Kampsport Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Har en sak jeg skulle tatt opp med forliksrådet, hvordan gjør jeg det? Har gått inn på sider å prøvd å finne kontaktinfo osv uten å lykkes. Lindesnes kommune (der tidligere arbeidsgiver bor) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) http://www.forliksrådet.com/kontakt-forliksradet/77-forliksradet-i-lindesnes Gen info Du kan også forhøre deg hos politiet: https://www.politi.no/kontakt_oss/kontakt_ditt_politidistrikt/kontakt_agder/KontaktInfo_97.xml Endret 21. august 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Allerede vært på de sidene... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Kan virke som det er felles forliksråd for flere kommuner der nede (fra 2013). Forhør deg hos politiet, det er det tryggeste. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Før du sender sak til forliksrådet skal du sende søksmålsvarsel med passende frist. Når denne er gått ut sender du forliksklage. Du skal som hovedregel sende forliksklagen til forliksrådet som dekker området der saksøkte (altså din motpart) bor (tvisteloven § 4-4), for et foretak er dette hovedkontoret (dette finner du på www.brreg.no). Hvis saken gjelder arbeidsforhold kan du i stedet anlegge sak hos forliksrådet for arbeidsstedet (tvisteloven § 4-5 (4)). Politiet er sekretariat for forliksrådet. Du kan derfor ta kontakt med det lokale politidistrikt for å finne adresse og rett forliksråd. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Før du sender sak til forliksrådet skal du sende søksmålsvarsel med passende frist. Når denne er gått ut sender du forliksklage. Du skal som hovedregel sende forliksklagen til forliksrådet som dekker området der saksøkte (altså din motpart) bor (tvisteloven § 4-4), for et foretak er dette hovedkontoret (dette finner du på www.brreg.no). Hvis saken gjelder arbeidsforhold kan du i stedet anlegge sak hos forliksrådet for arbeidsstedet (tvisteloven § 4-5 (4)). Politiet er sekretariat for forliksrådet. Du kan derfor ta kontakt med det lokale politidistrikt for å finne adresse og rett forliksråd. Har send rekomandert brev til tidligere arbeidsgiver med satt krav på 1 uke for flere uker siden. Ingenting skjedde. Om det var det du mente? Hva skal jeg gjøre så? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Fra tvisteloven: § 5-2.Varsel om krav og grunnlag for kravet (1) Før sak reises, skal parten skriftlig varsle den det er aktuelt å reise sak mot. Varslet skal opplyse om det krav som kan bli fremmet, og grunnlaget for det. Varslet skal oppfordre den annen part til å ta stilling til kravet og grunnlaget. (2) Den som mottar varslet, skal innen rimelig tid ta stilling til kravet og grunnlaget. Bestrides kravet helt eller delvis, skal grunnlaget for dette angis. Mener parten på sin side å ha krav mot den som har gitt varslet, skal parten samtidig skriftlig varsle om sitt krav og grunnlaget for det og oppfordre den annen part til å ta stilling til dette. (3) Skriftlig varsel etter første og annet ledd skal være på papir til private parter hvis ikke annet er avtalt eller partene har en løpende forretningsforbindelse hvor skriftlig kommunikasjon vanligvis skjer elektronisk. § 5-3.Plikt til å opplyse om viktige bevis (1) Den som varsler om et krav eller bestrider et varslet krav, plikter samtidig å opplyse om viktige dokumenter eller andre bevis som parten selv kjenner til, og som parten ikke kan regne med at den annen part er kjent med. Dette gjelder uansett om beviset er til støtte for parten selv eller for den annen part. (2) Plikten etter første ledd gjelder med de begrensninger som følger av reglene om bevisforbud og bevisfritak i kapittel 22 og andre bevisregler i loven. Det skal fremgå av varselet at det er et reelt alternativ å gå til sak. Hvis varselet er mangelfullt kan det få konsekvenser f.eks. for muligheten til å få dekket dine egne saksomkostninger. Endret 22. august 2014 av krikkert Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Ta kontakt med ditt lokale konfliktråd. Det er første instans før forliksrådet blir koblet inn. Jeg fikk kjempebra hjelp der (Min sak endte opp hos namsmannen) Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Ta kontakt med ditt lokale konfliktråd. Det er første instans før forliksrådet blir koblet inn. Jeg fikk kjempebra hjelp der (Min sak endte opp hos namsmannen) Leste du tråden før du kommenterte? Det jeg holder på med med har ikke fått kontakt med dem......... Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Noen som kan hjelpe meg her eller? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Ville ikke politiet hjelpe? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Har en sak jeg skulle tatt opp med forliksrådet, hvordan gjør jeg det? Har gått inn på sider å prøvd å finne kontaktinfo osv uten å lykkes. Lindesnes kommune (der tidligere arbeidsgiver bor) "uten å lykkes"? Det er kommunen som styrer med forliksråd. Ring kommunens sentralbord og ta det derfra. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Uten å lykkes ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå