Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få bedre lys på min merce 180 w202 95 mod?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil blir bedritent, du vil få et helt feil lysbilde og dårligere lys derav.

Legg heller rele og direktestrøm på de originale lyspærene, og kanskje sterkere pærer.

Det kommer helt ann på hvordan jobben gjøres. Om man måker in standard H1 Kina kit så blir det dritt, mens om man retrofitter et skikkelig kit så blir det bra. Men prislappen er jo ofte 5-10x det man må ut med for kina varer.

 

Men ja, kjøp 100W pære på Biltema, og evt kobl opp ny strøm direkte fra batteriet med eget rele på lysene.

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre på lovlig vis er nok å kjøpe gode halogenpærer med vanlig effekt.

Så sjekker du spenningen du har frem til pærene, jeg tipper denne er lav og at du kan få den bortimot optimal ved å montere et kit med relestyring av lysene.

 

 

Folk som kjører rundt med 100W-pærer eller ikke-godkjent Xenon-kit burde hatt skambank.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre på lovlig vis er nok å kjøpe gode halogenpærer med vanlig effekt.

Så sjekker du spenningen du har frem til pærene, jeg tipper denne er lav og at du kan få den bortimot optimal ved å montere et kit med relestyring av lysene.

 

 

Folk som kjører rundt med 100W-pærer eller ikke-godkjent Xenon-kit burde hatt skambank.

 

Det beste du kan gjøre på lovlig vis er nok å kjøpe gode halogenpærer med vanlig effekt.

Så sjekker du spenningen du har frem til pærene, jeg tipper denne er lav og at du kan få den bortimot optimal ved å montere et kit med relestyring av lysene.

 

 

Folk som kjører rundt med 100W-pærer eller ikke-godkjent Xenon-kit burde hatt skambank.

hvorfor det? fordi blendingsfungeringen ikke er optimal?

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre på lovlig vis er nok å kjøpe gode halogenpærer med vanlig effekt.

Så sjekker du spenningen du har frem til pærene, jeg tipper denne er lav og at du kan få den bortimot optimal ved å montere et kit med relestyring av lysene.

 

 

Folk som kjører rundt med 100W-pærer eller ikke-godkjent Xenon-kit burde hatt skambank.

Tror ikke du helt vet hva du snakker om. Et skikkelig montert bi-xenonkit fra feks retrofitsource blender ikke noe mere en originale xenonlys.

Det du sikkert tenker på er de som ettermonterer xenonpærer i reflektorlykter. Xenon skal etter min mening alltid kombineres med linser. Ikke slik som Volvo sine tidlige biler med xenon. 

Lenke til kommentar

W202 er vel med reflektorlykter slik at Xenon (kvalitetskit eller ikke) vil fungere dårlig.

Ikke nødvendighvis. Med et retrofit kit så bruker man ikke reflektoren som originalt står i lykten. 

 

Gravde litt rundt, og fant ut at W202 faktisk kommer med original Xenon. Xenon var levert på alle AMG modellene av W202 (C36, c43, c55) Den bruker da D2R pærer. 

Lenke til kommentar

 

Det beste du kan gjøre på lovlig vis er nok å kjøpe gode halogenpærer med vanlig effekt.

Så sjekker du spenningen du har frem til pærene, jeg tipper denne er lav og at du kan få den bortimot optimal ved å montere et kit med relestyring av lysene.

 

 

Folk som kjører rundt med 100W-pærer eller ikke-godkjent Xenon-kit burde hatt skambank.

hvorfor det? fordi blendingsfungeringen ikke er optimal?

 

 

Ettermonterte xenon har svært sjelden den lovpålagte automatiske høydereguleringen. (Det er ikke påbudt medhøydejustering om det er max 25W Xenon slik som de håpløst dårlig lysene på mange nye biler..)

Lyktene er heller ikke laget for det i din bil med mindre den er levert med xenon originalt, du må derfor også bytte ut lyktene.

Man må også ha lyktespylere/viskere, men det har du kanskje?

 

Du kan selvsagt bygge om bilen slik at du får en skikkelig installasjon, da med høyderegulering og full pakke.

Det koster trolig mer enn bilen er verdt..

 

100W pærer er ulovlig, 55/60W er max.

 

Du er rett og slett med på å redusere sikten til andre trafikanter ved å bruke et slike opplegg.

 

nærlysa fungerer veldig greit, men fjernlysa lyser sikkert 3 m lengre.. de fungerer dritt

 

Har du sjekket at lysene er korrekt justert, og at du har god nok spenning frem til pærene?

 

 

Det beste du kan gjøre på lovlig vis er nok å kjøpe gode halogenpærer med vanlig effekt.

Så sjekker du spenningen du har frem til pærene, jeg tipper denne er lav og at du kan få den bortimot optimal ved å montere et kit med relestyring av lysene.

 

 

Folk som kjører rundt med 100W-pærer eller ikke-godkjent Xenon-kit burde hatt skambank.

Tror ikke du helt vet hva du snakker om. Et skikkelig montert bi-xenonkit fra feks retrofitsource blender ikke noe mere en originale xenonlys.

Det du sikkert tenker på er de som ettermonterer xenonpærer i reflektorlykter. Xenon skal etter min mening alltid kombineres med linser. Ikke slik som Volvo sine tidlige biler med xenon.

 

Jeg tenker på de som ettermonterer på et vis som ikke er godkjent, altså uten høyderegulering mm. 

 

Ikke nødvendighvis. Med et retrofit kit så bruker man ikke reflektoren som originalt står i lykten. 

 

Gravde litt rundt, og fant ut at W202 faktisk kommer med original Xenon. Xenon var levert på alle AMG modellene av W202 (C36, c43, c55) Den bruker da D2R pærer.

Jada, 202 er levert med xenon originalt, men da er det andre lykter enn i biler som ikke er levert med xenon originalt.

Automatisk høyderegulering er da også på plass, slik det skal være.

 

Ut fra Mercedes sin elektroniske delekatalog ser det ut som det var en option også på C180 med Xenon.. Det ble trolig valgt av svært få kjøpere av disse bilene.

Lenke til kommentar

nærlysa fungerer veldig greit, men fjernlysa lyser sikkert 3 m lengre.. de fungerer dritt

Enkelt da, sleng på et sett med ekstra fjernlys.

 

Litt på sidelinja, men hovedlyspærer trenger du ikke kjøpe på Biltema. I løpet av de siste par-tre årene har jeg vel sett en 30-40 tilfeller av for dårlig lysbilde forårsaket av pære, der det ble bekreftet at det var Biltemapærer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...