rebjorn Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Hørt om Landmark, eller? :-) EQ-folka er i full gang med sitt neste prosjekt, EverQuest Next: Landmark og Everquest Next. Dette er to forskjellige spill, faktisk. Det som har skjedd her er at de har funnet ut av at de vil hive seg litt på "sandbox"-linjen. De har hatt Landmark gående nå siden nyttårsskiftet omtrent. - Landmark er mer som Minecraft, man har verktøy å bygge med, og man har som spiller et område til disposisjon hvor man kan bygge hva man vil. Spillet tilbyr verktøy som ingen andre spill i samme sjanger kan tilby. Det er ingen tvil om at folka bak Landmark er inspirert av Minecraft - men her snakker vi om en litt annen vinkling. Se dette intervjuet om du vil ha litt detaljer. Alle som har spilt Minecraft vet at verdenen er veldig stor, men detaljene er ikke på samme nivå. Likevel har mange Minecraft-spillere klart å få til utrolige ting. Når man gir designerverktøy til en stor gruppe mennesker og sier til dem; "slå dere løs", så tar det helt av gårde. I Landmark har man helt tydelig gått for mye av det samme tankesettet, men likevel er spillet ganske forskjellig fra Minecraft. Her er det snakk om at et spillselskap har satt opp en modell for hva de ønsker å gjøre med sitt neste EverQuest, og de har funnet at de vil ha spillerne involvert. Man kan jo bare se igjennom et par av videoene de poster på sin YouTube-kanal for å skjønne at ikke dette er noe halvveis. Hver uke prater de 1-2 timer om hva som foregår. Her er det snakk om at man ved å designe ting i Landmark kan være med på å bygge Everquest Next. De beste spiller-skapte elementene blir brukt i designen for Everquest Next! Developerne har en slags "round table" sak hver uke på Twitch, som senere blir postet på deres YouTube-kanal. Har aldri sett en spillutvikler involvere spillerne på samme nivå. Spillet er nå i Closed Beta, men det har vært i Alfa-status siden Januar/Februar sånn ca. Release er planlagt om noen måneder, men jeg synes dét er ambisiøst. Spillet er nemlig absolutt ikke klar for release, og alle som har fulgt med siden starten merker dette veldig godt. Likevel er det snakk om at Landmark er fullt spillbart og det er slik at dem som kan logge inn allerede nå har mulighet til å gjøre veldig mye. Jeg linket en video til Landmark sin offisielle kanal ovenfor, se også gjerne dette YouTube-søket. Personlig har jeg tilbrakt mange, mange timer i spillet allerede, og har fått til ganske mye (i alle fall sett utifra de målene jeg har satt for meg selv). Jeg synes spillet er utrolig kult allerede. Ja, det mangler en god del, og ja, du trenger en ganske bra og optimisert rig for å kjøre spillet ordentlig. Men spillet (betaen) er nå i en fase hvor man snakker om å snart kunne være klar for å legge til elementer man har jobbet på i lang tid. I løpet av få måneder tror jeg vi vil kunne se at man snakker mer og mer høylydt om dette spillet. Her er forresten den offisielle planen. For dem som vil prøve segl; jeg vet at Destructoid hadde 10,000 beta keys nylig som de ga ut til folk. Jeg vet ikke om det er tomt allerede, men jeg tror ikke det. Per dags dato sier de at de fremdeles har "huge reserves of beta keys". Det er uansett mulig å melde seg på hos SoE på deres offisielle sider. De hadde nylig et 2 dagers salg på Steam som mange av dem som allerede hadde kjøpt spillet ikke likte så godt (de mente at SoE hadde solgt keys på tilbud som burde vært forbeholdt dem som har vært med fra begynnelsen av). Jeg vet at mange snappet opp noen av disse og selger dem videre på g2a, så det kan være det er mulig å finne noen mer rimeligere keys der. Poster mine Trailblazer keys her, man får noen få keys man kan gi til folk når man kjøper en Trailblazer-pakke. Vet jeg linket et par av dem til noen, men jeg vet ikke om de faktisk brukte dem. Like greit at noen får bruk for dem: ( VÆR SÅ SNILL Å KUN BRUKE EN KEY OM DU FAKTISK VIL SPILLE SPILLET!) 6TGG426C4E6MPFMZMGMH MMKJKRGEAMGX2CVCA6M6 RN9ZFD6TJDA7DUPT4HET TPF2P34M333KD6V6MVDP TPF2P34M333KD6V6MVDP Avslutter med den seneste "traileren": https://www.youtube.com/watch?v=ii9nUJS4xEs Endret 1. august 2014 av rebjorn Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 :> Kult å se flere kaster seg på Landmark, venter dog på open beta siden jeg ikke orker å farme 5000k av alle mats på nytt 1 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg kjøpte meg inn i betaen for $20 i april/mai men sålangt er jeg ikke veldig gira. Det første er at alle worlds/islands er litt i overkant og selv om voxel-grafikken muliggjør bygg Minecraft bare kan drømme om så mangler vi fremdeles det viktigste: Fysikk! Men jeg synes ikke Landmark gjør F2P noe bra. Det blir veldig mye døll grinding og her selger de materialene. Se gjerne denne videoen Selv om han bommer på tallene så har han helt rett i prinsippene. Her blir spillet veldig klart optimalisert basert på inntekt(kjedelig nok til at du vil kjøpe boost, artig nok til at du akkurat gidder å spille videre). Det er heller ingenting spennende å utforske i verden. Det som er naturlig generert er kjedelig og spillerkreasjonene står langt fra hverandre med høyst variabel kvalitet. Det er vanskelig å finne godbitene. Totalt sett blir det en enorm mangel på atmofsfære. Jeg titter nok innom om et år eller to, men jeg tviler igrunn på at Landmark blir det spillet jeg håpte det skulle være. Utover voxel-grafikk og gode byggeverktøy byr ikke Landmark på noe som helst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Nå er jo ikke spillet ferdig og det var snakk om å legge til mer landskap variasjoner og et system med monstre og dyr rundt omkring. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kjøpte meg inn også, husker ikke hvor mye jeg betalte men angret etter jeg hadde fått installert det. Spilet var ikke spillbart på min maskin, så jeg måtte vente en god stund og mange patcher før det var mulig å gjøre noe som helst. Men min feil var at jeg ble oppslukt i videoene jeg såg på nettet, sannheten er at jeg eier ikke et snev av kreativitet Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Spilte det en god stund (om det kan kalles spilling) da alpha kom, men sluttet da de begynte med de grottene og alt det tullet der. Kanskje like greit. Å slenge på fallskade, monstre osv ville ha ødelagt det for meg uansett. Jeg vil bygge, ikke ha enda en dungeon crawler. Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Ville bare følge opp med et intervju av brukeren Locksixtime, som for øvrig har mye bra materiale. Terry Michaels og Dave Georgeson snakker litt løst og fast om hva slags planer de har for spillet, hvor de er nå og hva folk kan forvente fra spillet. Det legges stor vekt på at spillet er i en veldig tidlig fase. Jeg har tidligere linket til deres Landmark Live Shows, men dette intervjuet er et bra utgangspunkt for hvem som helst som vil vite litt om hva som skjer: Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Har spilt dette spillet veldig mye i starten selv, men utviklingen av spillet har tatt sin tid. Så sitter på gjerdet og venter på at spillet blir mer komplett. Venter spesielt på at scriptspråket kommer inn i spillet så det kan lages egne scenarioer / dungeons / pvp osv. Vi var en gjeng på en 10 personer fra NoX som spilte dette i starten og det var mye moro! Men som nevnt tidligere, så er spillet i en tidlig fase og utviklingen har dessverre latt vente på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå