torest Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Får 20 millioner kroner av staten.Skal utvikle verdens første elektriske hurtiggående katamaran for passasjertrafikk Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 70 mil. er egentlig ikke noe stort bidrag fra staten, som er kapitalisten i det norske samfunnet. Bruker vi kalkulatoren finner vi ut at et vellykket prosjekt betyr 7 nye arbeidsplasser i 20. år. Velferden vår er avhengig av nye arbeidsplasser, og realitetene er at mange av arbeidsplassene i dagens oljeindustri må erstattes av annen virksomhet. Vi har lang erfaring innen maritim virksomhet, så her bør vi satse offensivt. Har likevel mer tro på den amerikanske modellen for å finne de gode ideene, hvor en lager konkurranser der alle slipper til. I Norge har vi tradisjon for at byråkrater skal peke ut de som får delta, som i praksis betyr at bare en promille av befolkningen får stille til start. 6 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Lurer litt på dette med ladingen: I vanlig elbil, så anbefales passasjerer med pacemaker å ikke sitte i bilen under hurtiglading .Hvordan blir det med sånt her?? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Lurer litt på dette med ladingen: I vanlig elbil, så anbefales passasjerer med pacemaker å ikke sitte i bilen under hurtiglading .Hvordan blir det med sånt her?? Interessant, hvor har du hørt dette? Fint om du kan poste en link for info. 3 Lenke til kommentar
rogro Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 70 mil. er egentlig ikke noe stort bidrag fra staten, som er kapitalisten i det norske samfunnet. Bruker vi kalkulatoren finner vi ut at et vellykket prosjekt betyr 7 nye arbeidsplasser i 20. år. Velferden vår er avhengig av nye arbeidsplasser, og realitetene er at mange av arbeidsplassene i dagens oljeindustri må erstattes av annen virksomhet. Vi har lang erfaring innen maritim virksomhet, så her bør vi satse offensivt. Har likevel mer tro på den amerikanske modellen for å finne de gode ideene, hvor en lager konkurranser der alle slipper til. I Norge har vi tradisjon for at byråkrater skal peke ut de som får delta, som i praksis betyr at bare en promille av befolkningen får stille til start. Du har så rett så rett i det du sier - og derfor kommer det ingen innovasjoner utav slike prosjekter. Bare tullball. WIG`s kan gå med speed opp til 450km/h, Skrog med rett utforming kan være "vektløse" i 144km/h selv om de veier over 20ton. Sitter på beregninger fra Norsk professor som bekrefter dette. Kommer ingen vei da jeg ikke har rett far og utdannelse til å kunne bli hørt. Innovasjoner må være ny måte og tenke på, ikke overføre en kjent TESLA fra veg til sjøen. 1 Lenke til kommentar
Paal C. Fediuk Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Snakk om å jobbe baklengs.. bygge en sånn type båt i alu. Trodde denne skulle bygges lettes mulig å bruke minst mulig energi.. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Lurer litt på dette med ladingen: I vanlig elbil, så anbefales passasjerer med pacemaker å ikke sitte i bilen under hurtiglading .Hvordan blir det med sånt her?? Eg har høyrt at det står åtvaring mot bruk av trådlause nøkkelsystem òg, men eg kan ikkje tenkje meg at ein moderne pacemaker let seg påverke av slikt. Sjå forresten: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-s-and-pacemakers.55204/#post-1263884 RESULTS: No EMI was detected in any of the test positions during any test protocols, including testing performed while charging using the on-board charger and supercharging. 1 Lenke til kommentar
Tor Thorbergsen Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Lurer litt på dette med ladingen: I vanlig elbil, så anbefales passasjerer med pacemaker å ikke sitte i bilen under hurtiglading .Hvordan blir det med sånt her??Interessant, hvor har du hørt dette? Fint om du kan poste en link for info. Rart om dette skulle være tilfelle, feltnivåene er høyere i fossilbiler. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå