Gå til innhold

hjelp med salg av spillpc


Anbefalte innlegg

Selger min spillpc som grunnet flytting. Tanken da jeg bygget pcen var å ha en liten, men fremdeles sterk pc, og dermed valgte jeg prodigy av bitfenix. Den takler for eksempel Gta 5, Bioshock, Dishonored og Battlefield 3/4 på high/med fint og ligger på rundt 60fps +/- med tre skjermer!

5ec291420175e1824e399c16fa956902.png

 

Pcen ble kjøpt til konfirmasjonen min, som er rundt 3 år siden, siden den gang har jeg kjøpt nytt hovedkort, GPU, Strømforsyning, Kabinett, vannkjøling til CPU, og noen andre småting.PCen er for ingen del gammel, og klarer det meste du kaster på den.

 

Prisen har jeg ikke bestemt meg på enda, men om man skulle kjøpt alt nytt hadde det kostet rundt 17k. Hadde vært hyggelig om noen med mer peiling kunne gitt ett prisoverslag.

 

Har lagt til noen bilder av setupet under innlegget.

post-263251-0-66248700-1433689008_thumb.jpg

post-263251-0-98941700-1433689013_thumb.jpg

post-263251-0-46169800-1433689032_thumb.jpg

post-263251-0-31031200-1433689039_thumb.jpg

post-263251-0-44732400-1433689045_thumb.jpg

post-263251-0-04015400-1433689071_thumb.jpg

Endret av Zunn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at alle komponentene er de du har i signatur?

Om du kan utylle litt mer med HD / SSD og gi oss kjøpsdato på pcen så vil det være lettere å gi deg en vurdering på pris , men sånn i farta utifra komponentene du har tipper jeg at om den er mindre enn 6 mnd gammel at du bør få omtrent 75 til 85% av kjøpssum ( du bør gå utifra hva komponentene koster per dags dato dog ) .

 

Så jeg antar at en plass mellom 12 til 15 k kan være aktuelt for denne pcen.

Lenke til kommentar

Hva du føler, når du kjøpte PCen eller hvor mye den kostet er rivende likegyldig! Hva som skal bestemme pris er hva komponente koster til markedspris i dag, men også hvor mye det koster for en PC med tilnærmet ytelse som den du har.

 

Verste jeg ser er alle tullingene på finn.no som scammer folk med skyhøy pris på brukte pcer, som ofte selges høyere enn hva du får med nye og bedre komponenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg regnet sammen hva pcen hadde kostet ny idag kom jeg fram til 17k, og da har jeg bare tatt med de viktigste komponentene, hadde jeg gått sammen alt sammen hadde det nok blitt noe rundt 18k, tar man da 75% av det blir det 13500kr, derfor er det jeg føler 10k blir litt vell lite ;)

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke tull å prøve å få tilbake litt av det man ga for pcen, Så lenge man tar høyde for at den er brukt og man har nedsatt prisen i forhold til kjøpspris og hva som er relevant i forhold til markedspris så er det helt greit.

 

10.000 for denne pcen høres feil ut for meg i alle fall.

 

Ps ser ut som du har en skrivefeil på annonsen din på Finn , det står at du har et 790 skjermkort når jeg antar at det er et 970 du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til med å få solgt den til den prisen, ihvertfall som komplett pakke. Vil tro det er lettere å selge pc for seg og skjermer for seg.

 

Hos komplett kan man f.eks få denne ferdigbygde maskinen:

 

13.999,-
 
Finansieringspris: 527,-/mnd. (36 mnd.)
Totalpris 36 mnd. 20.902,-
 
838093.jpg
Varenummer: 10994
Produsentens garanti (md.): 36

Tastatur

Kabinett

Strømforsyning

Prosessorer

Hovedkort

DDR3 minne

Skjermkort

SSD / Harddisk - Primær lagringsenhet

Operativsystem

Service

 

 

Da får man samme GPU, bedre CPU og SSD og NYTT. Hvis jeg skulle vurdert din brukte maskin (uten skjermene) hadde nok 8k vært maks.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du regnet med veggfestene? Disse koster vel fort 600-700 per stk.

 

Det kan være du klarer å selge dette for 13-15k rett og slett fordi du kommer til å få mange clicks på grunn av at annonsen/bildene skiller seg ut fra vanlige annonser i denne prisklassen.

 

Dersom du ikke får solgt hadde jeg solgt skjermene for seg og beholdt veggfestene selv. Alltids kjekt å ha liggende VESA mounts da du sikkert kommer til å ønske flermonitor oppsett i fremtiden.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Har du regnet med veggfestene? Disse koster vel fort 600-700 per stk.

 

Det kan være du klarer å selge dette for 13-15k rett og slett fordi du kommer til å få mange clicks på grunn av at annonsen/bildene skiller seg ut fra vanlige annonser i denne prisklassen.

 

Dersom du ikke får solgt hadde jeg solgt skjermene for seg og beholdt veggfestene selv. Alltids kjekt å ha liggende VESA mounts da du sikkert kommer til å ønske flermonitor oppsett i fremtiden.

 

Hvor mye synes du skjermene er verdt? Det er jo to helt forskjellige oppsett men prisen på det jeg har satt opp og ett mini/micro-atx skal komme ut på ca det samme. (Gjorde litt om på det OC-Freak hadde satt opp slik at det ble litt mer rettferdig). Attpåtil selger han jo 3 år gammelt oppsett. Hva med hvis hovedkortet ryker f.eks?

 

06OUIEp.jpg

Endret av otl
Lenke til kommentar

Da jeg regnet sammen hva pcen hadde kostet ny idag kom jeg fram til 17k, og da har jeg bare tatt med de viktigste komponentene, hadde jeg gått sammen alt sammen hadde det nok blitt noe rundt 18k, tar man da 75% av det blir det 13500kr, derfor er det jeg føler 10k blir litt vell lite ;)

 

Det var generelle retningslinjer fra min side. Jeg sier ikke du skal selge PCen for 10k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk på at trådstarter skrev : "Pcen ble kjøpt til konfirmasjonen min, som er rundt 3 år siden, siden den gang har jeg kjøpt nytt hovedkort, GPU, Strømforsyning, Kabinett, vannkjøling til CPU, og noen andre småting.PCen er for ingen del gammel, og klarer det meste du kaster på den."

 

Han har egentlig ikke svart på når disse delene ble kjøpt , men så lenge det er under 1 år er nok totalprisen ikke så ille med skjermene og resten inkludert.

 

Får han ikke napp setter han ned prisen, er ikke verre enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk på at trådstarter skrev : "Pcen ble kjøpt til konfirmasjonen min, som er rundt 3 år siden, siden den gang har jeg kjøpt nytt hovedkort, GPU, Strømforsyning, Kabinett, vannkjøling til CPU, og noen andre småting.PCen er for ingen del gammel, og klarer det meste du kaster på den."

 

Han har egentlig ikke svart på når disse delene ble kjøpt , men så lenge det er under 1 år er nok totalprisen ikke så ille med skjermene og resten inkludert.

 

Får han ikke napp setter han ned prisen, er ikke verre enn det.

Må nok sette ned prisen ja. Om ikke en luring plukker den opp selvsagt.

Lenke til kommentar

Min egen tommelfingerregel, ved både kjøp og salg av brukt utstyr, er rundt 50% av nypris.  Litt mer for greier som er helt kurante og mer eller mindre nye, men ingenting faller så fort i pris som datakomponenter,  Med unntak av underbukser da, som gjerne faller til 0% etter første bruk.

 

For min del ville jeg aldri gitt 13.5 for oppsettet ditt, men riktig pris er jo per definisjon den prisen du faktisk får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...