Gå til innhold

Curved eller flat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

 

Kjøp så stor du får plass til. Om du skal sitte å se på tv'en rett frem og helt alene kan curved gå fint.

Er dere flere som skal se fra flere vinkler kjøp flat.

 

Her er jeg uenig basert på erfaring.

Har en 55 tommer kurvet sansung. Vi sitter i en vinkelsofa og sitter både rett frem og på sidene fra tid til annen.

Avstanden er ca 1-3 meter, noen ganger nærmere. Før denne tven hadde jeg en 50 tommer non curved.

Dersom jeg sitter på sidene i sofaen så føles det som om jeg ser tven klarere med kurvet en med flat.

 

Men, så er det teori og praksis da. Teorien sier at complexity har rett. Men det er altså ikke min erfaring.

Løsnning: Prøv! Funker det ikke så har de 1 mnd retur på elkjøp.

 

Jeg liker kurvede tver og skjermer

Endret av primatet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en 55 tommer kurvet sansung. Vi sitter i en vinkelsofa og sitter både rett frem og på sidene fra tid til annen.

Avstanden er ca 1-3 meter, noen ganger nærmere

Og du er fornøyd? Er den stor nok, eller ville du gjerne hatt større?

 

Curved 65 er gamske dyrt. 55 er overkommelig.

Lenke til kommentar

 

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

 

Kjøp så stor du får plass til. Om du skal sitte å se på tv'en rett frem og helt alene kan curved gå fint.

Er dere flere som skal se fra flere vinkler kjøp flat.

 

Her er jeg uenig basert på erfaring.

Har en 55 tommer kurvet sansung. Vi sitter i en vinkelsofa og sitter både rett frem og på sidene fra tid til annen.

Avstanden er ca 1-3 meter, noen ganger nærmere. Før denne tven hadde jeg en 50 tommer non curved.

Dersom jeg sitter på sidene i sofaen så føles det som om jeg ser tven klarere med kurvet en med flat.

 

Men, så er det teori og praksis da. Teorien sier at complexity har rett. Men det er altså ikke min erfaring.

Løsnning: Prøv! Funker det ikke så har de 1 mnd retur på elkjøp.

 

Jeg liker kurvede tver og skjermer

 

 

Har en Curved 40" pc skjerm, og den er nydelig å bruke når man sitter fremfor den, men bildet blir fort stygt fra sidene.

Dette kommer nok veldig ann på hvilken tv der er snakk om og.

 

Her har du en knallgod 65" tv: https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/63ogstorre/samsung-ue65ks7005/231003.11454/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=231003%2B-%20Samsung%20UE65KS7005&utm_campaign=Productfeed

 

Den finnes i curved og om du skulle ønske det.

 

Går du ned 5tommer sparer du 3 tusen:

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/63ogstorre/samsung-ue60ks7005/230551.11454/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=230551%2B-%20Samsung%20UE60KS7005&utm_campaign=Productfeed

 

Om du ikke er så kritisk til bildet, og godtar lavere byggekvalitet på tv og fjernkontroll kan du gå for 6 serien.

Da får du en 65" til under 10 lapper. 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har en 55 tommer kurvet sansung. Vi sitter i en vinkelsofa og sitter både rett frem og på sidene fra tid til annen.

Avstanden er ca 1-3 meter, noen ganger nærmere

Og du er fornøyd? Er den stor nok, eller ville du gjerne hatt større?

 

Curved 65 er gamske dyrt. 55 er overkommelig.

 

 

Blir vel litt som med båt. Man vil alltid ha større. 55 tommer er stort nok for meg, men det gir ingen "wow" faktor.

Tipper jeg bytter den ut med en 65 tommer om en stund. Men for all del, jeg er veldig fornøyd med 55 tommer kurvet tv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har selv 65" tv å sitter ca 4m fra tven. Men 1.5m høres alt for nært ut syns jeg ihvertfall.

Ville satset på en flat 55" samsung 8 serie hvis jeg var i dine sko.

Du tror curved bare er tull?
Har ikke eid curved selv. Men med 1.5m avstand fungerer det sikkert bra hvis du sitter rett foran tven.
Lenke til kommentar

Med annet du ikke estetisk liker kurvet bedre så kan du like godt gå for en flat, eneste fordelen jeg ser er at den er bedre på refleksjoner i stuen vår, om den gir noe bedre Innlevelse er jeg litt skeptisk til da jeg tror det er den overlegne Oled bildet som tar seg av den jobben.

 

Nå fungerer jo innsynsvinkel veldig bra på Oled så både 3D og farger ser like bra ut i fra alle våre vinkler, dette har jeg dog hørt at kan bli problematisk på lcd da lcd allerede sliter med sweet spot på sine vanlig flate modeller og blir ikke akkurat bedre på kurvet.

 

Når det kommer til utseende så ser LG C6 veldig bra ut på hengt på veggen men bekjente har påpekt at denne kurven er mye mer nøytral en Samsung sine, så det er mulig det ser verre ut med disse?

 

Sitter forøvrig ca. 2,8 meter i fra 65" i sofa og rundt 2 meter til tider med stol fra siden, ville i alle fall ikke hatt noe mindre skjerm på disse avstandene.

 

Kan veldig godt tenke meg lik kruve neste gang også men da primært på grunn av utseende da jeg ikke ser de store forskjellene utover dette annet en litt på refleksjon.

Lenke til kommentar

Litt moro med curvet har dårlig innsynsvinkel argumentet. Det dukker opp hele tiden og det er jo forsåvidt sant, MEN det er jo steike dårlig innsynsvinkel på ALLE samsung sine flate VA panel også :p Det blir liksom ikke nevnt. Selv 7005 og 8005 som får så mye skryt blir nitriste og blasse når man ser skrått på de.

Lenke til kommentar

Prøver å springe rundt å se på min 7005 fra alle vinkler, men merker ikke at det blir blasst, så kan ikke være så mye det er snakk om :p

 

Men det blir påpekt som ett minus på tester ja.

0 problem for min del iallefall siden jeg ikke merker det engang.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Husker når vi så Oled på siden av ks8000 og ks9000 i en lefdal butikk så ble begge disse skjermene meget blasse i fargen etter få skritt i begge retninger mens med Oled skjermene kunne du gå mange meter bort fra utstillingen å betrakte dem fra ganske ekstrem side vinkel uten å se nevneverdig forandring.

 

Var en fin test å vise kona at det er ikke bare et bra argument på papiret.

 

Tror forsovet hun har blitt mer bevist på hva et bra bildet er også etter vi oppgraderte, vi var nylig inne på en Expert butikk å så på panelovner, men på veien ut så hun en utstillinga tv midt i rommet og spurte meg hva som var galt med den, det var da en Ks8000 som sto på med rulleteksten, skjermen var jo så klart nærmest blå og ikke sort pga av lys blødning fra den hvite rulleteksten.

 

Godt å se at hun lærer å se detaljer :D.

 

Edit : Men for rettferdighetens skyld så skal det så klart sies at prisen var en helt annen på den Samsung skjermen også da.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Husker når vi så Oled på siden av ks8000 og ks9000 i en lefdal butikk så ble begge disse skjermene meget blasse i fargen etter få skritt i begge retninger mens med Oled skjermene kunne du gå mange meter bort fra utstillingen å betrakte dem fra ganske ekstrem side vinkel uten å se nevneverdig forandring.

Ble en LG B6 55 OLED på meg i forrige uke. Bildet oppleves nesten som trykt på skjermen. Det er helt klart "noe annet" enn LCD ja.

 

Ekte sort er også noe jeg har begynt å bli godt vant til. I starten var det nesten litt forstyrrende at en lyskilde i filmen nesten blendet meg samtidig som det mørke området rett ved siden av på skjermen var akkurat så mørkt som det skulle være.

 

Personlig syns jeg bøyd virker litt gimmick. Iallefall på OLED hvor innsynsvinkelen er like bra uansett hvordan man ser på den. Dessuten koster det jo en del mer for de modellene som er bøyd.

Lenke til kommentar

ikke helt sant, i 55" er den bøyde billig og i 65" er den flate billig akkurat nå. I 2015 var det også kurva oled som var "billig" oleden.

 

men enig, poenget mitt var ikke at curved er bedre eller dårligere. bare at mange har hengt seg alt for mye opp i dette med innsyn på kurvet når det strengt tatt aldri har vært bra på LED så fremst det ikke er IPS panel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...