AfterGlow Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Tesla Model 3 frikjennes for dårlige bremser etter oppdatering Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Lurer på om det vil dukke opp flere feil? 3 Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Until now, that type of remote improvement to a car’s basic functionality had been unheard of. “I’ve been at CR for 19 years and tested more than 1,000 cars,” says Jake Fisher, director of auto testing at Consumer Reports, “and I’ve never seen a car that could improve its track performance with an over-the-air update.” Endret 31. mai 2018 av PaulKemp 4 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Tesla, tesla, TESLA, teslA...... Tesla 6 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 For all del bra at de kan fikse bremsene over en oppdatering. Men kan de ikke da også like godt gjøre det motsatte med en dårlig oppdatering og dermed sette en mengde Tesla sjåfører i fare? 2 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det er urovekkende å se at ingen er kritiske til hvor dårlig testet denne bilmodellen åpenbart er før frislipp til kundene. Bremser som ikke er kalibrert riktig, "nye dempere" - hva nå det betyr - for å forbedre kjøreegenskapene og nytt vindu for å redusere vindstøy. To av disse tingene er kritiske for en bils evner til å håndtere krisesituasjoner. For all del, bra at de fikser dette, men det er normalt at dette utbedres under testingen - ikke etter kundene har fått bilene (og de som da har fått bil vil aldri motta disse nødvendige hardware-oppdateringene). Det får meg til å undre på hvilke andre ting vi ikke har avdekket som har samme elendige kvalitetskrav ... 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jack Johnson Skrevet 31. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2018 Det er urovekkende å se at ingen er kritiske til hvor dårlig testet denne bilmodellen åpenbart er før frislipp til kundene. Bremser som ikke er kalibrert riktig, "nye dempere" - hva nå det betyr - for å forbedre kjøreegenskapene og nytt vindu for å redusere vindstøy. To av disse tingene er kritiske for en bils evner til å håndtere krisesituasjoner. For all del, bra at de fikser dette, men det er normalt at dette utbedres under testingen - ikke etter kundene har fått bilene (og de som da har fått bil vil aldri motta disse nødvendige hardware-oppdateringene). Det får meg til å undre på hvilke andre ting vi ikke har avdekket som har samme elendige kvalitetskrav ... Dette gjelder alle bilernerker der ute.. Toyota, Mercedes, BMW, VAG, GM +++ tilbakekalller millioner av biler hvert år på grunn av feil som blir oppdaget. Var ett merke som tilbakekalte 4,8? Millioner biler for en uke siden pga av at Cruise Controlen ikke kunne skrus av!!! 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Erlend Ekseth Skrevet 31. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2018 imponerende, selv på en utelukkende positiv nyhet kommer anti-tesla trollene krabende på spyr eder og galle. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jack Johnson Skrevet 31. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2018 Det er urovekkende å se at ingen er kritiske til hvor dårlig testet denne bilmodellen åpenbart er før frislipp til kundene. Bremser som ikke er kalibrert riktig, "nye dempere" - hva nå det betyr - for å forbedre kjøreegenskapene og nytt vindu for å redusere vindstøy. To av disse tingene er kritiske for en bils evner til å håndtere krisesituasjoner. For all del, bra at de fikser dette, men det er normalt at dette utbedres under testingen - ikke etter kundene har fått bilene (og de som da har fått bil vil aldri motta disse nødvendige hardware-oppdateringene). Det får meg til å undre på hvilke andre ting vi ikke har avdekket som har samme elendige kvalitetskrav ... Fiat Chrysler https://aksjelive.e24.no/article/3jd7Bv VAG https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/04/24/195390810/audi-tilbakekaller-12-millioner-biler Toyota https://www.tv2.no/a/8051958/ GM https://www.nrk.no/nyheter/general-motors-tilbakekaller-biler-1.11642044 Ford https://www.rb.no/motor/tilbakekaller-4-5-millioner-biler/s/1-95-4643751 Fiat https://www.dn.no/nyheter/2017/05/12/1911/Motor/fiat-chrysler-tilbakekaller-over-en-million-biler 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg potetskrell Skrevet 31. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2018 imponerende, selv på en utelukkende positiv nyhet kommer anti-tesla trollene krabende på spyr eder og galle. Sånn vil det være i mange mange år fremover. Mange klarer ikke endringer. Defor så mange sliter med å tro på klimeendringer. De blir livredde og benekter. Det samme for forbrenningsmotorens død. Den døde da Tesla kom og nå sliter mange med angst. Noen tror til og med at de kan stoppe endringene ved å klage på internett. 10 Lenke til kommentar
Ove Kvam Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 40 meter stoppstrekning fra 60 mph er fremdeles et veldig dårlig resultat. De beste bilene stopper på under 30 meter. 5 Lenke til kommentar
Kvelp Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Synes det er skremmende at en så vital og kritisk ting som bremser kan repareres ved en programvareoppdatering. Det forteller noe om sårbarheten i disse bilene. Dersom man ville noen til livs kunne man før i tiden sabotere bilen til offeret ved å kutte bremserøret. Nå kan man i teorien sitte på andre siden av jorden og hacke seg inn i bilen og manipulere som man ønsker. 3 Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Synes det er skremmende at en så vital og kritisk ting som bremser kan repareres ved en programvareoppdatering. Det forteller noe om sårbarheten i disse bilene. Dersom man ville noen til livs kunne man før i tiden sabotere bilen til offeret ved å kutte bremserøret. Nå kan man i teorien sitte på andre siden av jorden og hacke seg inn i bilen og manipulere som man ønsker. Det hadde selvfølgelig vært mye bedre om Tesla måtte tilbakekalle alle bilene slik mange andre bilprodusenter sannsynligvis hadde måttet gjøre. 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Dersom man ville noen til livs kunne man før i tiden sabotere bilen til offeret ved å kutte bremserøret. Nå kan man i teorien sitte på andre siden av jorden og hacke seg inn i bilen og manipulere som man ønsker. Nå er vel software kryptert og har check mot falske firmware. Men ja man kan ikke sikre seg mot tesla ansatte som vet om sikkerheten og selger informasjonen videre slikt andre kan skade bilene. Tror tesla tenker på sikkerheten men alikevell kan man ikke sikre seg mot alt. Har tesla sikkerhetsjekk mot krupt nedlasting? Slik at hvis alt blir overskrivet må bilen bytte maskinvaren\computeren og den må reinstalleres hos tesla? For vi vet det er er rj45 kabel i bilen men usikker på hva den blir brukt til. Endret 31. mai 2018 av LMH1 3 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Synes det er skremmende at en så vital og kritisk ting som bremser kan repareres ved en programvareoppdatering. Det forteller noe om sårbarheten i disse bilene. Dersom man ville noen til livs kunne man før i tiden sabotere bilen til offeret ved å kutte bremserøret. Nå kan man i teorien sitte på andre siden av jorden og hacke seg inn i bilen og manipulere som man ønsker. Det hadde selvfølgelig vært mye bedre om Tesla måtte tilbakekalle alle bilene slik mange andre bilprodusenter sannsynligvis hadde måttet gjøre. Fra et rent sikkerhetsmessig perspektiv: "ja" Lenke til kommentar
3VOEADCN Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Bremser i elbiler og hybrider lader batteriet (såkalt regenerering). Trykker man bremsepedalen litt inn kobler det bare inn en dynamo som både lader og reduserer farten som en bieffekt, men selve bremseskivene kobles ikke inn før man trykker hardere. Jeg underer meg på om ikke Teslas software-oppdatering nå bare justerte hvor overgangen til bremseskiver skjer og at man nå derfor har fått dårligere regenerering enn før? Noen elbiler (Ioniq) har en hendel på rattet som styrer graden av regenerering (brems vha dynamo). Spørs om ikke det skulle vært løsningen for alle biler med stort batteri og at bremsepedalen kun var på gamlemåten og forbeholdt bremseskivene. 2 Lenke til kommentar
Arve Lufc Pedersen Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 For all del bra at de kan fikse bremsene over en oppdatering. Men kan de ikke da også like godt gjøre det motsatte med en dårlig oppdatering og dermed sette en mengde Tesla sjåfører i fare? Og hvorforr ville man det? Nedgradere bilen. Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Bremser i elbiler og hybrider lader batteriet (såkalt regenerering). Trykker man bremsepedalen litt inn kobler det bare inn en dynamo som både lader og reduserer farten som en bieffekt, men selve bremseskivene kobles ikke inn før man trykker hardere. Jeg underer meg på om ikke Teslas software-oppdatering nå bare justerte hvor overgangen til bremseskiver skjer og at man nå derfor har fått dårligere regenerering enn før? Noen elbiler (Ioniq) har en hendel på rattet som styrer graden av regenerering (brems vha dynamo). Spørs om ikke det skulle vært løsningen for alle biler med stort batteri og at bremsepedalen kun var på gamlemåten og forbeholdt bremseskivene. Nei, her var det nok snakk om en litt overivrig ABS-funksjon, og det var ved andre og påfølgende oppbremsing problemet oppstod. Igrunn merkelig at Tesla ikke fant ut av dette selv, men hittil har jo alle nye Tesla vært 'betautgaver' med mer eller mindre merkelige småfeil som de i stor grad har fikset etter hvert. De 'store' produsentene har en forsvinnende liten feilandel i forhold, så de har stort sett ikke problemer i forhold til produksjonsvolum. Tesla lærer nok for hver dag som går, men jeg synes det er merkelig at de fortsatt gjør såpass graverende feil. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 40 meter stoppstrekning fra 60 mph er fremdeles et veldig dårlig resultat. De beste bilene stopper på under 30 meter. Du strøk i fysikk skjønner jeg Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det er urovekkende å se at ingen er kritiske til hvor dårlig testet denne bilmodellen åpenbart er før frislipp til kundene. Bremser som ikke er kalibrert riktig, "nye dempere" - hva nå det betyr - for å forbedre kjøreegenskapene og nytt vindu for å redusere vindstøy. To av disse tingene er kritiske for en bils evner til å håndtere krisesituasjoner. For all del, bra at de fikser dette, men det er normalt at dette utbedres under testingen - ikke etter kundene har fått bilene (og de som da har fått bil vil aldri motta disse nødvendige hardware-oppdateringene). Det får meg til å undre på hvilke andre ting vi ikke har avdekket som har samme elendige kvalitetskrav ... Fiat Chryslerhttps://aksjelive.e24.no/article/3jd7Bv VAG https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/04/24/195390810/audi-tilbakekaller-12-millioner-biler Toyota https://www.tv2.no/a/8051958/ GM https://www.nrk.no/nyheter/general-motors-tilbakekaller-biler-1.11642044 Ford https://www.rb.no/motor/tilbakekaller-4-5-millioner-biler/s/1-95-4643751 Fiat https://www.dn.no/nyheter/2017/05/12/1911/Motor/fiat-chrysler-tilbakekaller-over-en-million-biler Jeg skjønner at du ikke kan så mye om bil når dette er ditt beste argument. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå