Gå til innhold

Den store diskusjonstråden om Gran Turismo 6

NikZer

Anbefalte innlegg

i1iY3LuQcOJnk.pngi1o4amfl2zZKeSB.png

Dette er tråden for diskusjoner rundt Gran Turismo 6.

Utgivelsesdato: 6. desember 2013.

Offisielle nettsider: http://www.gran-turismo.com/gb/products/gt6/

Klikk på (de blå) fanene for informasjon om blant annet baner, biler, forhåndsbestilling og 15th Anniversary Edition.

i1Z92awOUTUmshH.jpg

Biler: GT6 vil ha ca 1200 biler når det utgis.

Omtrent 1000 av disse er fra GT5 og resten er nye.

I tillegg vil det bli lagt til nye biler gjennom oppdateringer senere.

Liste over biler i GT6:

http://www.gran-turismo.com/local/jp/data1/products/gt6/carlist_en.html

i1YGStH7CQawTb.jpg

Baner: Alle banene fra GT5 untatt Top Gear Test Track vil være med i GT6 i følge den offisielle nettsiden. Det vil også være flere nye baner med i spillet når det utgis. I tillegg vil det bli lagt til nye baner gjennom oppdateringer senere.

15th Anniversary Edition:

Special “Anniversary Edition” Steelbook case designed by Polyphony
“Gran Turismo 6” game
1,000,000 in-game credits
20 cars displaying a special “Anniversary Edition” livery and performance enhancement
Custom paint chips, custom race suit, custom race helmet and custom avatars

all_25_cars-638x358.jpg

Forhåndsbestilling:

Ved forhåndsbestilling av "15th Anniversary Edition" får man ytterligere 5 biler med "Anniversary Edition" utseende og oppgraderinger.

Ved forhåndsbestilling av standard utgaven av GT6 får man de samme 5 bilene som ved forhåndsbestilling av "15th Anniversary Edition" + enten 1 million penger i spillet eller en av 4 pakker med 5 "Anniversary Edition" biler. Hva du får bestemmes av hvor du forhåndsbestiller. For eksempel får du 1 million penger hos Gamezone, mens Elkjøp gir deg "Performance Pack".

Endret av NikZer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde GT Academy-demoen og ble ganske skuffa. Klarte ikke å merke noe til den forbedrede fysikken. I tillegg har GT fremdeles dårlig force feedback ved bremsing og understyring.

Innen 6. desember har forhåpentlig vis både Assetto Corsa og rFactor 2 kommet ut. Og hvem vil vel kjøpe PS3 spill når PS4 har kommet?

Lenke til kommentar

Og hvem vil vel kjøpe PS3 spill når PS4 har kommet?

I løpet av konsollens første leveår er det tvilsomt at den i det hele tatt vil klare få med seg så mye som 10% av PS3-eierne. Godt mulig GT6 vil selge bedre enn både Driveclub og Forza.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å kjøpe det, siden jeg har spilt siden GT1, og alltid hatt ratt og pedaler siden GT2...

Men er redd det bare blir en liten oppgradering fra GT5, hakket bedre grafikk og noe tunet handling på bilene, mens resten vil føles som det samme. De skryter av 1200 biler, men når ikke halvparten av de blir "Premium" engang, så er jo vitsen med de meningsløst, spesielt hvis man kun kjører med cockpit camera.

Men men, var jo noen timer morro med GT5 så blir vel det her også...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Nå har det kommet masse ny informasjon på de offisielle hjemmesidene til Gran Turismo.

Blant annet liste over alle bilene som vil være med i spillet, informasjon om 2 nye baner og masse bilder og informasjon om ulike funksjoner i spillet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GT6 kan kjøpes som nedlastning fra Playstation Store.

Nedlastningen er på 15 GB og spillet vil bruker 30 GB på harddisken når det er installert

Nedlastningsversjonen krever med andre ord at man har godt med ledig plass på harddisken.

Det blir også mulig å kjøpe penger til bruk i spillet.

Mer informasjon på Playstationbloggen: http://blog.eu.playstation.com/2013/11/18/gran-turismo-6-digital-pre-order-now-available-in-game-credits-detailed/

Endret av NikZer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I går fikk jeg e-post fra Gamezone.no om at spillet var sendt og i dag lå det i postkassen da jeg kom hjem fra jobb. Det kaller jeg kjapt levert og det 2 dager før spillet blir utgitt.

For de ønsker mer bilder og video fra spillet kan jeg anbefale en tur innom forum på http://gtplanet.net.

Noen klarte å få tak i spillet allerede i slutten av forrige uke og har lagt ut mye fra spillet.

Når det gjelder standard og Premium biler så skiller ikke GT6 mellom dem.

Mulighetene for modifikasjoner finnes for alle biler. De bilene som var standard i GT5 har fått en oppgradering utvending men mangler fortsatt interiør. Noen få har visstnok blitt ordentlig oppgradert til Premium.

Generelt så ser bilene bedre ut enn i GT5, men det varierer nok fra bil til bil.

Dette er skrevet med utgangspunkt i det jeg har sett på nettet.

Nå skal jeg gå og prøve spillet for første gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...