Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Lurer på å kjøpe meg en Galaxy S II etter at Wave'n takket for seg her om dagen. anbefaler dere at jeg handler denne nå, eller kommer det noe mye villere til ~samme pris neste uke?

Skulle jeg kjøpt ny telefon nå ville jeg ventet på Galaxy Nexus da du med den får ren Android, men det selvfølgelig litt opp til deg hva du foretrekker. Motorola Razr har også akkurat kommet og kan være et alterntiv, men skal du kjøpe en modell som lanseres i disse dager ville jeg absolutt gått for Galaxy Nexus. SGS2 ville vært mitt valg dersom du ønsker en litt billigere telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens. Lurer på å kjøpe meg en Galaxy S II etter at Wave'n takket for seg her om dagen. anbefaler dere at jeg handler denne nå, eller kommer det noe mye villere til ~samme pris neste uke?

Skulle jeg kjøpt ny telefon nå ville jeg ventet på Galaxy Nexus da du med den får ren Android, men det selvfølgelig litt opp til deg hva du foretrekker. Motorola Razr har også akkurat kommet og kan være et alterntiv, men skal du kjøpe en modell som lanseres i disse dager ville jeg absolutt gått for Galaxy Nexus. SGS2 ville vært mitt valg dersom du ønsker en litt billigere telefon.

Hva er forskjellene på SGS2 og Nexus da? Blir Nexus bedre enn S2?

 

Synes faktisk S2 ser bedre ut imo, og S2 har et kamera på 8mpx mens Nexus bare 5mpx (ifølge wikipedia).. ;)

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan bruke Galaxy s2 som modem for en Galaxy Tab 10.1 Wifi?

 

Altså kunne koble meg på mobilt internet på en Galaxy tab med bare wifi gjennom en galaxy s2 mobil?

 

takk

Ja, bare å aktivere Hotspot & Tethering inne på wifi-menyen. Ganske enkelt å sette opp, og da kan du bruke mobil som modem. Kan koble til pc, nettbrett og andre mobiler via wifi, blåtann eller kabel.

Eneste "ulempe" er at det gnager godt på batteriet, siden den bruker både HSPA-delen og wifi-delen samtidig. Men veldig praktisk funksjon

Lenke til kommentar

Hei folkens. Lurer på å kjøpe meg en Galaxy S II etter at Wave'n takket for seg her om dagen. anbefaler dere at jeg handler denne nå, eller kommer det noe mye villere til ~samme pris neste uke?

Skulle jeg kjøpt ny telefon nå ville jeg ventet på Galaxy Nexus da du med den får ren Android, men det selvfølgelig litt opp til deg hva du foretrekker. Motorola Razr har også akkurat kommet og kan være et alterntiv, men skal du kjøpe en modell som lanseres i disse dager ville jeg absolutt gått for Galaxy Nexus. SGS2 ville vært mitt valg dersom du ønsker en litt billigere telefon.

Hva er forskjellene på SGS2 og Nexus da? Blir Nexus bedre enn S2?

 

Synes faktisk S2 ser bedre ut imo, og S2 har et kamera på 8mpx mens Nexus bare 5mpx (ifølge wikipedia).. ;)

 

 

Her ser du en fin sammenligning mellom kamera til nexus og sgs2:

 

http://www.freeyourandroid.com/inthenews/sgs2-vs-galaxy-nexus-camera-comparison

 

verdt å merke seg dette, noe som er en stor fordel for et mobilkamera: "This means the Nexus takes photos almost instantly, whereas the SGS2 takes 3-4 seconds to take a photo after you click Capture."

Endret av stue
Lenke til kommentar

Hei.

 

 

Min S2 nekter å lese SIM-Kort, så jeg må arkivere fabrikkinstillinger, noe jeg ikke får til.

 

Når jeg trykker på fab. Instillinger må jeg skrive et passord til Samsung kontoen, og når jeg har gjort det får jeg opp en melding om at handlingen var misslykket.

 

Hva kan jeg gjøre? Hard reset med knappene får jeg ikke til å funke, men det er ikke sikkert jeg gjør det rett.

 

 

I tilegg får jeg ikke opp telefonen i Kies, maskinen registrerer at den er tilkoblet, men den laster seg aldri ferdig.

Lenke til kommentar
Her ser du en fin sammenligning mellom kamera til nexus og sgs2:

 

http://www.freeyourandroid.com/inthenews/sgs2-vs-galaxy-nexus-camera-comparison

 

verdt å merke seg dette, noe som er en stor fordel for et mobilkamera: "This means the Nexus takes photos almost instantly, whereas the SGS2 takes 3-4 seconds to take a photo after you click Capture."

Det med å ta bilde raskt er også en stor del av oppdateringen til ICS, så Nexus har en fordel der. Når GSII får oppdateringen vil det nok gå raskere for oss også :)

Ok. Men litt newbie her, hva er ICS? :whistle:

 

Hadde en liten samenligning med camera hurtigheten på iPhone 4s og S2 her tidligere i dag, og det gikk opp for meg hvor treg S2`en er på dette området :ph34r: Man kunne jo knipse villmann med 4S`en i forhold.

Jasså, hmn.. men det blir da kanskje bedre hvis S2 får oppdateringen som nevnt ovenfor her? ;)

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Hmn, ok. Bare meg eller har S2 langt bedre detaljer på bildene?

 

TLRPa.png

 

1lmv8h.jpg

 

Kanskje ikke så rart mtp 8mpx vs 5mpx.. Men ja, litt ulempe hvis det er "tregt" å ta bilder med S2. Men om en update fikser det så.. ;)

 

Da har jeg bestilt meg en Galaxy da :)

Hvilken? S2 eller Nexus?

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Ok. Men litt newbie her, hva er ICS? :whistle:

 

ICS (Ice Cream Sandwich) er nyeste versjon av Android. Kan vel sies å være en av de virkelig store oppdateringene for S2.

Ah, ok. Og når kommer den? ;)

 

Greit å vite hvis en skal kjøpe S2, spesielt hvis det vil fikse/forbedre kamera-lag som nevnt ovenfor her.. :D

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Takk for svar! Hvordan er det med oppdateringer via Kies? Mye trøbbel? Sleit fryktelig mye når jeg hadde Wave og Bada, så har rett og slett problemer med å stole på programvaren.

Kies er noe dritt. Mange som sliter med å få det til å fungere. Det som derimot fungerer utmerket er å oppdatere ved å laste ned firmware her og bruke Odin til å oppdatere med. Gjør i praksis akkurat det samme som det Kies gjør, men på en mer effektiv måte.

 

Odin er for ordens skyld verktøyet Samsungs egne teknikere bruker for å installere firmware på telefoner. Odin gjør det også mulig å kunne endre fra f.eks. britisk firmware til nordisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...