mail om at ordren behandles, hva nå enn det betyr.

Sto at den ikke kunne leveres i ønsket antall (1), men at varen er på lager.

Forstå det den som kan.

Satser på at skjermen er på lager og at den er her i løpet av uken...

Lenke til kommentar

Klokken 14.05 i dag ringer det en hyggelig jente fra Posten. Hun forteller meg at de hadde prøvd å levere skjermen hjemme hos meg og at jeg nå kan hente den på postkontoret. Hentet skjermen rett etter jobb og har nettop koblet den opp. Førsteintrykket er meget bra. Dette virker som ett kupp til knappe 4000,-. :thumbup:

Lenke til kommentar
L.Arve: Noen flere meniger nå som du har testet skjermen noen timer? :)

5223766[/snapback]

Du blir ikke skuffet. Etter å ha prøvd noen spill, en film og litt jobbing i PS så er jeg overbevist.

Dette er et kupp. Servicen og ordreoppfølgingen fra itbshop var også meget bra.

Så Fredrik om du leser dette, så er jeg meget fornøyd. Takk for hyggelig samtale og god service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...