Foreverest Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Hva bør denne prises til ved salg? Kabinett: NZXT Phantom Big Tower Prosessor: Intel Core i7-3770K Grafikk: Gainward GeForce GTX 570 RAM/Minne: Kingston ValueR 8GB Hovedkort: ASUS SABERTOOTH Z77 Harddisk: Western Digital Caviar® Black 1TB Endret 10. desember 2014 av Foreverest Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 5-6K deromkring. Lenke til kommentar
Foreverest Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Sikker? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jepp, rundt 5 til 6K høres riktig ut, og da burde du få solgt den. Det du har betalt for den betyr ingenting. Det at Komplett har satt den sammen (som du betalte mye for) betyr heller ingenting. Du må se det opp mot dagens priser og varer. Skjermkortet ditt er middels, det samme er minnet. CPU er fortsatt bra, og PSU er bra. Du har en SSD og det er fint. Orginal Windows (7 64bit?) også regner jeg med? Åssen CPU-kjøler har du? Stock? Du kan få en flett ny PC i dag som er en del bedre til 9-10K. Når ditt da er 2 år gammelt sier det seg selv at prisen må ned. Syntes du det var lite med prisen jeg skisserer? Han eller henne som eventuelt kjøper dette kommer nok til å bytte ut skjermkortet. Da må de bruke ca. 3K ekstra på det. Så hvis du priser deg høyere enn 5-6K så kan de bare kjøpe alt nytt egentlig. Sett den til 5K er mitt tips. Endret 10. desember 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Foreverest Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Ser ut som jeg får solgt den til 9000. God deal for meg i følge din vurdering vertfall Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hvis du for solgt de du skriver opp ovenfor her til 9000 betyr iallfall 2 ting: 1. Mye dumme folk der ute. Han eller henne får ikke mye for pengene. 2. Du "lurer" vedkommende mer eller mindre. Dette er selvsagt lov, det er kjøper som må passe på. Lykke til 2 Lenke til kommentar
Foreverest Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Så lenge kjøper er fornøyd med prisen er det jo greit. Mener jeg i vertfall. Endret 10. desember 2014 av Foreverest Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Så lenge kjøper er fornøyd med prisen er det jo greit. Mener jeg i vertfall. Det sier jeg også når jeg bytter ting med små barn som ikke vet bedre. Ikke min feil at de ikke vet bedre vel? 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Søppelholdning for white trash Kjør på dere. Begynn som selgere. Lenke til kommentar
Foreverest Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Så lenge kjøper er fornøyd med prisen er det jo greit. Mener jeg i vertfall. Det sier jeg også når jeg bytter ting med små barn som ikke vet bedre. Ikke min feil at de ikke vet bedre vel?Selger vil selvfølgelig prøve å få mest mulig for det som skal selges. Og starte budrunden noen lapper over hva som er den antatte verdien kan jo bare sees på som taktisk smart. Er kjøper uenig med pris er det hennes/hans ansvar og prute. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Helt sant. Dessverre har jeg en samvittighet som forhindrer meg ifra å svindle mennesker for mer penger enn ting er verdt. 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 9k er lureri uten tvil. Bare ikke lur ei stakkars mor som kjøper julegave til sønnen på 14 og tror hun sparer penger på å kjøpe brukt av deg. 1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Lureri. Drøyt. Uetisk. Jaja, kos deg med pengene... Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Wtf viss noen bød er det jo greit. Han sa jo at han kunne tatt kyrre sitt pris overslag men at det så ut som han fikk solgt den til 9k Og strato's innlegg er bare for å skape dårlig sammvittighet Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Helt sikkert godt over reell verdi, og selve gangen i "budgivningen" er jo ikke noe vi har blitt opplyst om her. Dog, noen ganger bli man lurt som kjøper - andre ganger ikke. I lengden jevner det seg vel ut. Har selv solgt ting til 30% av reell verdi, og solgt ting andre neppe ville betalt mer for om jeg så ventet i månedsvis. Shit happens, spesielt når man ikke har peiling.Hva er en fornuftig nypris på tilsvarende? 8500kr? Endret 10. desember 2014 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 [...] Og strato's innlegg er bare for å skape dårlig sammvittighet Og? TS bør jo ha det også. Lenke til kommentar
Foreverest Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Glemte forøvrig og nevne at Logitech G400 Gaming Mouse og Logitech Gaming Keyboard G105 følger med.. bakes jo inn i prisen! Kynisme er veien til rikdom forresten.. take a bow Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Denne delen av forumet er ment for å gi fornuftige prisvurderinger som skal gjøre at både selger og kjøper blir fornøyde, iallfall så langt det er mulig. Det blir helt feil hvis vi skal støtte opp under å selge noe til overpris. Jeg er fult klar over at bruktmarkedet oversvømmes av overprisede varer, i alle kategorier av varer. Når det er sagt så er dette dataforumet til hardware.no (strengt tatt diskusjon.no men dere ser hvor jeg vil) og det blir da litt som å banne i kirka å ikke motsi et salg av en bruktvare når prisen på bruktvaren bortimot er like høy som bedre komponenter som attpåtil vil være nye. Selgere har et ansvar (føler iallfall jeg) for ikke å lure andre. Hvis en guttunge på 12 år får dette i fanget, kry som en hane, og blir så ledd opp i ansiktet på TG som den nooben som har kjøpt delvis utrangert hardware, til overpris, så syntes jeg det er leit og unødvendig. Det er alt jeg har å si om slikt. Endret 10. desember 2014 av Kyrre S. 5 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Lenge leve kynismen - her var det mye meninger og moralske pekefingre. Markedsøkonomi dikterer prisen, og det kan like gjerne være en som har lyst på akkurat de speccene brukt akkurat så lenge, som den tåredryppende historien om 12åringen som dro på tg. Selg for det folk er villig til å betale! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Medregnet mus og tastatur er vi hvertfall der at en tilsvarende maskin koster mer ny enn brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå