gluttonic Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Jeg har funnet en god forretningside som har hatt suksess i utlandet i 5 år. Konseptet har ikke kommet til Norge enda så hvis du er grunder/investor og har lyst til å bli millionær kontakt meg. Min rolle vil være passiv investor og jeg kan bidra med 75k hvis jeg finner den rette grunderen. Du må ha hatt suksess med ditt tidligere prosjekt og ha de egenskapene en grunder bør ha..motivasjon..innovasjon..pågangsmot og ikke gi seg holdning for å nevne noen. NB: dette er seriøst og ikke forsøk på svindel eller noe sånt..jeg skulle ha startet selv om det ikke hadde vært for at jeg ikke innehar grunderegenskapene/kapitalen/kompetansen som trengs.. Endret 28. oktober 2016 av gluttonic Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 28. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2016 Jeg vil anbefale eventuelle interessenter til å sjekke TS' postehistorikk. Kompetansenivået er ikke akkurat skyhøyt, jf. denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1727870&hl= 13 Lenke til kommentar
gluttonic Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Nettopp..jeg sier jo dette direkte i tråden at jeg ikke har kompetansen til å bli grunder..men tusen takk for at du atter en gang bidrar med..ingenting..jeg ber alle interessenter å se bort ifra innleggene til herr brun..Du er ett troll her i forumet..så vennligst dra deg ned i esken du kom fra..takk Skulle ønske det fantes en blokkeringsfunksjon mot troll med alvorlige fritidsproblemer jf hans utallige innlegg som helt sikkert har ført til mye irritasjon og sinne her inne 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Herr Brun er vel en av de mer oppegående i disse deler av forumet... 9 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Bidra med 75k som passiv investor!?!?! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Bidra med 75k som passiv investor!?!?! Mot at noen andre investerer 750k og gjør all jobben så vidt jeg har forstått... 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Bidra med 75k som passiv investor!?!?! Mot at noen andre investerer 750k og gjør all jobben så vidt jeg har forstått... Jepp. Et såkalt "Offer you can't refuse" vil jeg tro? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Nettopp..jeg sier jo dette direkte i tråden at jeg ikke har kompetansen til å bli grunder.. Du skal definitivt ikke høre på jurister når det gjelder det å satse som gründer. Ingen hadde blitt gründer om de hørte på jurister. Å ta risiko på denne måten er i direkte konflikt med den juridiske tenkemåte. Det er lett å bli gründer i Norge. Altfor lett, egentlig. Du finner statlige støtteordninger i bauer og kanter. Dessverre er det noen som sitter der og skal bestemme om du har en god idé, som om det var mulig å forutse hva som slår an i markedet. Men formulerer du søknaden riktig får du fellesskapets kapital slengt etter deg. Hvis du vil gå denne veien, kan det være lurt å bruke noen kroner til rådgivning hos en regnskapsfører/bedriftsrådgiver. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Nettopp..jeg sier jo dette direkte i tråden at jeg ikke har kompetansen til å bli grunder.. Du skal definitivt ikke høre på jurister når det gjelder det å satse som gründer. Ingen hadde blitt gründer om de hørte på jurister. Å ta risiko på denne måten er i direkte konflikt med den juridiske tenkemåte. Det er lett å bli gründer i Norge. Altfor lett, egentlig. Du finner statlige støtteordninger i bauer og kanter. Dessverre er det noen som sitter der og skal bestemme om du har en god idé, som om det var mulig å forutse hva som slår an i markedet. Men formulerer du søknaden riktig får du fellesskapets kapital slengt etter deg. Hvis du vil gå denne veien, kan det være lurt å bruke noen kroner til rådgivning hos en regnskapsfører/bedriftsrådgiver. 