*F* Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Var innom bohus i dag og kjøpte seng, var litt usikker på dimensjon, men det ble en 180, tenkte at det er bedre å kjøpe for stort enn for lite. Tok med senga (innpakket) i bilen, men måtte vente på galven til neste uke Da jeg kom hjem så jeg dog at 180 ble noe i største laget for rommet mitt. Ringte bohus og sa jeg ønsker returnere dette og viste til åpent kjøp (som jeg så på kvitteringen). Han mente nå at det ikke gjaldt for møbler og sånn, etter litt snakking sa han at dem måtte vurdere det og skulle kontakte meg senere, trolig i morgen. Spørsmålet blir vel, har jeg rett på åpent kjøp? kvittering følger: Endret 19. november 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Høres litt rart ut at en møbelbutikk med "åpent kjøp" på kvitteringen skulle ha et hemmelig forbehold mot retur av møbler. Mener de at det bare gjelder småvarer i emballasje skulle de skrevet det. 2 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg tolker dette dit hen at det er åpent kjøp. Vis til at du tilfredsstiller kravene om både ubrukt, og original emballasje. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. november 2015 Forfatter Del Skrevet 18. november 2015 Jeg også. Men hva ligger egentlig bra "For salgsordre gjelder egne kjøpsvilkår." og hvor er disse vilkårene? hmm Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Du får bare si ifra om det blir problematisk, så får vi snakke med sjefen (tidlgiere ansatt hos oss ). Men så lenge den er uåpnet, så går det nok bra ser ikke hvorfor det skulle være noe problematisk. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Jeg også. Men hva ligger egentlig bra "For salgsordre gjelder egne kjøpsvilkår." og hvor er disse vilkårene? hmm Salgsordren er vel den du har til høyre for kvitteringen Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Er den uåpnet og i orginal-embalasje, så er de bare vanskelige om de ikke godtar retur, innen så kort tid Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Du får bare si ifra om det blir problematisk, så får vi snakke med sjefen (tidlgiere ansatt hos oss ). Men så lenge den er uåpnet, så går det nok bra ser ikke hvorfor det skulle være noe problematisk. Høres bra ut Får se hvordan det går, blir trolig ringt tilbake i dag, senga ligger klar i bilen. uskadet uåpnet embalasje Jeg også. Men hva ligger egentlig bra "For salgsordre gjelder egne kjøpsvilkår." og hvor er disse vilkårene? hmm Salgsordren er vel den du har til høyre for kvitteringen Ja kanskje, rimelig dårlig formulert i så fall, for ikke å snakke om villedende Er den uåpnet og i orginal-embalasje, så er de bare vanskelige om de ikke godtar retur, innen så kort tid yepp, de fleste butikker jeg har vært borti tar slikt i retur uten å blunke. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Tolker det som at salgsordre er varer som må legges inn i systemet og bestilles/hentes fra lageret. Burde såklart være åpent kjøp på det også, men de har kanskje dårlig erfaring med at det skaper mye merarbeid. Må sikkert manuelt legges inn i systemet igjen, og skaper jo også merarbeid på varelageret. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Ringte dem i dag, snakka med ei Jenta som var noe mer medgjørlig, hun snakka litt med sjefen og fikk ordnet at jeg fikk byttet i en mindre (150). Mellomlegget blir "til gode", skulle gjerne hatt det igjen, men gadd ikke diskutere det noe videre, trenger sikkert noe annet stuff senere likevel. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Du har soleklart rett på pengene tilbake. Han mente nå at det ikke gjaldt for møbler og sånnMøbler og sånt er det eneste de selger, så det er det nødt til å gjelde for. Det er også det eneste du har på kvitteringen, og det er der det står. