Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Har nettop tatt min første tattoo mens jeg var på tur i utlandet. Er kjempefornøyd med resultatet. Men jeg fikk litt mangelfull info ang. etterpleie av tattoo. Jeg tok den i går, og har smørt små lag med vaselin på 2 ganger om dagen (vaselin går fint om man har et veldig lite lag på). Men nå hører jeg at man skal la tattooen tørke, noen sier man skal ha plastikken på i mange dager, andre sier at du skal smøre den etter flere dager. Hva skal jeg forholde meg til ? Om folk lurer, så er den på overarmen :)

Lenke til kommentar

Heisann. Har nettop tatt min første tattoo mens jeg var på tur i utlandet. Er kjempefornøyd med resultatet. Men jeg fikk litt mangelfull info ang. etterpleie av tattoo. Jeg tok den i går, og har smørt små lag med vaselin på 2 ganger om dagen (vaselin går fint om man har et veldig lite lag på). Men nå hører jeg at man skal la tattooen tørke, noen sier man skal ha plastikken på i mange dager, andre sier at du skal smøre den etter flere dager. Hva skal jeg forholde meg til ? Om folk lurer, så er den på overarmen :)

 

 

Nå er ikke jeg fasitten på noe. Men jeg gjør som følgene(med alle mine tre tatoveringer)

 

Har på plasten i 6 timer etter at tatoveringen er tatt. Vasker ofte og smører etter vask. Så smører jeg med en gang jeg ser at huden har tatt inn all kremen(jeg bruker ikke vaselin) Plastikk bruker jeg bare om natten og på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk et veldig godt råd av Nick, lytt til kroppen.

 

Selv tok jeg av plasten etter en time eller så. Hoppen i dusjen og vasket den skånsomt med en mild såpe. Smurte med en tattoo after care som er linket til et par sider tilbake. Pakken den aldri inn igjen med plast, selv om dynetrekket fikk lide for det.

 

Og yay for mer blekk om halvannen uke! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk et veldig godt råd av Nick, lytt til kroppen.

 

Selv tok jeg av plasten etter en time eller så. Hoppen i dusjen og vasket den skånsomt med en mild såpe. Smurte med en tattoo after care som er linket til et par sider tilbake. Pakken den aldri inn igjen med plast, selv om dynetrekket fikk lide for det.

 

Og yay for mer blekk om halvannen uke! :D

 

Mer blekk på tirsdag :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter lang tenking har jeg bestemt meg for å ta en tatovering. Er ikke noe fancy, blir en due og noen stjerner på foten med teksten stay strong. Bor i Bergen, så usikker på hvilket studio jeg bør velge. Har hørt mye bra om let's buzz, men at det er lang ventetid der. Usikker på leading light og den som ligger i nærheten av kløverhuset/teateret (husker ikke navnet). Noen råd å komme med til meg? :-)

Lenke til kommentar

To spørsmål;

 

1; Stemmer det at septum ringer blir usynlige med stang man vipper opp?

Men viktigst; hvordan vet man om man er en av de få voksne menn som kan pull'e off en septum uten å se ut som en dust? - Noen hemmeligheter? :whistle:

Du kan få satt inn en såkalt "retainer", som du bare vipper opp ja, så synes den ikke, med mindre noen står underifra og titter opp i nesa di.

 

Jeg har aldri, i mitt 27 år gamle liv, sett noen (hverken jenter eller gutter) som ikke har kledd septumpiercinger. For meg, så er det en piercing som alle kler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan få satt inn en såkalt "retainer", som du bare vipper opp ja, så synes den ikke, med mindre noen står underifra og titter opp i nesa di.

 

Jeg har aldri, i mitt 27 år gamle liv, sett noen (hverken jenter eller gutter) som ikke har kledd septumpiercinger. For meg, så er det en piercing som alle kler.

 

Takk for svar :) Kjekt at den kan skjules, men fortsatt litt i tvil altså. Det er etter min mening en hårfin grense mellom fint og harry på menn. Kommer nok mye ann på stil, men lurer på om man også bør ha en spesiell annsiktsform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...