Gå til innhold

Victoria selger sex fra Leiligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal ikke barn få lov til å kjøpe alkohol eller narkotika, og voksne ikke ha lov til å ha sex med barn?

Fordi de er barn, og ikke har "samtykkekompetanse". Det samme gjelder voksne som ikke er mentalt friske, og det gjelder mennesker som lever under tvang.

 

Omlag halvparten av alle prostituerte får posttraumatisk stressyndrom, alvorlig depresjon og/eller angstlidelser.

Jeg spurte deg om kilde forrige gang du kom med et anslag for en snau uke siden (35% var det da), så jeg får spørre igjen. Har du en kilde på dette?

 

Og dette er et universalt fenomen, som tilhengere av prostitusjon mener skyldes vold -- selv om korrelasjon mellom psykiske lidelser og vold ikke kan påvises i undersøkelser om prostituere sin mentale helse.

Vis oss kilden, så kan vi vurdere det. Og nei, det behøver ikke være bare vold, det kan være vanskelig å være anderledes. Jeg er overbevist om at mange prostituerte sliter, men så lenge det ikke er en genetisk betinget reaksjon så kan vi ikke ignorere kulturen.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er vel ikke skadene barn får av frivillig sex med voksne noe problem heller vel?

Dersom du mener at barn er selvstendige nok til å ta slike valg uten rådføring med sin biologiske autoritet, så ser jeg ikke problemet, nei.

 

Men et barn på fire år er ikke velutviklet nok i hodet til å ligge med en voksen mann frivillig.

Lenke til kommentar

Det naturlige oppfølgingsspørsmålet er da: Hva med barn som har rådført med sin "biologiske autoritet", jeg antar du mener omsorgsperson, og fått klarsignal for sex med en voksen ... Hvem er vi til å overprøve en voksen person sin frie vilje og selvstendige vurderingsevne, liksom. Er ikke det standardfrasen mot samfunnets innblanding? Hvorfor skal samfunnets normer og press plutselig være ønskelig i dette tilfellet?

Lenke til kommentar

MEN bare for å avslutte mitt argument:

 

Problemet er bare at halvparten av de prostituerte får sine liv ødelagt av depresjon, angst og/eller posttraumatisk stress.

 

Dersom raten var betydelig mye lavere ville jeg ikke hatt noen nevneverdige problemer med det.

 

Du er blitt spurt om kilden til disse opplysningene nå noen ganger. Det hadde vært ryddig av deg å henvise til denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En tilfeldig kilde av mange mulige:

 

http://www.nytimes.c...tudy-finds.html

 

The frequency of post-traumatic stress disorder among the prostitutes appeared to be unrelated to their nationality or where they worked. It was as common in Istanbul as in San Francisco, and as common among the men and women working in three expensive brothels in Johannesburg as among those working in the streets of that city, even though less physical violence occurred in the brothels, Dr. Farley said.
Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

MEN bare for å avslutte mitt argument:

 

Problemet er bare at halvparten av de prostituerte får sine liv ødelagt av depresjon, angst og/eller posttraumatisk stress.

 

Dersom raten var betydelig mye lavere ville jeg ikke hatt noen nevneverdige problemer med det.

 

Og du har blitt fortalt at depresjonen, angsten og det posttraumatiske stresset forårsakes av samfunnets fordømmelse av prostitusjon, ikke selve prostitusjonen. Igjen, hvis snekkere hadde vært sett på som samfunnets avskum og blitt hundset og herjet med like mye som prostituerte gjør, hadde de hengt og dinglet i garasjen de også.

Lenke til kommentar

Se der, da har vi noe vi kan diskutere.

 

En tilfeldig kilde av mange mulige:

Kanskje ikke helt tilfeldig, siden det er den første linken som kommer opp på Google. Men det er greit nok. Faktum er riktig nok at det ikke er så mange mulige kilder, så godt som alle refererer til Farley. Det om det.

 

Så er spørsmålet, hva viser det? Jo det viser at prostitusjon er en skitten bransje, og at de fleste prostituerte kommer ut for et antall kunder som er voldelige eller krever risikosex. Over halvparten av alle prostituerte er blitt voldtatt flere ganger (av potensielle kunder som ikke godtok et nei, eller av halliker/menneskehandlere.) Selvsagt får de PTSD.

 

Videre vet vi at mange prostituerte er "gatebarn" eller har opplevd misbruk i oppveksten. Gjennomsnittsalderen for debut som prostituert er 13-15 år avhengig av kilde. (F. eks. denne.)En stor del av disse har opplevd misbruk i barndommen.

 

Det er rett og slett slik at det er en betydelig terskel for å bli prostituert, og at de fleste av de som blir det har ulike grunner til å ha slipt ned eller allerede har passert denne terskelen. I tillegg kommer et betydelig innslag av menneskehandel, der volden som jager dem over terskelen kommer etter at de ikke lenger har noe valg.

 

Mange prostituerte er tillegg narkomane. Der møter de vold både i miljøet og på gata. (Og at begge deler er kriminelt.)

 

Farley viser riktignok til at graden av PTSD ikke varierer nevneverdig mellom gateprostitusjon og bordeller selv om de sistnevnte har lavere voldsfrekvens. Men uten å ha lest hele undersøkelsen (jeg har bare funnet sammendrag) vet vi ikke om disse har samme bakgrunn (misbruk som mindreårig, menneskehandel eller annet.

 

Jeg har for ordens skyld aldri ment at prostitusjon er farefritt eller glamorøst. Jeg tror bare ikke det blir bedre av at både bakmenn og kunder er kriminelle. Victoria kan velge om hun vil være prostituert, hun kan velge sine kunder, hvor mange hun vil ha og hva hun vil gjøre med dem. Det kan ikke de aller fleste prostituerte. De er brakt til landet av menneskehandlere som skal ha avkastning på sin inverstering, og som i mange tilfelle aldri fortalte dem hva de skulle gjøre når de kom fram, og som selger dem på et illegalt marked til kunder som allerede er kriminaliserte.

 

Geir :)

 

Edit: La på et par setninger.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

En tilfeldig kilde av mange mulige:

 

http://www.nytimes.c...tudy-finds.html

 

Klarer ikke unngå å se at dette handler helt og fullt om vold, samt at over 90% av de spurte sier at de vil ut av dette livet. Det betyr at de ikke frivillig har valgt seg inn i prostitusjon, og at vold og voldtekt åpenbart er et problem som må ordnes opp i. Et av de mest fundamentale premissene for legalisering av prostitusjon (slik jeg ser det) er at det må foregå i så kontrollerte og trygge omgivelser som mulig. Jo mer hemmelighold, skam og stigmatisering det er rundt prostitusjon, jo mer kan overgrep gjemmes unna.

 

Samtlige av lidelsene du her bruker som argument mot prostitusjon kommer av sekundære hendelser som vold og voldtekt, ikke det primære ved prostitusjon.

 

Skal man legalisere prostitusjon, så skal det gjøres ordentlig, slik at de prostituerte kan føle seg like trygge som iallfall f.eks. NAV-ansatte (som også utsattes for en del trusler og diverse hendelser innimellom). Så si meg, hvorfor skulle man ikke prøve å løfte de prostituerte opp av elendigheten og stigmatiseringen, slik at de som faktisk ønsker å drive med dette kan gjøre det og føle seg mer som likeverdige bidragsytere i samfunnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er så merkelig at noen vil herse over andre mennesker å nekte de visse yrker fordi de selv mener det er feil uten at det påvirker dem i det hele tatt.

For meg er det helt forkastelig å skulle nekte mennesker saker og ting som i bunn og grunn er helt naturlig bare fordi enselv mener det er feil.

 

For meg blir det mye av det samme med folk som "hater" homofile feks.

Lenke til kommentar

Folk må jo få gjøre med kroppen som de vil. Hvis du ser noen i ferd med å begå selvmord, må du bare la dem gjøre det, ikke sant?

 

Noen svarer faktisk ja på dette, og det er som jeg har sagt før, tegn på en mental skavank hos dem.

 

Det er rart for oss normale at noen ikke skjønner at salg av sex også berører andre enn de som er direkte involvert. Vi lever ikke isolert på en øde øy, uten venner og familie eller bekjente. Det er usynlige bånd mellom oss. Disse båndene definerer oss som mennesker. Handlinger kan ikke vurderes uavhengig av disse.

 

Folk som ikke skjønner dette har et relasjonsproblem til andre mennesker. Tenker du at dette er svada, så er du blant dem.

Lenke til kommentar
Folk må jo få gjøre med kroppen som de vil. Hvis du ser noen i ferd med å begå selvmord, må du bare la dem gjøre det, ikke sant?

 

Hvis du ser noen nappe løken, så må du stoppe dem?

 

Det er rart for oss normale at noen ikke skjønner at salg av sex også berører andre enn de som er direkte involvert. Vi lever ikke isolert på en øde øy, uten venner og familie eller bekjente. Det er usynlige bånd mellom oss. Disse båndene definerer oss som mennesker. Handlinger kan ikke vurderes uavhengig av disse.

 

Ja, naboen lager støy som påvirker meg når de holder på - de skal ikke ha flere barn, så hvorfor holder de på med det .... %¤&. For ikke å tenke på hvor 'hæslig' det er å tenke på at bestemor og bestefar holder på ennå .... urghh...

 

Folk som ikke skjønner dette har et relasjonsproblem til andre mennesker. Tenker du at dette er svada, så er du blant dem.

 

Hehe - du har aldri hatt en aroma/massasje time, fotterapi eller annet du skjønner jeg - du har aldri nytt at noen har holdt på med kroppen din for betaling. Hvis du tror et kjønnsorgan er anderledes, så er du fortsatt i 1865.

For det du vet, så kan din bror/far/venn ha betalt for sex xxx ganger uten at du har fått vite det - det vet du ingenting om, dermed blir det som du sier - svada prat fra deg. (for du har fortsatt det forholdet du har til de)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne selvmord med sex mot penger...

 

Forklar.

 

Hehe - du har aldri hatt en aroma/massasje time, fotterapi eller annet du skjønner jeg - du har aldri nytt at noen har holdt på med kroppen din for betaling. Hvis du tror et kjønnsorgan er anderledes, så er du fortsatt i 1865.

 

Haha - du klarer så godt å være eksempel på akkurat det jeg mener. :green:

 

"Kjære, jeg elsker deg! Jeg stoler på at du aldri gir fotterapi til andre enn meg ..."

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...