Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 1.9 vs 2.0

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny bil og har pekt meg inn på Audi A3. Men så kommer hovedspørsmålet, hvilken motor skal jeg velge?

Står da mellom 1.9 TDI eller 2.0 TDI, er det noen store forskjeller på disse og eventuelt noe mer feil med den ene eller den andre?

Prisklassen jeg ser i er maks 200 000 kr.

Årsmodell: Så ny som mulig.

Girkasse: Automat

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1,9 105 hk

2,0 140 og 170 hk, enkelte 2,0 motorer sliter med balanseakslene.. ikke problem etter 2006.

om du vil ha nyest mulig:

2010 kom 1,6 tdi med 105 hk, den finnes innenfor ditt budsjett.

Takk for svar, men er det noe futt i en 1.6 tdi da?

Lenke til kommentar

Mener at min mormors Golf plus er en 1.6TDI, den har 7-trinns DSG og er veldig behagelig å kjøre. Fra null går det veldig greit, er du litt oppi fart, så merker man at det mangler litt (føler faktisk at fruens 1.4tdi polo er litt sprekere, men den er lettere og har manuell gir).

Alt i alt en fin kombinasjon vil jeg si.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

1.6TDi er helt greit, du kommer det fort nok opp i 80 og kan ta forbikjøring uten at du må bruke for lang tid på å bygge opp fart.

Min mormor har en 1.6TDi med DSG på sin Golf Plus som er under 2 år gammel, jeg synes det er en behagelig bil å kjøre.

Hvis du ikke har noe krav i forhold til størrelse, så ville jeg sett på Polo prøvekjør 1.2TSI og 1.6TDi og se hva du foretrekker i forhold til kraft :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lang tid mellom hver gang man må bytte registerreim på en Audi 1.6 TDi 2010 modell?

EDIT:

Den jeg ser på har jo allerede gått 94 000 km, så det begynner vel å nærme seg.

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

rundt 100' pleier de fleste å ha behovet, er iallefall smart å begynne å tenke på det da. Veldig smart å bytte før de ryker ;)

skrev feil kilometer, den har gått 94 000 km, er dette noe jeg kan be selger om å bytte før eventuelt kjøp?

Lenke til kommentar

Snakket med selgeren nå og han mente at den skulle byttes etter 150 000 km eller 8 år, syntes det kanskje var i lengste laget. Eller har han rett?

Prøvde også å få tak i Møller Bil, men der var visst datasystemet nede, så de fikk ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...