Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer ila 2-3 mnd., jeg tipper uka før påske. Det kommer nok fra TNM og NC samme dag, de venter bare på å fullføre møter med Telco, Nordkring og PTS i ett nydannet forum for å adressere mulig interferance mellom DTV og LTE. Man ser Biltema allerede selger filter til DTV kunder, men det beror nog på at Svenska nätet redan är Live.... Har du dog DTV, så kan du bare først som sist kjøpe ett slikt filter, koster ikke mange kr.

Lenke til kommentar

Jeg vil vente og se om jeg faktisk trenger filteret.

Jeg mottar Riks-TV med en LG flatskjerm fra ca. 2010, og signalet er svakt, men det funker.

Om Telenor aktiverer noen nye frekvenser, og TVen plutselig ikke virker som den skal, skal jeg vurdere filter.

Hva tror dere er sannsynligheten for at en så moderne flatskjerm trenger slikt filter for å fungere skikkelig?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har snakket med Netcom, og de har planer om 3G på 900 MHz, ikke 4G eller 800 ved hytta mi.

Hvis Telenor planlegger likt, ser det ut til at TV-signalet mitt får være i fred når 800 blir skrudd på.

 

Noen som vet noe nytt om når nye frekvenser kan taes i bruk?

Det har jo gått en stund nå, så om det er kommet ny info, er jeg interessert i å lese det.

 

Går 3G-utbyggingen uavhengig av dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dette er ikke svar på innledende spørsmål, men likevel: Både Mobile Norway og ICE har 4G-signaler som kan mottas på Helsfyr (Grenseveien 88), med en Lumia 820. (Jeg er ikke sikker på hvilke 4G-frekvenser den støtter.)

Lenke til kommentar

Dette er ikke svar på innledende spørsmål, men likevel: Både Mobile Norway og ICE har 4G-signaler som kan mottas på Helsfyr (Grenseveien 88), med en Lumia 820. (Jeg er ikke sikker på hvilke 4G-frekvenser den støtter.)

 

Dette er jo veldig interessant i forhold til eventuelt sammarbeid mellom Mobile Norway og ICE ettersom en kan motta 4g signaler fra begge selskaper på samme plass kan det være de har tenkt til og sammarbeide tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Dette er ikke svar på innledende spørsmål, men likevel: Både Mobile Norway og ICE har 4G-signaler som kan mottas på Helsfyr (Grenseveien 88), med en Lumia 820. (Jeg er ikke sikker på hvilke 4G-frekvenser den støtter.)

 

Dette er jo veldig interessant i forhold til eventuelt sammarbeid mellom Mobile Norway og ICE ettersom en kan motta 4g signaler fra begge selskaper på samme plass kan det være de har tenkt til og sammarbeide tro?

 

Hvis du ser på fakta om de to selskapene, så er det jo vinn-vinn om de samarbeider:

Tele2:

Har:

- 1,2 millioner kunder

- 2000 ca siter med utstyr installert

- Frekvenser i 2,1 GHz-båndet

Mangler:

- Alt av frekvenser

ICE/Telco Data:

Har:

- Frekvenser i 800, 900 og 1800 MHz-båndene

Mangler:

- Frekvenser i 2,1 GHz-båndet

- Kunder

- Siter

Lenke til kommentar

Hva gjør teleoperatørene med det gamle utstyret når de oppdaterer fra 2G til 3G, eller fra 3G til 4G?

Kan gammelt utstyr som bare støtter 2G brukes til noe som helst, eller vil ingen ha det?

Kan utstyret oppgraderes med ekspansjonskort?

 

Blir gammelt 3G-utstyr fra byen flyttet ut på landet når byen får 4G, så bygda kan få 3G med brukt utstyr? Eller skal alt utstyr erstattes med helt nytt uansett?

Lenke til kommentar

Det er provoserende at det er så stor satsing på vintersportssteder og hytteområder.

Når telemontørene endelig drar seg ut på landet prioriterer de feriesteder fulle av byfolk, fremfor bygdefolket.

 

hehe ja.

 

Du må tenke på at alle direktørene, mellomlederene, underledere, overledere og halvveisledere i Telenor har hytter i disse områdene. Viktig at disse får god dekning i de 2 dagene de er på ferie, før folk som bor og jobber i distriktene får det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å trolle.... Både for NetCom og Telenor har man bygget ut Sørlandskysten før sommeren og vintersportstedene før Vinterferien/Påsken. Man bygger jo selfølgelig ut der det er flest folk som bruker det først! Bamle kan jo ikke få LTE før Oslo! Det står forresten klart i telenors pressemelding att de att de skal prioritere bygda!

 

Hvorfor må folk altid tenke glass half empty på disse forumene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...) bygget ut Sørlandskysten før sommeren og vintersportstedene før Vinterferien/Påsken.

(...)

Hvorfor må folk altid tenke glass half empty på disse forumene.

 

 

Bygdene har ventet i årevis på å få 3G.

Folk bor og jobber der hele året.

 

Byfolk har allerede 3G eller 4G hjemme.

Nå skal de prioriteres med 4G på skihytta hvor de tilbringer 4 dager i året.

Samtidig som fastboende i bygdene ikke får 3G der de tilbringer hele året.

 

Å prioritere skisportssteder rett før skisesongen er korttenkt, fordi skisesongen er kort.

Man burde prioritere 4G der det er permanent bebyggelse. Da kan folk ha nytte av det året rundt, ikke bare 4 dager.

Bebyggelse er viktigere enn hytter som står tomme mesteparten av året.

 

 

 

Det står forresten klart i telenors pressemelding att de att de skal prioritere bygda!

Dette gleder jeg meg til å se i praksis.

Men som sagt er det synd at byfolks hytteområder har prioritet foran permanent bebyggelse på landet.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...