Gå til innhold

Acer aspire 5, et godt kjøp? (gaming)

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe denne : https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/10237/acer-aspire-5-15-6-barbar-pc-sort 

Pcen skal primært bli brukt til surfing, nettbank, streaming osv, men ønsker også å game litt på den. Jeg kan ikke så mye om hardware, men er den har i7. Har vurdert å kjøpe gaming pc og, men hovedsakelig spiller jeg mest på konsoll. Kan denne kjøpes? Er jo et godt tilbud, men overrasket over at det fortsatt står, og at det er så mange igjen på lager. Er ikke dette en god maskin?

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ikke noe bra til spilling da det ikke har dedikert skjermkort. Fant denne som var den billigste på prisjakt med dedikert skjermkort og 16gb RAM.

https://www.dustinhome.no/product/5011055697/gs63-stealth?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637174326

Den er dog litt dyrere.

Flott! Takk for hjelpen :) Årsaken til at jeg ikke har sett så mye på de dedikerte gaming pcene, er fordi de ofte er tunge og av en aller annen grunn innbiller jeg meg mye viftestøy. Håpet jeg fant en PC som kunne brukes til litt gaming, behøver ikke være de nyeste splllene, men mest til annet bruk.

Anbefaler du heller at jeg kjøper en dedikert gaming laptop? :) 

Ser du en på komplett som du tenker kan passe til formålet? 

Lenke til kommentar

Flott! Takk for hjelpen :) Årsaken til at jeg ikke har sett så mye på de dedikerte gaming pcene, er fordi de ofte er tunge og av en aller annen grunn innbiller jeg meg mye viftestøy. Håpet jeg fant en PC som kunne brukes til litt gaming, behøver ikke være de nyeste splllene, men mest til annet bruk.

Anbefaler du heller at jeg kjøper en dedikert gaming laptop? :)

Ser du en på komplett som du tenker kan passe til formålet? 

Kommer an på hva du mener med "nyeste spillene", GTA hadde du ikke klart å kjøre med den første maskinen du linket til f.eks. Men stemmer at gamingpcer støyer litt mer enn kontorpcer. Den du linket til vil jeg tipper støyer litt mindre, kommer jo litt an på konstruksjonen, men CPUen har 15W TDP mens den flamethower linket til har en TDP på 45W. Uansett hvis du har tenkt å game noe annet en WC3 eller HOMM3 grafikk hadde jeg gått for en gamer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...