75k.... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Du skal definitivt ikke høre på jurister når det gjelder det å satse som gründer. Ingen hadde blitt gründer om de hørte på jurister. Å ta risiko på denne måten er i direkte konflikt med den juridiske tenkemåte. TS vil jo heller ikke bli gründer, men få inn en grunder som satser 750k av sin lomme for å satse på idèen hans. Han har en idè han vil andre skal betale for og realisere. Endret 30. oktober 2016 av aklla 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Kan jo skyte inn 75k da...dersom du har 750k og kan vise til tidligere solide avkastninger. Tror jeg velger å høre på "trollet" Mr. Brun her ja.... 3 Lenke til kommentar
tven Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Har ikke vært så mange konstruktive tilbakemeldinger her så langt. Se her TS:Finne investorer: https://angel.co/norway/investors Finne grundere https://startupweekend.org/events?utf8=%E2%9C%93&q=norway&button=Det er beundringsverdig at du prøver å lese deg opp på og å lære mer om forretningsdrift. Lykke til. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Høres ut som et Ponzi Scheme. Et godt tips til TS er å ikke børste lett over kapital dilemmaet eller forvente at det finnes folk med kompetanse der ute som er giret på å henge seg på en idé person. Du har ikke gitt inntrykk for at din idé er unik, og jeg ser ingen grunn til at jeg skal sløse tid (eller at på til penger) på dine drømmer. Minstekravet bør være å ihvertfall vise oss hvorfor vi skal gidde å bruke tid på å høre hva du har å tilby. Beklager om jeg kommer frem som litt ufølsom, men tenker at kuren her er en reality check. Endret 30. oktober 2016 av Gavekort 5 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Nettopp..jeg sier jo dette direkte i tråden at jeg ikke har kompetansen til å bli grunder..men tusen takk for at du atter en gang bidrar med..ingenting..jeg ber alle interessenter å se bort ifra innleggene til herr brun..Du er ett troll her i forumet..så vennligst dra deg ned i esken du kom fra..takk Skulle ønske det fantes en blokkeringsfunksjon mot troll med alvorlige fritidsproblemer jf hans utallige innlegg som helt sikkert har ført til mye irritasjon og sinne her inne Du er søt når du er sint, det skal du ha. Kan du forklare hva din rolle her er? Hvis jeg har 750 000 kroner og jeg har kompetanse til å drive en bedrift, hva skal jeg med dine 75 000 som "passiv investor"? Skal du forklare denne utenlandske forretningsideen for meg, og det er alt? 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Eller for å snu på det: Hvorfor skal du høre på folk som aldri har investert en krone i sitt liv, aldri har vært i nærheten av å realisere noen gründerdrøm selv, for ikke å snakke om i det hele tatt å ha hatt noen idé å realisere. Hvorfor skulle du ta imot råd fra slike? Hvis de har penger å investere, så vil du ikke engang ha dem med å laget. Folk som ikke skjønner hva dette dreier seg om, skaper bare støy, som ødelegger drømmen og selskapet, og til slutt sin egen investering. Lenke til kommentar
gluttonic Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Takk til alle konstruktive tilbakemeldinger..til dere andre anbefaler jeg på det sterkeste å lære av de førstnevnte..når det er sagt ja det stinker useriøsitet å ta opp dette i en forumstråd. Det finnes bedre kanaler for å finne grundere/investorer(takk for investor/grunder link), men ville høre på reaksjoner her før jeg tok det videre..for å være ærlig så burde jeg ha pengene mine trygt i banken istedetfor å satse på en fremmed grunder..jeg kjenner en millionær som er til å stole på..mye bedre å prøve med folk man kjenner og går god for, men ikke alltid man har kontaktene til det.. Ponzi scheme innlegget faller på sin egen urimelighet så det skal jeg ikke gå innpå en gang..du får ett medlemskort i trollklubben til herr brun..gratulerer Jeg er en passiv investor og jeg vil gjerne utdype det fordi det virker som om folk misforstår begrepet. Med passiv menes det at jeg står utenfor prosjektet og har ingen innflytelse på bedriftens drift. Som investor risikerer jeg å tape hele investeringen min. Risikoen er avhengig av prosjektene, men med tanke på lav suksessrate for nyoppstartede bedrifter sier det seg selv at risikoen er høy. Mest risiko er investeringer gjort før etableringen også går den nedover jo lengre firmaet har kommet i prosessen. Det jeg får igjen for risikoen og som skal bare mangle er høy avkastning hvis bedriften går bra. Til dere som fnyser av beløpet, hvis jeg hadde vært grunder så hadde jeg blitt overlykkelig hvis noen ville investere 75k i meg. Videre hvis dere tar av dere trollbrillene deres så sier jeg ingen verdens ting om at grunderen skal bidra med en krone..det er investorene som investerer..grunderen som realiserer prosjektet..selvfølgelig blir det lettere hvis grunderen har noe å bidra med til startkapitalen, men ikke noe krav. Jeg har hatt suksess med mine investeringer så langt. Min første investering var i ett firma som har mer enn 20 doblet seg i verdi. Den andre begynner med avkastning om ca 6 mnd. Denne investeringen min blir den tredje i rekken og den skal lykkes også. Jeg trenger bare å finne den rette mannen/kvinnen så er konseptet allerede utarbeidet av det utenlandske firmaet. Det er ikke noe de har patent på så det er bare å starte i Norge. Kun ett spørsmål om tid før noen starter med dette i Norge. Det er noe mange trenger både private og næringsdrivende. Det er ett genialt konsept etter min mening. Jeg viser igjen til at firmaet som startet med dette er store i utlandet og omsetter for mange millioner i året. Sist vil jeg si at min stefar startet ett firma i denne bransjen med to tomme hender og på det meste omsatte de for 2 millioner. Dette var mikroversjonen av det jeg forsøker å sette i gang her. Enormt potensiale, men som de fleste ideer er det meget mulig at denne starter og slutter i hodet. Uansett morsomt å få innspill om det her. mvh glut Endret 30. oktober 2016 av gluttonic Lenke til kommentar
gluttonic Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Nettopp..jeg sier jo dette direkte i tråden at jeg ikke har kompetansen til å bli grunder..men tusen takk for at du atter en gang bidrar med..ingenting..jeg ber alle interessenter å se bort ifra innleggene til herr brun..Du er ett troll her i forumet..så vennligst dra deg ned i esken du kom fra..takk Skulle ønske det fantes en blokkeringsfunksjon mot troll med alvorlige fritidsproblemer jf hans utallige innlegg som helt sikkert har ført til mye irritasjon og sinne her inne Du er søt når du er sint, det skal du ha. Kan du forklare hva din rolle her er? Hvis jeg har 750 000 kroner og jeg har kompetanse til å drive en bedrift, hva skal jeg med dine 75 000 som "passiv investor"? Skal du forklare denne utenlandske forretningsideen for meg, og det er alt? Du har 750k og kompetanse til å drive bedrift, men du har ikke dette konseptet og kommer heller til å finne det uten meg. I tillegg bidrar jeg med 10% som gir meg rett til 10% av overskuddet etter de forsvarlige driftsmidler og whatnot er trukket ifra. Videre har jeg ikke sagt at en investor skal bidra med hele startkapitalen. Du kan beholde dine 750k også finner jeg 9 andre investorer som investerer 75k hver(du må da holde en kickass powerpoint presentasjon for styret og overbevise oss om at du er rett mann for dette prosjektet..du gjør det og vi ansetter deg som daglig leder). Du risikerer ingenting, men siden du skal stå for alt arbeid som grunder gir vi deg en eierandel på 10% trukket fra vår prosent. Du blir ansatt i troll inc og utarbeider forretningsplan og budsjett og bygger dette firmaet til en stor suksess. Verdien stiger fra 750k til 15 mill på 5 år. Som daglig leder får du lønn og tar ut i likhet med oss aksjeutbytte på overskuddet hvert år. La oss si du selger firmaet etter 5 år for 15 mill. Du får da 1.5 mill. Uten å risikere annet enn din dyrebare tid har du gjort en investering på 0 kroner og fått en avkastning på 1.5 mill + aksjeutbytte av overskudd hvert år og lønn som daglig leder..I rest my case Endret 30. oktober 2016 av gluttonic Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Det herr Brun (og flere i den andre tråden din) har prøvd å fortelle deg er at du åpenbart mangler kunnskaper om bedriftsøkonomi og bedriftsjus. Selv om du skulle planlegge, som grunder, å drite i dette er det en fordel å vite hva du driter i. Det kan godt være at herr Brun ikke er en god gründer, men han er en gammel traver på forumet med et meget godt rykte som hjelper alt og alle innen det han kan. Så kanskje du skulle fokusert på det han prøver å fortelle deg og ikke slenge rundt med trolleri og trollera som en sutrete fjortiss? Det er godt mulig det er en bra egenskap som grunder å ha en ekstremt aggressiv holdning og blind tro på egne ideer, med det hjelper deg ikke med å fremstå som mer seriøs enn det andre innholdet i postene dine her inne. Anonymous poster hash: 80f56...655 5 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Det herr Brun (og flere i den andre tråden din) har prøvd å fortelle deg er at du åpenbart mangler kunnskaper om bedriftsøkonomi og bedriftsjus. En gründer trenger ikke å kunne noe som helst om jus eller økonomi. Den som lykkes, trekker til seg ekspertise som tar seg av slike spørsmål. Jurister og økonomer kan gi verdifulle råd, men de må aldri få en hånd på rattet. La dem ta seg av det administrative, slik at gründeren frigjør tid til å gjøre det som skal skape inntektene. Lenke til kommentar
gluttonic Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Det herr Brun (og flere i den andre tråden din) har prøvd å fortelle deg er at du åpenbart mangler kunnskaper om bedriftsøkonomi og bedriftsjus. Selv om du skulle planlegge, som grunder, å drite i dette er det en fordel å vite hva du driter i. Det kan godt være at herr Brun ikke er en god gründer, men han er en gammel traver på forumet med et meget godt rykte som hjelper alt og alle innen det han kan. Så kanskje du skulle fokusert på det han prøver å fortelle deg og ikke slenge rundt med trolleri og trollera som en sutrete fjortiss? Det er godt mulig det er en bra egenskap som grunder å ha en ekstremt aggressiv holdning og blind tro på egne ideer, med det hjelper deg ikke med å fremstå som mer seriøs enn det andre innholdet i postene dine her inne. Anonymous poster hash: 80f56...655 at slike som deg har skrevet mer enn 3160 innlegg her inne sier litt om forumet og hva slags folk som er aktive her..hvis du leser innleggene mine og herr bruns "bidrag" til de så ser du at han ikke hjelper meg i det hele tatt..her inne skal han advare folk mot at jeg ikke har kompetanse..jeg skriver jo det i tråden min..han vet godt at jeg hevder å ha hatt suksess med mine investeringer, men det sier han ikke selvfølgelig..trollkoden må holdes for enhver pris..det pissinnlegget ditt er ett skoleksempel på trolleri..du forsvarer ett troll og bruker eksempler på hvor useriøs jeg virker..les det jeg skriver..jeg siterer: ."når det er sagt ja det stinker useriøsitet å ta opp dette i en forumstråd". Igjen blir det jeg har sagt gjentatt..kan dere troll slutte med oppgulp fra tråden min og komme med noe ja jeg vet ikke..originalt og konstruktivt? NOT dere er troll og det er som fremmedord for dere..vennligst la de konstruktive slippe til..takk til slutt vil jeg bare gratulere deg..du er æresmedlemet i herr bruns trollklubb..*celebrate* Endret 1. november 2016 av gluttonic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg