Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oppdatering, to og et halvt år etter: "Kona utro!"

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca. to og et halvt år siden startet jeg en tråd der jeg spurte etter meninger og synspunkter da min kone hadde vært utro:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1472962

I løpet av den tråden ble jeg bedt om å komme tilbake og poste en oppdatering om et års tid. Jeg tenkte på å gjøre det da datoen nærmet seg, men temaet var fremdeles litt sårt for meg akkurat da. Nå er saken for det meste komplett ute av verden, så jeg følte det var på sin plass å komme med en ny post der jeg forteller litt om hvordan det gikk! :)

For de som vil ha det kort: det gikk BRA, og det gjør det fortsatt! ;) det tok lang (å så lang) tid før ting stabiliserte seg, men etter omtrent seks måneder var vi godt i gang med å legge sårene etter tillitsbruddet bak oss. Det viktigste jeg kan si om hva som skulle til for at dette skulle lykkes er kommunikasjon, kommunikasjon og atter kommunikasjon. Min kone og jeg har aldri vært flinkere til å snakke sammen enn det vi er i dag! Det tok tre måneder før vi fikk snakke med en terapeut på Familievernskontoret, men for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om vi trengte det, og det bemerket hun vi snakket med også. Vi var allerede kommet langt på vei, men jeg må si at det var godt å få snakket med noen utenfor situasjonen også, så det anbefales!

Utroskap er noe man aldri helt kan glemme, begynner jeg å mistenke, men det er noe man kan legge bak seg! Det første halvåret gikk det nok ikke en dag uten at jeg tenkte over det som hadde skjedd, men jo mer tid det gikk, dess sjeldnere dukket de tankene opp. I dag kan jeg nok si at jeg kan telle gangene jeg har tenkt på det i løpet av det siste året, på én hånd! Og når de tankene melder seg, gjør det ikke lenger i nærheten like vondt som før. Jeg kom til å tenke på det tidligere i uka da jeg kjørte bil, og som det har gjort det siste året, var det mest bare som et forbipasserende minne, som ikke lenger betyr noe særlig for meg.

Jeg vil gjerne takke de som tok seg tid til å svare og komme med sine synspunkter på min opprinnelige post:

@vidor @logaritmemannen @hisemtiness @henrikwl @^Th0mas^ @Suspendert pånytt

og ja, også @Nikkor som bestemte seg for å representere trollene der ute. Jeg er sta av natur, så meningene dine gjorde meg om mulig bare enda mer bestemt på å klare det! ;)

Min kone, vår datter og jeg har det utmerket, og gleder oss veldig til våren og til et nytt tilskudd i vår lille kjernefamilie!<3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var godt å se en happy ending. Det er slettes ikke alltid at men går gjennom en sådan prosess og kommer fra det med en udelt familie, gratulerer! Den aller viktigste faktoren (tror jeg) er din vilje til å jobbe for dette, dernest din kjæres vilje og ønske om å finne tilbake til noe godt. Jeg regner med at dette er noe du har tenkt opp og ned i mente og har riiiimelig stålkontroll på nå og det kan være en styrke videre i livet. Jeg håper dere drar nytte av all denne smertefulle lærdommen, kanskje kommer det noe godt ut av det på sikt, sånt vent man jo aldri :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Min kone, vår datter og jeg har det utmerket, og gleder oss veldig til våren og til et nytt tilskudd i vår lille kjernefamilie!<3

Tusen takk for at du tok deg tid til å melde tilbake hvordan det har gått, og gratulerer med en flott jobb utført av dere begge tre .. :)

Selv passerte jeg og kona 30 års samliv for ett par uker siden, uten en gang å huske på det .. - den feiltakelsen tar jeg som bare enda ett positivt tegn for oss 2, fordi det vi kaller kjærlighet kan man fint dyrke uten å gnåle så mye om den, men heller passe på at man gir hverandre rom og tid, som kan summeres opp i begrepet "tålmod", i hvert fall sånn som vi erfarer livet og prosjekt merry go round .. :p

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...