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Du har soleklart rett på pengene tilbake. Han mente nå at det ikke gjaldt for møbler og sånnMøbler og sånt er det eneste de selger, så det er det nødt til å gjelde for. Det er også det eneste du har på kvitteringen, og det er der det står. Nu vel. De selger vel også strengt tatt lysestaker, borddekorasjoner, skostativ, stumtjenere, og myriader av andre ting som man plukker i hyllene og tar med seg til disken. Disse tingene er det de har åpent kjøp på. Salgsordre, som man legger inn i systemet og må hente på lageret, har de tydeligvis egne vilkår for og dette er det også opplyst om på kvitteringen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Du har soleklart rett på pengene tilbake. Han mente nå at det ikke gjaldt for møbler og sånnMøbler og sånt er det eneste de selger, så det er det nødt til å gjelde for. Det er også det eneste du har på kvitteringen, og det er der det står. Nu vel. De selger vel også strengt tatt lysestaker, borddekorasjoner, skostativ, stumtjenere, og myriader av andre ting som man plukker i hyllene og tar med seg til disken. Disse tingene er det de har åpent kjøp på. Skostativ og stumtjenere er møbler etter min mening. Lysestaker og borddekorasjoner er "og sånn". Salgsordre, som man legger inn i systemet og må hente på lageret,Da tolker jeg ordet salgsordre helt annerledes enn deg. Det er uansett et uttrykk som en forbruker ikke kan regnes med å skjønne. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Skostativ og stumtjenere er møbler etter min mening. Lysestaker og borddekorasjoner er "og sånn". Hovedpoenget var ikke så mye hvilken gruppe inventar ting faller inn under, men hvordan det kjøpes. Og ting man plukker med seg fra hylla og skanner i kassa er annerledes enn ting man bestiller fra lageret. Lysestaken kan de bare sette i hylla igjen når du leverer den inn, men det er litt verre med sofaen som ble levert i 5 individuelt emballerte deler. Da tolker jeg ordet salgsordre helt annerledes enn deg. Det er uansett et uttrykk som en forbruker ikke kan regnes med å skjønne. At dette er ting butikken kanskje bør formidle tydeligere til kunden er jeg skjønt enig i. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 men det er litt verre med sofaen som ble levert i 5 individuelt emballerte deler.Hvorfor? Hvis det er i original emballasje blir det det samme, det er bare å sette de 5 delene tilbake på plass. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 men det er litt verre med sofaen som ble levert i 5 individuelt emballerte deler.Hvorfor? Hvis det er i original emballasje blir det det samme, det er bare å sette de 5 delene tilbake på plass. Har du kjøpt møbler fra slike møbelforretninger før? Emballasjen består stort sett av mengder med papp og plast som er surret rundt, stiftet og teipet. Å fjerne emballasjen er ensbetydende med å ødelegge den, og for butikken å skulle reemballere delene vil sannsynligvis bety å måtte sende dem tilbake til fabrikken. Alternativet er å bruke det returnerte møbelet som utstillingsmøbel inne i butikken. Med andre ord ikke spesielt sannsynlig at butikken vil inkludere dette i noen "7 dagers åpent kjøp" ordning. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) Å fjerne emballasjen er ensbetydende med å ødelegge den, Jeg snakker om uåpnede produkter. Emballasjen har aldri vært fjernet. Endret 20. november 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
Shashi Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Å fjerne emballasjen er ensbetydende med å ødelegge den, Jeg snakker om uåpnede produkter. Emballasjen har aldri vært fjernet. Da burde det ikke være noe problem for dem å ta varen i retur fordi den er fortsatt salgbar. Vi gjør det der jeg jobber (JYSK) så hadde vært merkelig om Bohus ikke gjør det samme. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Å fjerne emballasjen er ensbetydende med å ødelegge den,Jeg snakker om uåpnede produkter. Emballasjen har aldri vært fjernet. Og det kan det jo også hende vilkårene for salgsordre tillater retur av. Jeg kjenner ikke de vilkårene. TS fikk jo faktisk byttet, så enten tillater vilkårene det eller så var de ekstra serviceinnstilte i TS' sak. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Jeg tolker det likevel fortsatt som at dette ikke var "salgsordre" ut i fra det som kommer opp når jeg googler ordet. Hvis du f.eks. ser her: http://help.sap.com/saphelp_sbo882/helpdata/no/44/fd94c093202463e10000000a1553f7/content.htm Salgsordren er en forpliktelse fra en kunde eller et prospect om å kjøpe et produkt eller en tjeneste. Dokumentet fungerer som et grunnlag for planlegging av produksjons- eller innkjøpsordrer. Mao, om man bestiller møblene uten å ha betalt for dem, men har forpliktet seg til å kjøpe dem (betale for dem når man henter dem). Jeg tolket TS som at han betalte der og da i kassen - et vanlig kjøp, ikke salgsordre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå