Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kveles av forholdet

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. 

Har vært sammen med ei fantastisk jente nå i flere år. Har hatt opp- og nedturer, men i de siste månedene har så og si alt gått på skinner, untatt en ''liten'' ting. Kjæresten min er fryktelig sjalu, men ikke på andre damer... Kompisene mine derimot! 

Jeg og dama er sammen hver eneste dag, vi bor sammen, så vi sover sammen, er sammen før jobb (begge starter sent) og vi er sammen hver kveld. Jeg jobber slik at jeg ikke har tid til kompiser i ukedagene, da de starter tidlig. Så jeg prøver å få skvist de inn i helgene. Men så og si hver j*vla gang jeg prøver å finne på noe med gutta, så blir det et h*lvettes rabalder uten like. Sier ting som at vi liksom hadde avtalt og ditt og datt. Så de få gangene jeg faktisk får dratt ut med gutta så skal hun guilt trippe meg ved å sende meldinger hvor hun sier hun sitter hjemme alene og kjeder seg osv.

Nå da jeg sa at jeg vil starte å trene med en kompis så blir hun fornærmet og mener at jeg må stifte medlemsskap på samme sted som henne..

Slik som dette har det ikke alltid vært, før var det motsatt, fordi jeg ikke hadde noen å være med, så ville jeg ha masse tid og var krevende. Hun henger nesten aldri med venner lenger for enten er de i et forhold de også eller så har de flyttet. Jeg har prøvd å få henne til å henge med noen, uten hell, men hun henger med noen av de gamle noen veldig få ganger og da får jeg fred, noen ganger.

Jeg syntes det er fryktelig slitsomt å få alle guttekveldene ødelagt og at jeg ALLTID må være med dama. Digger forholdet ellers, elsker jenta og vil absolutt ikke avslutte noe. Men jeg lurer vel egentlig på om dette er noe jeg gjør feil eller om dette ikke er noe jeg skal finne meg i. Er veldig lett å utnytte meg emosjonelt og det er hun veldig god på.. 

Anonymous poster hash: f049b...59a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun høres fryktelig redd ut. Av erfaring hadde jeg det sånn i mine yngre dager. Det kan jo være et tegn på at hun er ensom og føler at alle vennene har kommet seg videre i livet ? At hun ikke vil miste flere og derfor henger mer på deg ?

Jeg syns du skriver godt og reflektert. Du kan jo snakke med henne og si at du setter utrolig stor pris på henne og tiden dere har sammen . At ingen kan ta henne plass. Men at du blir bedre og lykkeligere av å bruke tid med venner.

Også hadde jeg forsøkt å forstå hvorfor hun ikke lenger er med venner.

Lykke til . Du høres ut som en bra person og klarer garantert å si dette på en fin måte ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høyrtes mistenkeleg ut som ein tidlegare post, identisk satt opp.

Uansett, du må nok sette nokre grenser om du har lyst til å henge med kompisane dine, alle treng litt tid for seg sjøl og ilag med vennar.

Sett dåkker ned å fortell ho at du treng å henge med vennar du og, å dette må ho respektere.

Det som kjem til å skje er at dei vennane du har kjem til å slutte å spør eller inkludere deg sidan dei antar du aldri "får fri".

Lenke til kommentar

Takk for svar!

(Kan meddele om at jeg har ikke lagt ut en tidligere post om dette , hehe)

Prøvde å snakke med henne om det igår, men hun nekter å innrømme at det er et problem for henne. Hun sa ting som, det går fint at du er med venner osv bare du sier ifra en stund før (hvilket jeg kan forstå). Så sa jeg at jeg skulle være med kompiser ikveld og kanskje litt på lørdag, dette sa hun var helt greit. Så gikk det vil en times tid før hun ble sint og sa ja ikke gidd å bruke noe av helgen på meg du. 

Så prøvde jeg naturlig nok å bruke dette for å vise at hun blir sjalu, så sa hun igjen, neida, bare du ikke avtaler med meg først så er det greit. Så hadde hun AKKURAt vist at hun blir sjalu selvom, 

Er det noen som har noe konkret jeg kan si som definitivt går igjennom? for jeg kommer ingen vei.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Gi henne et ultimatum.

Hadde du faktisk neglisjert henne hadde jeg forstått henne, men når dere er så mye sammen (jeg kveles bare av tanken), så er det bare rett og rimelig at du skal få lov til å ha fritid. Det er ikke sunt for noen å holde på slik og hun bør definitivt finne seg andre interesser enn kun deg og kjæresteaktiviteter.

Enten innfinner hun seg i dine minimale sosiale behov og uten å gi deg dårlig samvittighet eller så er det slutt. Pakk det gjerne inn på en mer delikat måte.

En mann som er villig til å gå er også langt mer attraktiv enn en mann som finner seg i alt mulig tull fra sin utkårede prinsesse.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen. 

Har vært sammen med ei fantastisk jente nå i flere år. Har hatt opp- og nedturer, men i de siste månedene har så og si alt gått på skinner, untatt en ''liten'' ting. Kjæresten min er fryktelig sjalu, men ikke på andre damer... Kompisene mine derimot! 

Jeg og dama er sammen hver eneste dag, vi bor sammen, så vi sover sammen, er sammen før jobb (begge starter sent) og vi er sammen hver kveld. Jeg jobber slik at jeg ikke har tid til kompiser i ukedagene, da de starter tidlig. Så jeg prøver å få skvist de inn i helgene. Men så og si hver j*vla gang jeg prøver å finne på noe med gutta, så blir det et h*lvettes rabalder uten like. Sier ting som at vi liksom hadde avtalt og ditt og datt. Så de få gangene jeg faktisk får dratt ut med gutta så skal hun guilt trippe meg ved å sende meldinger hvor hun sier hun sitter hjemme alene og kjeder seg osv.

Nå da jeg sa at jeg vil starte å trene med en kompis så blir hun fornærmet og mener at jeg må stifte medlemsskap på samme sted som henne..

Slik som dette har det ikke alltid vært, før var det motsatt, fordi jeg ikke hadde noen å være med, så ville jeg ha masse tid og var krevende. Hun henger nesten aldri med venner lenger for enten er de i et forhold de også eller så har de flyttet. Jeg har prøvd å få henne til å henge med noen, uten hell, men hun henger med noen av de gamle noen veldig få ganger og da får jeg fred, noen ganger.

Jeg syntes det er fryktelig slitsomt å få alle guttekveldene ødelagt og at jeg ALLTID må være med dama. Digger forholdet ellers, elsker jenta og vil absolutt ikke avslutte noe. Men jeg lurer vel egentlig på om dette er noe jeg gjør feil eller om dette ikke er noe jeg skal finne meg i. Er veldig lett å utnytte meg emosjonelt og det er hun veldig god på.. 

Tror du og damen trenger mer kvalitetstid sammen. Foreslå å gjøre noe kjekt sammen en ukedag, noe hun liker, vis at du setter av tid til henne og vil være med henne.

Når du i helgene heller vil henge med kompisene så føler hun seg uviktig i livet ditt, hun føler seg nedprioritert og erstattelig. Dette er problemet, du løser det ved å vise henne hvor mye hun betyr for deg.

Når helgen kommer og du vil være med kameratene så kan du ha gjort noe lurt i uken så hun er trygg på forholdet og at du fortsatt er glad i henne og vil ha henne. Da har du løst problemet med hennes usikkerhet og tvil før helgen kommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...