MrCusNT Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Hei. Jeg har akkurat byttet med en fyr og han har vippset meg- trur jeg. Jeg fikk en melding som sier: "Hei. Vi bekrefter herved at du har motatt...fra....". Men jeg har ikke pengene inn på kontoen min ennå. Kan han trekke tilbake pengene nå? Hva skjer? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Fikk du SMS eller melding i appen? Du får ikkje SMS med vips, kun beskjed i appen. Med vips blir ikkje pengane overført med ein gong, det blir registrert som ei betaling som går gjennom når banken har behandla betalinga, vanligvis ved neste virkedag. Men fram til då er beløpet reservert på betalarens konto. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 (endret) Hvem er avsender av SMS'en? Jeg får bare melding i appen når noen sender meg penger. Og pengene skal komme umiddelbart, ikke dagen etter som The Avatar sier. Endret 24. desember 2015 av Fish Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Hvem er avsender av SMS'en? Jeg får bare melding i appen når noen sender meg penger. Og pengene skal komme umiddelbart, ikke dagen etter som The Avatar sier. Nei, man får ikke pengene umiddelbart. Det gjelder kun om begge har DNB. Om sender/mottaker har forskjellig bank blir overføringen gjennomført neste virkedag. Ja, man får bekreftelse i Vipps om overføring av penger, men pengene er ikke tilgjengelige på mottakers konto før neste virkedag. Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Hvem er avsender av SMS'en? Jeg får bare melding i appen når noen sender meg penger. Og pengene skal komme umiddelbart, ikke dagen etter som The Avatar sier.Avsener er "vipps". Man kan ikke sende melding tilbake. Vet du om en måte å finne ut nummeret knyttet til navnet? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Det skjer som sagt ikke umiddelbart. Når du skrev innlegget var det helligdag (julaften), og det vil heller ikke gå noen overføringen de to neste dagene på grunn av helligdager. 1 Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Det skjer som sagt ikke umiddelbart. Når du skrev innlegget var det helligdag (julaften), og det vil heller ikke gå noen overføringen de to neste dagene på grunn av helligdager.Men DNB og vipps jobber jo på helligdager? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Det skjer som sagt ikke umiddelbart. Når du skrev innlegget var det helligdag (julaften), og det vil heller ikke gå noen overføringen de to neste dagene på grunn av helligdager.Men DNB og vipps jobber jo på helligdager?Det skjer ikke bankoverføringer på helligdager. 1 Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Det skjer som sagt ikke umiddelbart. Når du skrev innlegget var det helligdag (julaften), og det vil heller ikke gå noen overføringen de to neste dagene på grunn av helligdager.Men DNB og vipps jobber jo på helligdager?Det skjer ikke bankoverføringer på helligdager. Moren min overførte til meg i går, så jeg trur det går. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Moren min overførte til meg i går, så jeg trur det går. du og din mor har sannsynligvis samme bank, da går det rett inn uansett hvilken dag. Avsender har gjerne en annen bank og da kommer det ikke inn før en virkedag. 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Og når det gjelder Vipps er det kun DNB-kunder som kan overføre direkte. Dette funker også på helligdager osv. Men dersom begge ikke har DNB vil pengene bli overført neste virkedag. 3 Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Ok. Da får jeg vente til i kveld Mange hjelpsomme svar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Ok. Da får jeg vente til i kveld Mange hjelpsomme svar Det kommer nok ikke før på mandag. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Hei, I Vipps skal du kunne trykke på meldingen og se mer informasjon om overføringen. Hvis du gjør det og ser helt nederst i det nye vinduet skal det stå "Transaksjons-ID", hvis du gjør det er ganske så sikkert at penger er oveført. Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 25. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2015 Hei, I Vipps skal du kunne trykke på meldingen og se mer informasjon om overføringen. Hvis du gjør det og ser helt nederst i det nye vinduet skal det stå "Transaksjons-ID", hvis du gjør det er ganske så sikkert at penger er oveført. Den kom på SMS og Vipps sier ikke noe om at jeg har motatt noen penger. Han sa at dette ville komme når pengene kom inn på konto. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Det høres veldig rart ut. Vipps har alltid oppdatert dette umiddelbart for meg, selv om pengene først kommer over helgen. Videre har jeg aldri fått sms fra Vipps. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 (endret) Hei, I Vipps skal du kunne trykke på meldingen og se mer informasjon om overføringen. Hvis du gjør det og ser helt nederst i det nye vinduet skal det stå "Transaksjons-ID", hvis du gjør det er ganske så sikkert at penger er oveført. Den kom på SMS og Vipps sier ikke noe om at jeg har motatt noen penger. Han sa at dette ville komme når pengene kom inn på konto. Hvis kom en SMS, skal du i så tilfelle fått en SMS fra VIPPS som avsender, ja det står faktisk VIPPS som avsender, ikke et mobil nr. I SMS-en fra VIPPS begynner den slik: "Vipps, Navn Navesen har sendt deg kr xxx. Med VIPPS fra DNB trenger du... Og helt til sist en HTTP lenke for nedlasting av applikasjonen" Slik du fremstiller virker det som du har blitt lurt trill rundt. Endret 25. desember 2015 av Gjest Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Det skjer som sagt ikke umiddelbart. Når du skrev innlegget var det helligdag (julaften), og det vil heller ikke gå noen overføringen de to neste dagene på grunn av helligdager.Men DNB og vipps jobber jo på helligdager?Det skjer ikke bankoverføringer på helligdager. Feil.. Vipser du overføres det umiddelbart, selv på helligdager.. Anonymous poster hash: aeb98...245 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Bare hvis begge har dnb. 3 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Helt riktig som andre sier. Pengene blir overført ved neste virkedag. Men jeg vil gjerne ta tak i et annet problem med appen. Jeg får inn penger på kontoen av andre, men jeg får ikke varsel på mobilen fra applikasjonen lenger. Jeg må fysisk sjekke appen om en transaksjon har blitt gjennomført. Har det kommet noen oppdateringer som gjør at du kan skru av/på varsler? Jeg finner nemlig ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå