Gå til innhold

Katt på 20 kvadrat?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei! 

 

Jeg bor i en liten hybel og vurderer å kjøpe meg en katt. Har for øyeblikket en syrisk gullhamster, men vil i grunnen skaffe meg en katt da jeg bare ELSKER katter. 

 

Dog må jeg finne meg en katt som er noe lunde allergivennlig, da jeg har astma og trolig også alargi mot katter. 

 

Men hovedspørsmålet er om en innekatt klarer seg på 20 kvadrat, eller bør jeg vurdere å kjøpe meg en katt på et senere tidpunkt hvor jeg har fått meg en større leilighet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skaffet meg en katt som skulle være innekatt, med mer plass enn hos deg. Han ble ganske rabiat og det var tydelig at han ikke trivdes med å være innendørs på et så lite område 24/7. Måtte slippe ham ut, og siden har han vært utekatt (mye inne også, av fri vilje).

 

Vil fraråde dette, med mindre du skaffer deg en katt som du vet at trives best med å være inne, og som vil være minst mulig ute. Da snakker vi egentlig voksen katt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg skaffet meg en katt som skulle være innekatt, med mer plass enn hos deg. Han ble ganske rabiat og det var tydelig at han ikke trivdes med å være innendørs på et så lite område 24/7. Måtte slippe ham ut, og siden har han vært utekatt (mye inne også, av fri vilje).

 

Vil fraråde dette, med mindre du skaffer deg en katt som du vet at trives best med å være inne, og som vil være minst mulig ute. Da snakker vi egentlig voksen katt.

 

Var i grunnen det jeg tenkte meg. Vil jo ikke at stakkaren skal kjede vettet ut av seg.. Vi får se, men jeg lurer på om det blir en godt voksen katt jeg investerer i dersom jeg først skal ha det her, men vi får se. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vent til du får noe større.

 

Jeg har selv 85kv leilighet, men synes nesten dette blir nogenlunde for lite.

Har 2 stk (må nesten ha 2 slik at de kan underholde hverandre når jeg ikke er hjemme).

 

Helt enig, dog er det noe som sitter ganske godt inne alt.. Vil så absolutt ha meg en katt da jeg føler jeg har behov for en liten rakker. 

 

Men akkurat nå har jeg i grunnen ikke helt god rå til det heller. 

Lenke til kommentar

 

 

Katt på 20 kvadrat, det var en stor katt :)

Todimensjonal katt? Virker som at du tenker på kattebilder, og dette er ikke rette kategorien for det.

Så du mener en leilighet på 60 kvadrat er todimensjonal, men ellers så var det bare et forsøk på EN MEGET DÅRLIG SPØK fra min side :)

Hybelen har en gulvflate på 20 kvm.

Lenke til kommentar

 

 

 

Katt på 20 kvadrat, det var en stor katt :)

Todimensjonal katt? Virker som at du tenker på kattebilder, og dette er ikke rette kategorien for det.
Så du mener en leilighet på 60 kvadrat er todimensjonal, men ellers så var det bare et forsøk på EN MEGET DÅRLIG SPØK fra min side :)
Hybelen har en gulvflate på 20 kvm.
joda jeg skjønner det :) :) :)

 

Jeg har bare litt rar humor og synest overskriften i tråden var litt morsom :)

Endret av RegistrereMeg
Lenke til kommentar

Perser. Dyre og avlen er kritikkverdig. Bedre å ha en bedagelig "vanlig" katt som man vet at trives best innendørs.

Det spørs hvem som har avlet den. Hadde en perser som ble nesten 16 år selv, med tilnærmet jernhelse. Selvfølgelig kunne hun ikke brukes til avl fordi hun ikke var flat nok i ansiktet. :nei:

 

Sibirsk skogkatt er en allergivennlig og sosial katt (de minner mer om perser i måten å være på enn om norsk skogkatt). Derimot må de ha mye større plass enn 20 kvadratmeter. :) Tviler egentlig sterkt på at en katt vil trives på en liten hybel.

Endret av Crowker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det spørs hvem som har avlet den. Hadde en perser som ble nesten 16 år selv, med tilnærmet jernhelse. Selvfølgelig kunne hun ikke brukes til avl fordi hun ikke var flat nok i ansiktet. :nei:

Perser. Dyre og avlen er kritikkverdig. Bedre å ha en bedagelig "vanlig" katt som man vet at trives best innendørs.

 

Akkurat nå så er det Bengal jeg vurderer. En kompis på jobben driver med avl, og har en til salgs nå, og kan få den om en 10 ukers tid. Har så utrolig lyst på det, så lurer på om jeg skal gjøre det. Det eneste er jo at jeg bor i byen, og derfor er jeg litt redd for å la katten gå utendørs da det er mange biler som kjører rundt omkring her.. Ser dog at det er en del katter som vandrer rundt omkring her, så kan jo være greit? 

 

Stoler dog på kompisen min, og tror det blir en fin innekatt dersom jeg kjøper hos han, da han for det meste bare har de inne mens de avles. 

 

Katt på 20 kvadrat, det var en stor katt  :) 

 

Mjau til deg og!  :rofl:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er ikke umulig å gå med katter i bånd, men jeg synest katter burde få lov til å være ute på egenhånd. I det minste i en luftegård eller lignende.
20kvm burde gå fint en stund, spesielt om det er en kattunge som likevell ikke er ute på egenhånd med det første.

Hadde 2 voksne katter da jeg bodde i byen i en 32,5kvm leilighet en periode. Synest synd på dem når jeg tenker tilbake.

Det finnes flere allergivennlige katter.
Sibirkatt f.eks. Det finnes flere hjem rundt i landet hvor du kan teste ut allergien din.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Han er useriøs hvis han selger en bengal til deg, slik som du bor nå.

 

Fyren er på ingen måte useriøs. Jobber med han, og han selger ikke katter til tullinger, han vet at jeg vil gi katten det den trenger, og han vil sikkert også komme innom for å se at han har det bra, så det skal du ikke tenke på. 

 

Men jeg er forøvrig enig i at det ikke er særlig bra å ha en katt på 20 kvadrat, det er jo derfor jeg i utgangspunktet spør dere her. 

 

:nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...