Gå til innhold

Den kristne kaféen!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge savnet et sted der vi kristne på forumet kan snakke om løst og fast og om trod og diverse, uten å bli "plaget" av ateister som bare skaper kvalme med sine håpløse argumenter.

 

 

Setter én enkelt regel for tråden; hvis du er her for å diskutere om religion og kristendom, så er dette feil sted. Denne tråden tar utgangspunkt i at det finnes en Gud.

 


 

 

Åpningsinnlegget blir som følger:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10095482

 

Las akkurat denne artikkelen og må si jeg ble meget overrasket. For det første gifter han seg med en mann, og attpåtil med en muslim. Akkurat det siste kan jeg vel ikke klage på, så lenge han ikke gjør noe for å konvertere knut til islam. Hva mener dere om denne saken?

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes forsåvidt at kafeen var koslig også, men det var giftemålet jeg mente :) På toppbildet der hadde jeg riktignok litt problemer med å se hvem som var muslimen, men det rettet seg lenger ned i artikkelen. hehe.

 

Ja, det kan du jo forsåvidt si, men begge religioner er "like ikke" i sin misjonsiver slik at om ingen av dem har kommet seg på glid enda så vil det sikkert ikke skje nå heller. Slik jeg ser det i hvert fall.

Lenke til kommentar

Så lenge gud lar de få lov, så regner jeg med at han synes det er greit :)

 

Ja, det var det jeg satt og tenkte på. Nå står det vel kanskje ikke konkret at samme kjønn ikke skal gifte seg, men det står jo at "menn ikke skal ligge med menn", og jeg tolker det som om homofilt ekteskap ikke er det Gud liker best. Skal være forsiktig med å tilegne Gud meninger, det liker jeg ikke.. Men det er sånn jeg tenker iallfall.. Vet ikke, hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Så lenge gud lar de få lov, så regner jeg med at han synes det er greit :)

 

Ja, det var det jeg satt og tenkte på. Nå står det vel kanskje ikke konkret at samme kjønn ikke skal gifte seg, men det står jo at "menn ikke skal ligge med menn", og jeg tolker det som om homofilt ekteskap ikke er det Gud liker best. Skal være forsiktig med å tilegne Gud meninger, det liker jeg ikke.. Men det er sånn jeg tenker iallfall.. Vet ikke, hva tenker dere?

 

Har hørt at dette var ment med at menn ikke skulle få barn med menn, men det kan sikkert være feil. Uansett så må du huske at det som var urent i GT skal ikke lenger telles ifølge Jesus og NT.

 

Det er ikke det som kommer inn i munnen som gjør deg uren, men det som kommer ut fra hjertet ditt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være sært? Ifølge skapelses beretningen så er det djevelen som gjorde slik at vi faktisk kan sitte her idag og diskutere ^^,

 

Jeg tenker slik: Ikke følg masse regler etc. bare for å gjøre Gud fornøyd, men lev livet slik du synes er best. Vær også god mot andre mennesker, fordi du har lyst til å være snill mot andre, hjelpe andre etc. og ikke bare for å gjøre Gud fornøyd.

Lenke til kommentar

Nei, nei du misforso hva jeg mente. Mener at man ikke må følge reglene Gud påla jødene. Feks. det og spise gris og andre matregler, ikke lov å onanere, eller det med homofilt ekteskap og alle de andre reglene det står i mosebøkene. SOm jeg tolker det skal man være god fra hjertet av, og ikke prøve å blidgjøre Gud for å ikke få en straff etter døden.

 

Hvilken rett har du til å nekte to mennesker kjrlighet som de ønsker det? Det er sånn jeg tolker den delen av bibelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var i dåp til kusinen min her om dagen. Hørte noe veldig interessant. Presten predikerte som vanlig, men så nevnte han med det med at veien inn i Guds riket er som om en kamel skal passere gjennom nåløyet. Etter det vi har lært så betyr det at det praktisk talt er umulig.

Men det han sa som var interessant er at, det har vist seg at nåløyet bare var en port inn til Jerusalem. Dermed så har hele meningen blitt forandret totalt. Det er ikke så veldig vanskelig å komme gjennom, det skal bare komme litt goodwill og engasjement fra din side :p

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

The fool says "it soo many frikkin gods so believing in just one is not a honest thing to do!!"  RWS salm 1.1.4:)

 

For det hadde vært problemet mitt om jeg hadde hatt muligheten til å bare velge en av de ca 3500 gudene vi mennesker har trodd på eller tror på...  Er ikke ment som noen kritikk, men som en ren refleksjon fra min side etter å ha sett den videoen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...