Gå til innhold

Robust arbeidstelefon "m/bilde-nettsky"

Anbefalte innlegg

Den må være robust - tenk rimelig heavy industri,må tåle å gå i bakken med jevne mellomrom.

Hovedbruken vil være ringing og bildetaking.

Kameraet må være rel. godt.

Det tas MYE bilder som brukes som dokumentasjon overfor kunder og alle som skal bruke den er ikke like datakyndige.

Jeg har derfor et ønske om at bilder tatt med telefonen automatisk blir sendt til en eller annen nettsky slik at man ikke blir nødt til å sende hver enkelt bilde via mail eller gjennom tilkobling av mini/usb til pc.

Dette kan hende finnes gjennom en app?

Noen som vet om en god løsning?

Dette må være topp kvalitet, pris spiller ingen rolle.

Tusen takk for hjelpen (:

(en annen løsning er et håndkamera med online muligheter, men dette tar jeg i en mer passende tråd)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobil/telefoner/samsung-g870galaxys5activegrey/214050.11555/

Galaxy S5/S6 Active høres ut som aktuelle kandidater. 

Problemet med S6 Active er at den ikke lanseres i Norge, må evt bestille fra feks Ebay.

Så vidt jeg vet så har de andre robuste jobbtlf som feks CAT S50 ikke noe særlig kvalitet på kamera.

http://www.catphones.com/phones/s50-smartphone/

Når det gjelder nettsky så er Dropbox eller Google Disk gode alternativer, hvor man sette på autosynk også over 3/4G.

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder skytjenester kan Google Photos tilby gratis lagring uendelig med bilder, og Android-telefoner kan automatisk synkronisere alle bilder du tar med kameraet til tjenesten.

Etter som dette er bilder tatt i jobbsammenheng kan det hende du ikke er veldig interessert i å dele dette med Google, Microsoft, osv, og da kan eventuelt OwnCloud være et alternativ. Dette er en open source skylagringstjeneste du kan sette opp selv på egen server om du ønsker å ha kontroll på dine egne data. Jeg kjører dette selv på serveren min hjemme og er strålende fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for hjelp!

Ja, S5 skal jeg studere.

@zygOte ja det var et godt poeng jeg burde ha hatt med i TS - Det er ekstremt viktig at bildene holdes internt og må ikke komme på avveie eller på noen måte bli "Google's eiendom".

Er ikke Dropbox "trygt" da? Lurer på det.

Skal snakke med datasjefen her i tillegg. Mulig bildene kan synkes til en lokal server også.

Tar gjerne imot flere telefontips om andre også har noe på hjertet (:

Lenke til kommentar

Takk for hjelp!

Ja, S5 skal jeg studere.

@zygOte ja det var et godt poeng jeg burde ha hatt med i TS - Det er ekstremt viktig at bildene holdes internt og må ikke komme på avveie eller på noen måte bli "Google's eiendom".

Er ikke Dropbox "trygt" da? Lurer på det.

Skal snakke med datasjefen her i tillegg. Mulig bildene kan synkes til en lokal server også.

Tar gjerne imot flere telefontips om andre også har noe på hjertet (:

Dropbox er i utgangspunktet trygt, men alt du laster opp ligger jo da lagret på Dropbox sine servere og således er det de som har kontroll på dataene dine. Med en in-house OwnCloud-instans, som forøvrig er gratis og open source, har du full kontroll.

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...