atwater Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Er på utkikk etter en ny bil og har pekt meg inn på Audi A3. Men så kommer hovedspørsmålet, hvilken motor skal jeg velge? Står da mellom 1.9 TDI eller 2.0 TDI, er det noen store forskjeller på disse og eventuelt noe mer feil med den ene eller den andre? Prisklassen jeg ser i er maks 200 000 kr. Årsmodell: Så ny som mulig. Girkasse: Automat Takk for alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 2.0 TDI er en moderne 4-ventiler, 1.9 er en eldre 2-ventiler. Hadde selv en 2005 modell 2.0 med DSG, som jeg solgte i fjor. Bra bil, feilfri. Lenke til kommentar
joka Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 1,9 105 hk 2,0 140 og 170 hk, enkelte 2,0 motorer sliter med balanseakslene.. ikke problem etter 2006. om du vil ha nyest mulig: 2010 kom 1,6 tdi med 105 hk, den finnes innenfor ditt budsjett. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 1,9 105 hk 2,0 140 og 170 hk, enkelte 2,0 motorer sliter med balanseakslene.. ikke problem etter 2006. om du vil ha nyest mulig: 2010 kom 1,6 tdi med 105 hk, den finnes innenfor ditt budsjett. Takk for svar, men er det noe futt i en 1.6 tdi da? Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 litt futt er det jo samme effekt og dreiemoment som i 1,9. tester: http://www.dinside.no/828416/test-bedre-og-mer-okonomisk-audi-a3 http://www.nextgreencar.com/review/5932/Audi-A3-Sportback-16-TDI-SE-review Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Mener at min mormors Golf plus er en 1.6TDI, den har 7-trinns DSG og er veldig behagelig å kjøre. Fra null går det veldig greit, er du litt oppi fart, så merker man at det mangler litt (føler faktisk at fruens 1.4tdi polo er litt sprekere, men den er lettere og har manuell gir). Alt i alt en fin kombinasjon vil jeg si. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Et annet problem med 2,0 (vet ikke om det gjelder de andre jeg..) er at svinghjulene ofte skaper problemer. Det er kostbart å bytte et slikt svinghjul (dobbeltmasseopplegg) Jeg vet ikke om noen årganger er mer utsatt enn andre. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Fant denne i dag som ser svært interessant ut, er det noen som har noen gode eller dårlige erfaringer med 1.6 TDI? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37613421 Vil dette være et godt kjøp? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 1,6TDi føles rett og slett ganske slapp. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) 1,6TDi føles rett og slett ganske slapp. var det jeg fryktet ja, har du tips til andre biler som har disse kravene? - 200 000 kr - lav kilometerstand - nyest mulig - Automat gir Endret 1. juli 2013 av Nyrili Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 1.6TDi er helt greit, du kommer det fort nok opp i 80 og kan ta forbikjøring uten at du må bruke for lang tid på å bygge opp fart. Min mormor har en 1.6TDi med DSG på sin Golf Plus som er under 2 år gammel, jeg synes det er en behagelig bil å kjøre. Hvis du ikke har noe krav i forhold til størrelse, så ville jeg sett på Polo prøvekjør 1.2TSI og 1.6TDi og se hva du foretrekker i forhold til kraft Lenke til kommentar
atwater Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Tenkte jeg skulle dra å prøvekjøre en 1.6 TDi i dag og se hvordan den er å kjøre. Har allerede prøvd en 1.9 TDi og likte den veldig godt. Polo blir litt i minste laget, men fine biler Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Kone-bilen er en Polo 2009 1.4Tdi (75ish hk) som jeg synes er en helt kurant motor. Enig at bilen er litt liten, men hvis en ikke er mer enn to på daglig basis, så går det greit. Få stua inn ganske mye hvis en tar ned setene Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Noen som vet hvor lang tid mellom hver gang man må bytte registerreim på en Audi 1.6 TDi 2010 modell? EDIT: Den jeg ser på har jo allerede gått 94 000 km, så det begynner vel å nærme seg. Endret 2. juli 2013 av Nyrili Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 rundt 100' pleier de fleste å ha behovet, er iallefall smart å begynne å tenke på det da. Veldig smart å bytte før de ryker Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 rundt 100' pleier de fleste å ha behovet, er iallefall smart å begynne å tenke på det da. Veldig smart å bytte før de ryker skrev feil kilometer, den har gått 94 000 km, er dette noe jeg kan be selger om å bytte før eventuelt kjøp? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Tvilsomt, da vil nok prisen på bilen gå opp betraktelig. Jeg ville heller prutet bilen ned med dette som argument (burde sjekke med audi ang hva som er anbefalt intervall først) Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Snakket med selgeren nå og han mente at den skulle byttes etter 150 000 km eller 8 år, syntes det kanskje var i lengste laget. Eller har han rett? Prøvde også å få tak i Møller Bil, men der var visst datasystemet nede, så de fikk ikke sjekket. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Godt mulig at det stemmer, varierer litt fra bil til bil. 100' er tommelfinger regelen, avvik finnes Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Snakket med Møller Bil nå og de hadde en intervall på 210 000 km :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå