Gå til innhold

Hjelp til prising av Komplett Gamer Premium

Anbefalte innlegg

Hva bør denne prises til ved salg?

Kabinett: NZXT Phantom Big Tower

Prosessor: Intel Core i7-3770K

Grafikk: Gainward GeForce GTX 570

RAM/Minne: Kingston ValueR 8GB

Hovedkort: ASUS SABERTOOTH Z77

Harddisk: Western Digital Caviar® Black 1TB

Endret av Foreverest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, rundt 5 til 6K høres riktig ut, og da burde du få solgt den.

Det du har betalt for den betyr ingenting. Det at Komplett har satt den sammen (som du betalte mye for) betyr heller ingenting. Du må se det opp mot dagens priser og varer. Skjermkortet ditt er middels, det samme er minnet. CPU er fortsatt bra, og PSU er bra. Du har en SSD og det er fint. Orginal Windows (7 64bit?) også regner jeg med? Åssen CPU-kjøler har du? Stock?

Du kan få en flett ny PC i dag som er en del bedre til 9-10K. Når ditt da er 2 år gammelt sier det seg selv at prisen må ned. Syntes du det var lite med prisen jeg skisserer?

Han eller henne som eventuelt kjøper dette kommer nok til å bytte ut skjermkortet. Da må de bruke ca. 3K ekstra på det. Så hvis du priser deg høyere enn 5-6K så kan de bare kjøpe alt nytt egentlig. Sett den til 5K er mitt tips.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Så lenge kjøper er fornøyd med prisen er det jo greit. Mener jeg i vertfall.

Det sier jeg også når jeg bytter ting med små barn som ikke vet bedre. Ikke min feil at de ikke vet bedre vel?
Selger vil selvfølgelig prøve å få mest mulig for det som skal selges. Og starte budrunden noen lapper over hva som er den antatte verdien kan jo bare sees på som taktisk smart. Er kjøper uenig med pris er det hennes/hans ansvar og prute.
Lenke til kommentar

Helt sikkert godt over reell verdi, og selve gangen i "budgivningen" er jo ikke noe vi har blitt opplyst om her. Dog, noen ganger bli man lurt som kjøper - andre ganger ikke. I lengden jevner det seg vel ut. Har selv solgt ting til 30% av reell verdi, og solgt ting andre neppe ville betalt mer for om jeg så ventet i månedsvis. Shit happens, spesielt når man ikke har peiling.

Hva er en fornuftig nypris på tilsvarende? 8500kr?

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Denne delen av forumet er ment for å gi fornuftige prisvurderinger som skal gjøre at både selger og kjøper blir fornøyde, iallfall så langt det er mulig. Det blir helt feil hvis vi skal støtte opp under å selge noe til overpris.

Jeg er fult klar over at bruktmarkedet oversvømmes av overprisede varer, i alle kategorier av varer. Når det er sagt så er dette dataforumet til hardware.no (strengt tatt diskusjon.no men dere ser hvor jeg vil) og det blir da litt som å banne i kirka å ikke motsi et salg av en bruktvare når prisen på bruktvaren bortimot er like høy som bedre komponenter som attpåtil vil være nye.

Selgere har et ansvar (føler iallfall jeg) for ikke å lure andre. Hvis en guttunge på 12 år får dette i fanget, kry som en hane, og blir så ledd opp i ansiktet på TG som den nooben som har kjøpt delvis utrangert hardware, til overpris, så syntes jeg det er leit og unødvendig.

Det er alt jeg har å si om slikt.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lenge leve kynismen - her var det mye meninger og moralske pekefingre. Markedsøkonomi dikterer prisen, og det kan like gjerne være en som har lyst på akkurat de speccene brukt akkurat så lenge, som den tåredryppende historien om 12åringen som dro på tg.

Selg for det folk er villig til å betale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...