MCLoViN-ULTRA Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Etter et en sesong helt uten skikjøring og ski (knekte ene skia og fikk kneet ut av ledd) så har jeg bestemt meg for å prøve snowboard. Er helt ny og trenger å gå til innkjøp først å fremt. Noen som kunne funnet en fin snowboardpakke (sko, bindinger og brett) til meg? Gjerne til salgs, trenger ikke noe proffe greier, men greit om det ser bra ut Budsjett er usikkert, men ser for meg et sted mellom 3-4 tusen? Har sett litt på dette; http://www.junkyard.no/snowboard-ripcord-1-1 http://www.junkyard.no/bindning-pact-1 http://www.junkyard.no/boots-invader-4noen kommentarer? Endret 22. desember 2014 av j.l.scott Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Ser ut til å være gode valg dette! Jeg er veldig fornøyd med mitt nitrobrett fra junkyard. Mitt var litt lavere prisklasse men fortsatt et fantastisk godt snowboard. Jeg er sikker på at du vil få mange gode minner med et slikt brett om du bare ikke gir opp i starten Jeg skal love deg at snowboard er helt fantastisk når du får taket på det. Lenke til kommentar
MCLoViN-ULTRA Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 Så bra!! Er det lett å montere bindinger selv? Må jeg isåfall kjøpe med skruer? Hadde veldig stor glede av å stå på ski, så tror gleden kommer fort med snowboard også! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Bindinger settes på på +- 20 min tenker jeg og skruer følger med. Det må stilles grader på bindingene og det er litt vanskelig å vite når man ikke er vant til noe. Du må også finne ut om du vil kjøre med høyre eller venstre ben først. Venstre er det vanlige. Da liker jeg å ha bindingene stilt så høyre/bakre fot står 90 grader på brettet mens venstre/foran står vridd 45 grader mot venstre. Da får man god balanse til alle kanter Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 45 grader på forfoten hørtes veldig mye ut, selv har jeg 0 på bakfoten (vinkelrett) og ca 7-20 grader på forfoten avhengig av hva slags type kjøring jeg gjør. Skal jeg "carve" hender det at jeg vinkler bakfoten ørlite frem også. Til ts: du kan nesten ikke velge feil hvis du velger en pakkeløsning fra en av de større leverandørene. Det viktigste er å få sko du synes er komfortable og bindinger som gir deg god kontakt med brettet. Når det kommer til brett så er det viktigste som nybegynner å finne et som passer til vekta di. Dvs, hvis du er litt slank eller overvektig er det noe som bør tas med i betraktningen når du velger brett. Lengde avgjøres etter smak men en hovedregel er at det bør gå omtrent til haken eller nesen din. Velger du et kortere brett er det enklere å manøvrere, mens et lengre er mer stabilt. Et mykt brett er morsommere hvis du tror du kommer til å bruke mest tid i pipe, park eller generell leking. Stive brett har man mer nytte av når man begynner å dra på litt med fart og størrelse på hoppene. Burton.com har veldig god hjelp for å finne riktig utstyr. Du finner sikkert mye om du googler "how to choose the right snowboard", "snowboard bindings angle" eller lignende. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Jeg har i alle fall alltid kjørt med 45 grader og det passer meg veldig fint. Men ser jo her at jeg har møtt en overmann når det kommer til kunnskap om snowboard, men jeg håper ikke det jeg har sagt var helt nytteløst Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Nei for all del, slikt er jo en smakssak og kommer helt an på hvordan og hvor man kjører, stusset bare litt på det, men har sett mye rarere oppsett enn det, duckstance f.eks 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå