Gå til innhold

The Walking Dead - Tegneserien - Generell diskusjon m/ spoiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øh, nr 2 kom jo nettopp ut, så nr 3 vil nok ikke komme ut før om leeenge. Hvis de fortsatt skal følge 48-delingen, blir den å ta for seg #97-144, og vi er bare på 104 nå, så du kan jo tenke deg selv. Jeg antar du mente nr 2??

 

Skaff deg først nr 2, og hvis du vil lese alt som er kommet ut hittil, ligger jo alt ute på bukta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Du mener volume #17? Kompendium er de store bøkene, som jeg har skrevet over deg.

 

Det varierer, de tar det rolig over flere issues og plutselig skjer det masse. Tenker å lese gjennom begge kompendiumene ganske snart, har nesten glemt hva som har skjedd og hvor mye TV-serien avviker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har snart fullført HC bok 8, de har kommet til hill top og jesus skal fortelle rick om hele situasjonen.

Er litt usikker på om jeg ønsker å fortsette, det er bra skrevet, men det virker som det blir litt mer av det samme. De kommer til ett nytt sted, det skjer noen saker og ting, når det begynner å roe seg ned så introduser ett nytt element og få fokus over på det. Jeg savner ett overordnet mål de jobber seg frem mot, en slags avslutting. En historie som bare fortsetter og fortsetter er ikke så interessant, spesielt når det blir for mye av det samme.

Får fullføre boka og se hvordan det blir med lysten. Er sikkert en stund til bok 9 kommer, kanskje lysten kommer tilbake innen det...

Lenke til kommentar

Får gi hc bok 9 en sjanse når den kommer. Ser ut til at serien begynner å jobbe mot ett endelig mål, å stable på beina ett form for "normalt" liv. Fikk litt inntrykket av det i begynnelsen av bok 8 når fokuset gikk over til hvordan kan vi forsterke og gjøre dette stedet vi har bedre. Så ble Jesus/Paul Monroe introdusert og fokus skifter over til noe nytt, som har vært regla frem til nå, og det blir litt for mye av det samme. Når Rick skal overtale de andre (som ble med til Hilltop) hvorfor de skal gå etter Negan, så er fokuset tilbake på jakten på ett "normalt" liv, er bare noen problemer som må løses opp i først. Hvis det blir slik at ett problem skaper ett nytt osv osv, så tror jeg at jeg kommer til å miste interessen, for da blir målet bare dyttet lengre og lengre frem, og det blir vanskeligere å komme opp med nye historie elementer.

Selv om under tittelen er "a continuing story of survival horror", så ønsker jeg ikke en serie som ikke har en slutt.

 

Vil tippe bok 9 kommer i oktober, det har de 6-8 gjort. Da blir det pause frem til sen høsten....

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har nå lest igjennom hele tråden og ser at det flere gnager diskuteres om hvor det er best å kjøpe bladene. Ser play.com er nevn, men at folk heller har godt for et norsk alternativ. Nå skal det nevnes at det ikke er toll på bøker i Norge så å bestille det utenfor Norge vil absolutt være det rimeligste. Jeg handler det meste av spill, bøker og tegneserier fra England og da er det play.com og en side som heter http://www.bookdepository.co.uk/ Denne siden er også gratis frakt og de er ofte billigere enn play.com. Så den er absolutt å anbefale.

 

Så også at førsteposten trenger å oppdateres da den mangler noen volum...

 

 

Angående tegneserien så har jeg lest ferdig det nyeste volumet, altså "Volume 18: What Comes After". Jeg er meget fornøyd og gleder meg utrolig mye til neste volum som kommer ut i desember. Negan er crazy og Carl har virkelig guts må jeg si... OG de karakterene vi har mistet de siste to volumene savner jeg stort og da spesielt Glenn. Husker jeg kastet volumet ned i baken og sa neeeei, neeeeeiii til meg selv :D

 

 

Selv er jeg mega zombiefan og hvis dere liker det også så burde dere sjekke ut linken i min signatur.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da har jeg endelig fått lest ferdig HC bok 9. Kan ikke si jeg er veldig imponert over Negan, frem til nå har han fremstått som en ganske klassisk bad guy, og dermed kjedelig og uinteressant, The Governor var bedre.

 

Serien bør begynne å gå mot slutten, hvis ikke så tror jeg det vil bli for mye repetisjon, og det blir kjedelig. Typisk for den del serier er å introdusere ett litt større problem enn det forrige, og Negan ser ut til å fylle den rollen akkurat nå. Blir nok til at jeg kjøper neste hc bok, men det blir nok en fortløpende avveiing om det er interessant nok til å ville fortsette, det ser ikke så veldig lovende ut for min del.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da har jeg fått lest gjennom kompendium 1/2 og resten digitalt.

Klarte ikke å legge det i fra meg når jeg først var begynt.

Spennende utvikling, men ser at som med tv-serien så er det en del dumme valg og unødvendige intriger.

Men synes fortsatt det løses bedre i tegneserien.

 

Forøvrig noen som vet grunnen til at de har kjørt tv-serien i en annen "retning"?

Hadde ikke gjort noe om de fulgte tegneserien litt mer.

 

Og hvor kjøper dere de digitale utgivelsene? Har brukt comixology.com til nå

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...